Musik til festen
Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 26-07-06 19:32

Hej Gruppe,

Jeg og en kammerat har sat os for at lave den ultimative liste over numre,
der hører hjemme ved en god fest.

Vi vil lave en liste med 200 numre, så der kan danses ved enhver fest! Vel
at mærke på tværs af alle genrer, aldre, fordomme osv.

Skrvi gerne dine forslag her...

Mvh

Carsten

Fra : schlafen

Dato : 26-07-06 21:19

"Carsten Jorgensen" <cj@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi vil lave en liste med 200 numre, så der kan danses ved enhver fest! Vel
> at mærke på tværs af alle genrer, aldre, fordomme osv.

Village People - YMCA
Ottawan - D I S C O
Elvis Presley - Hound Dog
Erasure - A Little Respect
John Paul Young - Love Is In The Air
Blues Traveler - Run Around
Los Del Rio - Macarena
Zididada - Zididada day
Lionel Richie - All Night Long
ABBA - Dancing Queen
Bent Fabric - Jukebox
Billy Ocean - When The Going Gets Tough
Billy Ray Cyrus - Achy Breaky Heart
Earth Wind and Fire - September
The Jacksons - Blame It On The Boogie
Gloria Gaynor - I Will Survive
Chaka Khan - I'm Every Woman
M People - Moving On Up
Madonna - Music
Dire Straits - Walk Of Life
Matchbox - Rockabilly Rebel
Safri Duo - Played A Live
Bee Gees - Stayin' Alive
Take That - Relight My Fire

det var hvad der lå lige på tungen.....

go' fest

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-06 21:47

> [...]

> Vi vil lave en liste med 200 numre, så der kan danses ved enhver fest! Vel
> at mærke på tværs af alle genrer, aldre, fordomme osv.

____________

Jeg har lige været til Vilsund marked, som har en gigantisk dansktopfestival
hvert år. De allerpopulæreste grupper "Kandis" og "Kim og Hallo" er med
hvert år. Jeg har fulgt med i mange år deroppe og hørt musik i dagevis
deroppe.
Nu ved jeg ikke om det er en fest for unge, men det vælger jeg at gå ud
fra. I Vildsund er de yngre til stede hos disse dansktop-spillende grupper i
enormt antal. Derfor ved jeg lidt om hvad de sang mest med på og klappede
mest til.. Jeg kan fortælle dig at det som unge helt åbentlyst var mest
aktive til var de egentlige dansktopsange. De er langt mest populært af alt.
Jeg skal prøve at liste de numre op som jeg husker at de unge sang mest
med på i Vildsund. Det var:

Den knaldrøde gummibåd
Den gule flyver
Der er noget galt i Danmark
Smilende Sussi
Gid du var i Skanderborg
Så tar vi cyklerne frem
En dør til fantasien
Paloma Blanca
Himmelhunden
To mennesker på en strand
Hallo Merry Lou

Disse numre er blandt de unges topfavorritter. I hvert fald da Kandis og Kim
og Hallo gav koncert tirsdag og onsdag aften.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-06 22:01

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c7d2f7$0$12630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Hov du skal da også lige have at vide hvem der synger. Det skriver jeg lige
på her.

> [...]
> En dør til fantasien, Kandis
> Paloma Blanca, Bjørn tidmand
> Himmelhunden, teddy Edenmand
> Åh sikken blomst, Rocking Ghost
> To mennesker på en strand, John Mogensen
> Herstedvester, Klaus og Servants
> Hallo Merry Lou, - er ikke sikker på hvem den er med -
> Herlig herlig, Klaus og Servants
> Belinda, Rocking Ghost
> På internet, Kandis

> Disse numre er blandt de unges favorritter. I hvert fald når Kandis og Kim
> og Hallo giver koncerter tirsdag og onsdag og torsdag aften i Vildsund i
Thy.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 27-07-06 18:12

Åge Halldorsson wrote:

> [...]

Ghost*s*. Min far kan heller ikke finde ud af det.

Den kanoniske udgave er vist med The Jordanaires.

Mjah...

Lars

Fra : Thomas

Dato : 27-07-06 03:23

"Carsten Jorgensen" <cj@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Skrvi gerne dine forslag her...

