nok dumt spørgsmål
Fra : Helle

Dato : 29-07-06 19:08

men....hvordan får nogle kvinder det yderste af neglen krihvid?
Jeg har næsten prøvet alt uden resultat. Er det kun kundstige negle som kan
blive så hvide.

mvh

Helle

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Heidi

Dato : 29-07-06 20:24

<klip> men....hvordan får nogle kvinder det yderste af neglen krihvid?
> Jeg har næsten prøvet alt uden resultat. Er det kun kundstige negle som
> kan blive så hvide.

Det er da et godt spørgsmål, mit bud:
Ja, det er jeg ret sikker på, ihvertfald tror jeg ikke man kan få alle
neglene så ens som de kunstige.
Til gengæld synes jeg så ikke det er specielt pænt med de ens, lange og
lige, kunstige negle, men det er jo en smagssag :)
Men vil da også gerne høre OM der findes en metode til at få negletoppen
kridhvid?

Hilsen Heidi

Fra : Workingmom

Dato : 29-07-06 20:56

Helle skrev:
> men....hvordan får nogle kvinder det yderste af neglen krihvid?
> Jeg har næsten prøvet alt uden resultat. Er det kun kundstige negle som kan
> [...]

Da min mor var ung, havde man en ting, der hed en negleblyant. Det var
simpelthen en hvid farveblyant.

Er det snyd?

Tine

Fra : Sabina H.

Dato : 29-07-06 21:42

Helle wrote:
> men....hvordan får nogle kvinder det yderste af neglen krihvid?
> Jeg har næsten prøvet alt uden resultat. Er det kun kundstige negle
> som kan blive så hvide.

langt de færreste almindeligt arbejdende kvinder har kridhvide negle
(spidser).... så det er nok et ret kvalificeret gæt at disse piger du har
set har været lakeret med fransk manicure......

metoden består i at købe 3 forskellige lakker.... en hudfarvet, en hvid og
en klar.....
du lægger den hudfarvede lak først, på hele neglen, så den ligger jævnt og
uden striber og lign...
når den lak er HELT tør, kan du enten i frihånd, eller ved at snyde med
tape(sættes på neglen der hvor grænsen går så det der skal være hvidt er
blottet), lægge dn hvide lak helt ude på tippen af neglen.... en måde at få
neglen til at virke længere på er at lægge det hvide 1 eller 2 mm ind på det
stykke af neglen der stadig er fæstnet....
har du brugt tape, skal du tage den af mens lakken stadig er let fugtig,
naturligvis forsigtigt.....
når lakken er tør afsluttes med et lag klar lak, for at give farven
holdbarhed.....

et andet alternativ er, som du er inde på, at det er kunstige negle... disse
kan også laves med fransk tip....

en anden her i tråden nævner en neglepen, som i princippet bare er en hvid
pen.... den er også en mulighed, men den virker kun hvis neglen er
forholdsvis gennemsigtig, og helt fri for misfarvninger.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : BA

Dato : 29-07-06 22:21

> en anden her i tråden nævner en neglepen, som i princippet bare er en hvid
> pen.... den er også en mulighed, men den virker kun hvis neglen er
> forholdsvis gennemsigtig, og helt fri for misfarvninger.....

og farven skal lægges på bagsiden af neglen
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Bente

Dato : 02-08-06 22:01

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> langt de færreste almindeligt arbejdende kvinder har kridhvide negle
> (spidser).... så det er nok et ret kvalificeret gæt at disse piger du har
> set har været lakeret med fransk manicure......

Du kan købe et sæt fransk manicure til billige penge. Til sådan et sæt hører
også et sæt skabeloner til at sætte på neglene i stedet for tape. Disse
skabeloner har den rette bue så resultatet bliver helt regelmæssigt. Jeg har
blandt andet set at man kan købe det i Bilka. Prisen husker jeg ikke, men
husker dog at jeg syntes den var overkommelig.

Fra : Sabina H.

Dato : 03-08-06 22:04

Bente wrote:
> [...]
> regelmæssigt. Jeg har blandt andet set at man kan købe det i Bilka.
> Prisen husker jeg ikke, men husker dog at jeg syntes den var

problemet er dog, med disse buer, at de ofte ikke slutter helt tæt og fast
til neglen... du kan faktisk opnå en smukkere bue, og en mere præcis linie,
med den tape type, som er usynling hvis man tager kopier af den, hvis du ved
hvad jeg mener..... tapestykket skal være langt nok til at krydse sig selv
på bagsiden af fingeren....
faktisk har jeg fiffet med tapen fra en negletekniker/kosmetolog*G*

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Bente

Dato : 04-08-06 16:17

> [...]
> krydse sig selv på bagsiden af fingeren....
> faktisk har jeg fiffet med tapen fra en negletekniker/kosmetolog*G*

Mon ikke man bare skal bruge Flemming Leths gode råd om at male "malertapen"
grundfarven i dette tilfælde måske den gennemsigtige eller lyserøde inden
man maler med den hvide farve.
Jeg har prøvet at lave fransk manicure på min datter med et sæt og syntes
det blev flot, men du har da nok ret i at kopisikker tape er fint nok, det
kræver blot lidt mere akkuratesse at sætte på.

Bente