Odense -> Århus lufthavn? Hvordan billigst~
Fra : Tychsen

Dato : 30-07-06 21:06

Hej!

Vi skal være i Århus lufthavn lørdag d. 12/8 2006 kl. 16:00.

Derfra flyver vi til Santorini i Grækenland.

Søndag d. 20/8 2006 kl. 01:00 lander vi igen i Århus lufthavn.

Hvordan kommer vi billigst til lufthavenen fra Odense af?

Fra : Søren Blom

Dato : 30-07-06 23:41

> [...]
>
>Søndag d. 20/8 2006 kl. 01:00 lander vi igen i Århus lufthavn.
>
>Hvordan kommer vi billigst til lufthavenen fra Odense af?

Toget til Århus og lufthavnsbus derfra, det samme den anden vej, ved dog
ikke om der køre nogen lufthavnsbus om natten. Du kan finde bussens
agnagstider på www.bus-info.dk i Århus holder bussen uden på
banegårdspladsen til højre for udgangen, i lufthavnen holder den centralt,
både når I skal ud at rejse og når I skal den anden vej. Turen til
Lufthavnen tager vist 50 minutter fra Banegården i Århus.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 31-07-06 05:06

On 30 Jul 2006 13:06:05 -0700, "Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Søndag d. 20/8 2006 kl. 01:00 lander vi igen i Århus lufthavn.
>
>Hvordan kommer vi billigst til lufthavenen fra Odense af?
-------------------
kan næsten regne ud, at I skal med Århus Charter - når I får jeres
rejsebevis ligger der en busplan fra Århus til lufthavnen, og den
kører i forbindelse med alle deres afgange - også om natten.
Bare lidt nysgerrig - hvor skal I bo, vi kom selv hjem fra den dejlige
ø Lørdag 29/7.
Til Århus må det blive toget, der er det nemmeste/billigste, hvis I
ikke kan få nogen i bil til at køre jer.
God tur
Mogens

Fra : Tychsen

Dato : 31-07-06 09:36

Tak for begge svar!

Det var desværre også den løsninge vi selv var kommet frem til. Mit
regnestykke ser således ud:

DSB: 420 kr. for 2 personer.
Lufthavnsbus: 170 kr. for 2 personer.
I alt: 590 kr. for 2 personer.

Det syntes jeg bare er sindsygt dyrt for at blive flyttet 150 km.

Jeg havde håbet på, at I kendte en alternativ løsning, hvor man
måske lejede en bil, som man måtte efterlade et sted i Arhus eller
noget... hehe, men det er nok lettere sagt en gjort.

Fra : Bjarne

Dato : 31-07-06 10:06

Tychsen skrev:
> [...]
> måske lejede en bil, som man måtte efterlade et sted i Arhus eller
> noget... hehe, men det er nok lettere sagt en gjort.

Det bliver aldrig billigere at leje en bil, og hvis endelig den kan
efterlades et sted i århus, skal i stadig derfra til lufthavnen, hvilket
ikke er gratis. Det er benzin ejheller.

Tilsyneladende er det en anelse billigere, hvis i kan skifte i Randers.

Det er stadig alt for kostbart, men tænkt på det, næste gang der er
folketingsvalg.

DSB har afleveret et overskud på 1 mia. tilbage i statskassen i stedet
for at sætte prisen ned.

Bjarne

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-07-06 12:28

Bjarne skrev i 44cdc7ff$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> DSB har afleveret et overskud på 1 mia. tilbage i statskassen i stedet
> for at sætte prisen ned.

....eller så er det et tegn på at DSB får for stort et skatteyderfinancieret
tilskud som udgangspunkt, siden overskuddet er så stort.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 31-07-06 15:33

>DSB: 420 kr. for 2 personer.
>Lufthavnsbus: 170 kr. for 2 personer.
>I alt: 590 kr. for 2 personer.
>
>Det syntes jeg bare er sindsygt dyrt for at blive flyttet 150 km.
-------------------------
Dyrt - alt er jo relativt, vi kørte i egen bil og brugte ca. 250 på
benzin og 275 kr på parkering = 525,- kr , så jeg ved ikke rigtigt,
hvad der kan gøre det billigere, det koster uanset hvorden I vil
derop.
Gåben eller cyckel , nej jeg tror stadig jeres fornuftigste mulighed
uden egen bil vil være DSB.
God tur - Santorini er et besæg værd !
Mogens

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-07-06 16:18

mogens.amd64@gmail.com wrote:
> Dyrt - alt er jo relativt, vi kørte i egen bil og brugte ca. 250 på
> benzin og 275 kr på parkering

Man kan parkere langs vejen og gå ind til Tirstrup lufthavn - det er
gratis.

Mvh Rune

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 31-07-06 17:52

On Mon, 31 Jul 2006 17:17:43 +0200, Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com>
wrote:

>Man kan parkere langs vejen og gå ind til Tirstrup lufthavn - det er
>gratis.

Lyder interessant - og tanken er ikike tømt når man kommer tilbage
(som i de gamle Billund-dage) ? Og hvad med en lille seddel i vinduet
- er der fri parkering i vejkanten ? Hvis der er det, vil jeg da sige
tak for et godt tip )))
Mogens

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-08-06 19:53

mogens.amd64@gmail.com wrote:

> Lyder interessant - og tanken er ikike tømt når man kommer tilbage
> (som i de gamle Billund-dage) ?

