kalorier og kogt hvidvin
Fra : Erling Hansen

Dato : 28-07-06 07:01

Hej. Når man slår op i en tabel får man at vide, hvor megen energi der
er i forskellige ting, herunder hvidvin.
Tænkte lige på, i går, hvor jeg hældte 1/2 liter hvid vin ned til noget
kalkun: Når nu den her hvide vin har kogt et stykke tid er al alkoholen
ude....hvor mange kalorier er der så tilbage i maden?
Mvh
Erling

Fra : Peter Westh

Dato : 28-07-06 09:06

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kalkun: Når nu den her hvide vin har kogt et stykke tid er al alkoholen
> ude....hvor mange kalorier er der så tilbage i maden?
´
Det afhænger af hvor sød hvidvinen er. Hvis mængden af restsukker er oplyst
på flasken, kan du regne ud hvor meget sukker der er tilbage i retten. Men
for det meste bruger man jo tør vin til madlavning, og i så tilfælde er der
næppe nogen kalorier tilbage i maden efter kogning, i hvert fald er mængden
ganske ubetydelig.

/P

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-07-06 11:18

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> [...]
> næppe nogen kalorier tilbage i maden efter kogning, i hvert fald er mængden

Tak for dit svar. Selvfølgelig, jeg havde ikke tænkt på restsukkeret.
Mvh
Erling