Andet multimedie
bentjuul 3670
Canon 4200F vs Lide 60
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-07-06 20:57

Nogen der har erfaringer med Canon 4200F (CanoScan 4200F) og Lide60
ligeledes fra Canon.
Er disse fladsengsscannere noget værd og hvilken af dem er så bedst ?
Kan CanoScan 4200F scanne direkte til pdf med medfølgende software ?
(fremgår ikke af Canons hjemmeside om den kan).
(Lide 60 kan).

Alternativer i <1.000 kr klassen ?

pft

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : N. Lindhard

Dato : 03-08-06 18:16

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan CanoScan 4200F scanne direkte til pdf med medfølgende software ?
> (fremgår ikke af Canons hjemmeside om den kan).

Epsons SmartPanel følger med og kan scanne til PDF direkte.

Nic

Fra : N. Lindhard

Dato : 03-08-06 18:09

> [...]
> Kan CanoScan 4200F scanne direkte til pdf med medfølgende software ?
> (fremgår ikke af Canons hjemmeside om den kan).

Se også Epson Perfection-serien. For ex.

Nic

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-08-06 21:21

N. Lindhard wrote:
> "Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Se også Epson Perfection-serien. For ex.
>
> Nic
Tak for svar.

Canon har oplyst mig at alle deres scannere kan scanne til pdf, og det var
jeg ikke i tvivl om, mit spørgsmål var sådan set om der fulgte software med
der gør arbejdet.
Det går jeg ud fra, selv om Canons svar ikke var specielt fyldestgørende.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-08-06 23:40

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev Sun, 30 Jul 2006
21:56:52 +0200

>Nogen der har erfaringer med Canon 4200F (CanoScan 4200F) og Lide60
>ligeledes fra Canon.

Jeg har en Canon Lide 60, det er efter min mening en ganske god scanner
til prisen (jeg har en ældre Epson 3200 Photo til det tunge arbejde).

Canon'en har et par umiskendelige fordele - som man måske ikke lige
tænker på i første omgang.

1.
At den ikke kræver særskilt strømforsyning, den er altså let at tage med
sammen den bærbare eet eller anndet sted hen.

2.
At det er nogenlunde let at skrælle låget af. Man kan så lægge scanneren
ned på emnet - istedet for omvendt. Velegnet til at scanne billeder i
gamle albums, scanne gamle bøger der dårligt tåler at blivve lukket helt
op, osv., osv.

Mht PDF, så skal du nu nok overveje om det er afgørende at scanneren
automatisk kan generere PFF-filer. Det kan de fleste scannerere iøvrigt.

Men PDF er faktisk mange ting, og den metode og det format
scanneresoftwaren vælger at bruge er ikke nødvendigvis den optimale.

Hvis du derimod holder scanning og tekstbehandlig / genkendelse hver for
sig, så har du mere kontrol over tingene.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-08-06 18:20

Arne Feldborg wrote:
> [...]
> arbejde).
>
> Canon'en har et par umiskendelige fordele - som man måske ikke lige

Jeg tænker lidt på at printeren skal kunne samarbejde med mine Canon
printere.

> 1.
> At den ikke kræver særskilt strømforsyning, den er altså let at tage
> med sammen den bærbare eet eller anndet sted hen.

OK, men det bliver ikke aktuelt.

> [...]
> scanneren ned på emnet - istedet for omvendt. Velegnet til at scanne
> billeder i gamle albums, scanne gamle bøger der dårligt tåler at

Interessant!

> Mht PDF, så skal du nu nok overveje om det er afgørende at scanneren
> automatisk kan generere PFF-filer. Det kan de fleste scannerere
> iøvrigt.

Min HP kan ikke.

> [...]
>
> Hvis du derimod holder scanning og tekstbehandlig / genkendelse hver
> for sig, så har du mere kontrol over tingene.

Det handler om gamle artikler i blade - nogen med farver andre i sort/hvid -
der skal arkiveres.

Hvordan virker Canons foto forbedrings løsninger ?