Lyder som om du har en god historie der?

> Og hvad med en lille seddel i vinduet
> - er der fri parkering i vejkanten ?

Jeg har parkeret en uge på landevejen lige uden for, Stabrandvej hedder
den vist. Har også set en anden holde der. Der er ikke skiltet med
parkeringsrestriktioner, og det er ikke nogen hovedvej (gult skilt med
nummer i). Men der er plads nok til at holde i rabbatten, så man ikke
rager ud på vejen. Kan ikke se det skulle være ulovligt at holde der.

Hvis der er det, vil jeg da sige
> tak for et godt tip )))

Det var så lidt!

Mvh Rune

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 01-08-06 16:44

Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com> skrev:
250 på

>Man kan parkere langs vejen og gå ind til Tirstrup lufthavn -
det er
>gratis.
>
>Mvh Rune

Det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om - hvilken vej? og
hvor mange kilometer fra lufthavnen? Fortæl - fortæl, for så kan
jeg spare mange penge hvert år.
Det skulle vel ikke være en useriøs mail? (jeg har min tvivl)
I`m A Survivor

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-08-06 18:58

On 01 Aug 2006 15:43:42 GMT, Thomas Peter Bitsch
<vitsbreaks@EESIQsol.dk> (slet EESIQ) wrote:

> [...]
>jeg spare mange penge hvert år.
>Det skulle vel ikke være en useriøs mail? (jeg har min tvivl)
Tror muligvis at du har mixet nogle mails - min mail er seriøs, vi
parkerede lovligt for 275,- kr og brugte benzin for 250,- kr (kom fra
Fyn). Den der mail med at parkere langs vejsiden tror jeg ikke skal
tages seriøst ? men det kan være jeg ikke e r særlig klog og bare
skulle have smidt min bi i vejsiden ( tvivler meget)
Mogens

Fra : Bjarne

Dato : 01-08-06 20:04

mogens.amd64@gmail.com skrev:

> [...]
> tages seriøst ? men det kan være jeg ikke e r særlig klog og bare
> skulle have smidt min bi i vejsiden ( tvivler meget)

Men det er nu lidt af et snyderegnestykke at sætte
transportomkostningerne = benzinomkostningerne.

Så er der absolut intet afsat til bl.a. hyppigere service,
værdiforringelse, slid på hjullejer, generator og motor og risikoen for
uheld eller stenslag.

vh
Bjarne

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-08-06 20:21

> [...]
>
>Så er der absolut intet afsat til bl.a. hyppigere service,
>værdiforringelse, slid på hjullejer, generator og motor og risikoen for

nej det har du jo ret i - men nu syntes spørgeren, at det ville være
dyrt med tog og bus - så ville jeg bare fortælle at de rå omkostninger
i egen bil også løber deropaf ! Og ikke medregnet service + diverse.
Så det billigtste må være at gå eller cyckæe - eller en nabo med bil,
der bare lige skal luftes for kun benzinudgifterne.
Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 01-08-06 21:48

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev

> [...]
>
> Så er der absolut intet afsat til bl.a. hyppigere service,
> værdiforringelse, slid på hjullejer, generator og motor og risikoen for

Sådan tænker du vel heller ikke hver gang du skal fra A til B, for så kan du
vist lige så godt droppe at have bil.

Fra : Bjarne

Dato : 02-08-06 06:04

Søren Blom skrev:
> "Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev

> Sådan tænker du vel heller ikke hver gang du skal fra A til B, for så kan du
> vist lige så godt droppe at have bil.

Tværtimod.

Man får ikke mere råd til at have bil ved at bedrage sig selv og bilde
sig selv ind at man kan køre 20 km for en tier.

Jeg har kørt 61 km her til morgen, og det har bragt mig nærmere på næste
service, olieskift, dækskift, hjullejeskift, osv.osv.

Bjarne

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-08-06 19:59

Thomas Peter Bitsch (slet EESIQ) wrote:
> 250 på
> det er

> Det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om - hvilken vej? og
> hvor mange kilometer fra lufthavnen?

Der er masser af steder du kan holde. Men det nemmeste er bare at holde
på den vej man kommer ad inden man drejer ind til højre på selve
lufthavnens område. Derfra er der vel ca. 200 m at gå ind til
terminalens indgang.

> Fortæl - fortæl, for så kan jeg spare mange penge hvert år.

Det håber jeg da du gør så. Men bilerne er jo bedre beskyttet med
overvågning på p-pladsen - den service betaler du for. Jeg plejer at
holde på p-pladsen når arbejde alligevel betaler - rejser jeg selv,
holder jeg udenfor.

> Det skulle vel ikke være en useriøs mail? (jeg har min tvivl)

Indlæget var sandeligt ikke useriøst ment!

Mvh Rune

Fra : JS

Dato : 02-08-06 16:26

Tychsen wrote:
> [...]
> Lufthavnsbus: 170 kr. for 2 personer.
> I alt: 590 kr. for 2 personer.
>
> Det syntes jeg bare er sindsygt dyrt for at blive flyttet 150 km.

Der er også næsten 200 km ud til lufthavnen

Fra : Tychsen

Dato : 31-07-06 11:06

Bjarne skrev:

> Tilsyneladende er det en anelse billigere, hvis i kan skifte i Randers.

Forklar?