udrensningskur....
Fra : Sabina H.

Dato : 30-07-06 17:36

vi kender det vel alle.... de perioder i ens liv hvor man synes kroppen bare
ikke fungerer optimalt....
man er mere træt, fordøjelsen er skæv og i det hele taget er man bare ikke i
hopla....

en udrensningskur må da være vejen til at få kroppen til at komme tilbage i
balance...

så jeg hører gerne fra alle der har en eller anden form for udrensningskur,
lange som korte, afprøvede og dem man bare hører om..... målet er ikke at
tabe sig eller lign, men blot at give kroppen en chance for at rette op på
de uregelmæssigheder vi alle kan komme ud for....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : C.H

Dato : 30-07-06 19:05

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> målet er ikke at tabe sig eller lign, men blot at give kroppen en chance
> for at rette op på de uregelmæssigheder vi alle kan komme ud for....

Hej Sabina...

Jo, jeg kender godt, når kroppen bare er kørt træt og trænger til en
saltvandsindsprøjtning...

Jeg har to indgangvinkler til det - den ene er at skære brutalt ned for alle
"luksusfødevarer" i en uges tid - eller lidt mere, hvis man kan holde til
det. Det vil sige at leve af brune ris, grøntsager (ikke de stivelsesrige,
som eksempelvis kartofler og majs), fisk og vand.
Derefter tilføres andre fødevarer lidt ad gangen - og i samme omgang kan man
mærke, om kroppen har nogen reaktioner på disse. Så er det en god ting at
holde en pause på et par måneder med den pågældende fødevare

Det sætter kroppen lidt i Stand by i forhold til de meget raffinerede
fødevarer som vores fordøjelse har svært ved at have med at gøre.

Den anden indgangsvinkel handler om Limefrugter.
Det er ret enkelt og velsmagende. To limefrugter presses i to liter vand,
som indtages i løbet af en dag. Der spises som normalt, dog ikke efter
klokken 18 om aftenen. En gang pr. uge udskiftes aftenmåltidet med frugt ad
libitum tilsat presset limesaft.
Dette kan man sådan set gøre så længe, man vil - når man starter på det
giver det et kick, der ikke er til at tage fejl af.

God fornøjelse med det

CH

Fra : L.Støvring

Dato : 31-07-06 23:51

"> Hej Sabina...

> [...]
> Dette kan man sådan set gøre så længe, man vil - når man starter på det
> giver det et kick, der ikke er til at tage fejl af.

Noget ved den "kur" med limesaften fangede mig, og jeg har idag indkøbt 14
stk. til formålet. Jeg kom dog først igang midt på eftermiddagen, og har
desværre ikke nået at drikke hele 2 liter idag.
Min tilgang til det var bare en hurtig beslutning om at det da lyder helt
sundt - men først nu bagefter tænker jeg på, hvad er det lige som gør
limesaft i vand, til en udrensningskur, og hvordan og gerne hvorfor, giver
det et kick?

Jeg vil naturligvis fortsætte eksperimentet de næste par dage, og prøve på
egen krop hvordan, og om, det har nogen effekt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian

Dato : 31-07-06 14:33

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette kan man sådan set gøre så længe, man vil - når man starter på det
> giver det et kick, der ikke er til at tage fejl af.

Det lyder spændende - hvad er grunden til dette "kick"? Og hvorfor ikke
spise efter kl.18?