grøn the
Fra : bj

Dato : 26-07-06 18:52

Jeg læste en artikel i Iform-bladet om grøn the.Det skulle efter sigende
være godt for kroppens fordøjelse + man skulle ikke optage så meget fedt
(fedtstoffer) da théen angiveligt skulle sørge for netop mindre optagelse af
fedt og blive bedre udskilt samt at det også skulle give et pift til
forbrændingen.

er der nogen der har en idé om hvilken grøn the der skulle være bedst af
grøn the? JEg var på hylderne i Føtex idag og der var jo det jeg kalder lidt
mere end et vel-asorteret "apotek" i den retning.

hjælp modtages gerne

Fra : Karsten

Dato : 26-07-06 20:25

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk>skrev:
> [...]
>grøn the? JEg var på hylderne i Føtex idag og der var jo det jeg kalder lidt
>mere end et vel-asorteret "apotek" i den retning.

hej- googlede lidt og fandt det her:
http://www.kombuchasvampen.dk/groente.htm
gun powder
der er næsten ingen grænser for hvad det gør godt for :)
men ellers- jeg drikker den selv , men om den ligefrem virker
slankende , tja , ?
jeg kan faktisk godt li' smagen og kaffe holder jeg mig fra, det
gi'r svie og ubehag i min mave !
mvh. Karsten

Fra : bj

Dato : 27-07-06 11:51

"Karsten" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> slankende , tja , ?
> jeg kan faktisk godt li' smagen og kaffe holder jeg mig fra, det

tak for svaret

bj

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 28-07-06 13:49

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> tak for svaret
>
> bj

Jeg er faktisk interesseret i det samme. Har arbejdet nogle måneder i
Pakistan, og der fik vi rutinemæssigt en velsmagende grøn the efter
middagsmaden.
Denne skik ville jeg gerne fortsætte herhjemme, men det er ikke lykkedes for
mig at fremstille noget, der smager ligeså godt - eller bare i retning af.
Derovre blev jeg fortalt, at grøn the ikke skal trække ret længe, men jeg
har prøvet at eksperimentere både med forskellige mærker og trækketider, men
uden succes.
Mvh
Aksel

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-08-06 15:36

> [...]
> har prøvet at eksperimentere både med forskellige mærker og trækketider, men

Hej Aksel

I forbindelse med en messe jeg var til, opdagede jeg Perchs thehandel.
Den ligger i en sidegade til Strøget i kbh. De præsenterede forskellige
theeer på messen, heriblandt flere grønne theer. De har dem i
forskellige udgaver - f.eks. med bambus, citron eller rabarber. Jeg fik
at vide af dem, at man faktisk skal lade vandet køle helt ned til 80
grader før man brygger theen. Derefter skal den trække 7 min.

Hvis man tager tid, så skal man altså vente 5 minutter fra vandet har
kogt og til man kan hælde det over theen - ellers er vandet for varmt.

Jeg plejer stort set kun at købe the eet sted og det er i Perchs
thehandel. Jeg bor selv i Århus, men skriver theen hjem fra dem.

Du kan se deres hjemmeside via linket herunder. Der står også beskrevet
om forskellige theer bryggemetode mv.

www.perchs.dk

Hilsen Jesper
PS: jeg har intet med den thehandel at gøre. Synes bare de laver noget
af det bedste the. *S*

Fra : C.H

Dato : 28-07-06 20:40

> [...]
> lidt
> mere end et vel-asorteret "apotek" i den retning.

Her hos mig indtages en masse grøn the - min foretrukne er Marcussens
universalthe som jeg indtager på samme måde som andre drikker sort the.

Man kan både købe denne the i helsekostforretninger (hvis man ønsker the til
filter) og i forskellige supermarkeder som breve. Den smager rigtig godt -
og er den sund også, så er det jo en rigtig god sidegevinst

Velbekomme...

(Med hensyn til brygning af grøn the - vandet skal ikke være spilkogende,
men lige have stået et minut efter opkogningen. Trækketiden er lang, men lad
en trække efter behag og smag)

CH

Fra : bj

Dato : 31-07-06 22:00

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men lige have stået et minut efter opkogningen. Trækketiden er lang, men

har lige købt Gun Powder grøn the og det smager dejligt. Der er sikkert
mange varianter, og det er netop sådan, at man må prøve sig frem, det kan jo
også være at smagen ved en anden grøn the ville være dejlig:; Hvis jeg
prøver en anden slags..

bj