Jeg vil tro at i kan finde mindst 20 numre med Robbie Williams
der kan passe på den liste... Men lige de mest oplagte :

- Angels (Kinddans)
- Kids
- Let Me Entertain You

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-06 09:17

Carsten Jorgensen wrote:
> [...]
>
> Vi vil lave en liste med 200 numre, så der kan danses ved enhver fest! Vel
> at mærke på tværs af alle genrer, aldre, fordomme osv.

Her en masse 80 hits:
http://www.thebestlegaladvice.com/

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 10:17

On Wed, 26 Jul 2006 20:31:58 +0200, "Carsten Jorgensen" <cj@sport.dk>
wrote:

>Skrvi gerne dine forslag her...

Her er en samling numre over mange genrer, og med et spænd på 30 år:

Toto - Hold The Line
ELO - Hold On Tight To Your Dreams
Björn Skifs - Michelangelo
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
Four Seasons - Oh What A Night
Gloria Gaynor - I Will Survive
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
Slade - Mama Weer All Crazee Now
Sweet - Ballroom Blitz
Barry Manilow - Copa Cabana
Bee Gees - Stayin' Alive
Chicago - If You Leave Me Now
Cutting Crew - I Just Died In Your Arms Tonight
Cyndi Lauper - Time After Time
David Lee Roth - Just A Gigolo
Diana Ross - Upside Down
Earth Wind and Fire - Let's Groove Tonight
Huey Lewis and the News - The Power of Love
Kool and the Gang - Play That Funky Music
Michael Jackson - Billie Jean
Police - Every Breath You Take
Prince - Purple Rain
Survivor - Eye Of The Tiger
Tøsedrengene - Sig du kan li mig.
Van Halen - Jump
Alannah Miles - Black Velvet
Commitments - Mustang Sally
Deep Blue Something - Breakfast At Tiffany's
Eiffel 65 - Blue
Mike And The Mechanics - Looking Back Over My Shoulder
Ray Dee Ohh - Jeg Vil La Lyset Brænde
Shania Twain - That Don't Impress Me Much
Chad Kroeger - Hero
Geri Halliwell - It's Raining Men
Marc Cohn - Walking in Memphis
Robbie Williams - Let Me Entertain You

/Alex

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 27-07-06 23:04

Hvis det er til unge festen er planlagt, så skal vi lige have dansehittet
på, som har ligget 6 uger nummer 1 på den danske single-top 20, og som med
garanti har fået mange til at svede her i varmen:

Kunstner:
BASSHUNTER

Titel på nummeret:
BOTEN ANNA

God fest!

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : steen

Dato : 28-07-06 15:24

On Fri, 28 Jul 2006 00:04:06 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
<post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote:

> [...]
>på, som har ligget 6 uger nummer 1 på den danske single-top 20, og som med
>garanti har fået mange til at svede her i varmen:

ah, endelig en ny sang der er god.

Surt der er så meget plastik-pop i øjeblikket at man enten hører remix
af de remix man hørte for 15 år siden eller 80'er musik når man går i
byen.

Hilsen

Steen

Fra : Sussi

Dato : 01-08-06 18:58

Kim Larsen -
Shu-bi-dua - Sexchikane
Michael Bublé - Sway
Jakob Sveistrup - Talking To You
DJ Ötzi - Hey Baby
Zididada - Walking On Water
Shakin' Stevens - You Drive Me Crazy
Elvis Presley - It's Now Or Never
Cliff Richard - Do You Wanna Dance
Van Morrison - Brown Eyed Girl
Manfred Mann - Do Wah Diddy Diddy
Los Lobos - La Bamba
Roy Orbison - Pretty Woman
Neil Sedaka - Oh Carol

Sussi

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-08-06 19:18

Carsten Jorgensen skrev:

>Skrvi gerne dine forslag her...

Rotterdam Termination Source - Poing
Höllenhunde - Oberammergau
Dschinghis Khan - Rocking Son Of Dschinghis Khan

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 08-08-06 00:27

> Vi vil lave en liste med 200 numre, så der kan danses ved enhver fest! Vel
> at mærke på tværs af alle genrer, aldre, fordomme osv

Sender i ikke lige listen, når i er færdige

Ram Jam - Black Betty
Chic - Le Freak
Soft Cell - Tainted love
Gnarls Barkley - Crazy
KC and the sunshine band - Give it up
Outcast - Hey ya
Bachmann Turner Overdrive - You aint seen nothing yet
Håkan Hellstrøm - Kom igen Lena el. En midsommernatsdrøm
Junior Senior - Take my time el. Move your feet