Sejs ved Silkeborg
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 22:25

Kender I nogle gode steder ved Sejs (ved Silkeborg)?
Jeg ved ikke om det er et sommerhusområde eller en lille by eller hvad man
skal forvente.

MVH Peter

Fra : ST

Dato : 29-07-06 01:33

"PeterS" <nomail> wrote in message
> Kender I nogle gode steder ved Sejs (ved Silkeborg)?
> Jeg ved ikke om det er et sommerhusområde eller en lille by eller hvad man
> skal forvente.
>
> MVH Peter

Jeg er oprindeligt opvokset i Silkeborg.
Jeg vil nok ikke lige kalde Sejs en sommerhusby.
Sejs er mere en lille by i yderkanten af Silkeborg.
Sejs ligger meget tæt på Gudenåen og er derfor stedet hvor du for en god sum
penge kan købe et hus med pragtfuld udsigt over Gudenåen.
Det hed sig i sin tid at dem der var "noget ved musikken" i Silkeborg, dvs
ejede en eller anden stor forretning, alle boede i et stort hus ned mod
Gudenåen i Sejs/Svejbæk.
Se ellers http://www.sejs-svejbæk-lokalhistorie.dk/ny-index.htm
Mvh
Torben

Fra : news.versatel.net

Dato : 31-07-06 17:59

Hvis Sejs stadig er som det var i min barndom hvor vi tit besøgte min onkel
som boede ved forden af bakkerne så er Sejs et meget smukt sted som du kan
glæde dig til at besøge...
Mogens