Johannesburg - hvad skal man se
Fra : TK

Dato : 26-07-06 18:38

Jeg skal være i Johannesburg en uges tid sidst i august. Jeg skal arbejde,
men der bliver nok også lidt tid til at se mig om om aftenerne og måske et
par eftermiddage. Men hvad skal man se?
Det skal siges, at det er mit første besøg i Afrika. Og evt. råd om at
forlænge turen og tage på safari eller lign. duer ikke i denne omgang -
desværre...
vh. Tommy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-07-06 18:53

"TK"
> [...]
> Det skal siges, at det er mit første besøg i Afrika. Og evt. råd om at
> forlænge turen og tage på safari eller lign. duer ikke i denne omgang -

Tast Johannesburg+sightseeing i google
http://www.viator.com/johannesburg-tours

Hvis du skal arbejde, mon ikke dine kolleger der nede
kan tage dig lidt med rundt til de hyggelige steder..

Generalt beskrives J-burg som et ikke sikkert sted
at vandre rundt i, hverken dag eller nat.. -max-

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-07-06 19:00

On Wed, 26 Jul 2006 19:37:47 +0200, "TK" <nogen@noget.dk> wrote:

> [...]
>Det skal siges, at det er mit første besøg i Afrika. Og evt. råd om at
>forlænge turen og tage på safari eller lign. duer ikke i denne omgang -

Som Max nævnte så prøv at checke med dem, som du skal arbejde med. De
har helt sikkert gode råd og ideer, det er nok ikke første gang, da
har haft besøg.

Jeg skal selv til Johannesburg og Cape Town i september, og jeg har
allerede aftalt, hvem der er ansvarlig for min sightseeting. Sydafrika
er ikke et sted, hvor man udforsker på på egen hånd.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 27-07-06 21:05

> [...]
> er ikke et sted, hvor man udforsker på på egen hånd.
> Lars Ehlers, San Francisco
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Jeg ved, at der tidligere har været høj risikofaktor i det meste af
Sydafrika, men mener nu, at det begrænser sig til primært Durban og især
Johannesburg, og igen i særlige områder.
Jeg er selv ved at planlægge en længere tur dertil til marts, hvor jeg agter
at bl.a. køre fra Cape Town til Port Elizabeth, og igen senere køre selv fra
Durban ad panoramaruten til Johannesburg, og det er da mit indtryk, at man
kan færdes nogenlunde sikkert rundt i landet, når bare man har hovedet og
sin sunde fornuft med, og ikke selv kalder på de farlige episoder.
Hører meget gerne mere i denne tråd, fra erfarne, eller bare andre med en
mening.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-07-06 08:53

"Niels Hejnfelt"
> [...]
> sin sunde fornuft med, og ikke selv kalder på de farlige episoder.
> Hører meget gerne mere i denne tråd, fra erfarne, eller bare andre med en

Her en fyr der har nogle tips og meninger om lidt af hvert -max-
http://www.adventuretravelafrica.com/

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-07-06 23:54

On Thu, 27 Jul 2006 22:04:50 +0200, "Niels Hejnfelt"
<niels@VIPhejnfelt.dk> wrote:

>Jeg ved, at der tidligere har været høj risikofaktor i det meste af
>Sydafrika, men mener nu, at det begrænser sig til primært Durban og især
>Johannesburg, og igen i særlige områder.

<snip>

>Hører meget gerne mere i denne tråd, fra erfarne, eller bare andre med en
>mening.

Min kone og jeg har nogle venner, der er født og opvokset i Sandton,
så vi har inviteret dem hjem til en middag, hvor jeg kan pumpe dem
lidt for gode råd og den slags

Som nævnt, så har jeg allerede allieret mig med guidehjælp fra vores
lokale samarbejdspartner, men det er altid rart at vide, f.eks. om
området omkring hotellet er rimeligt sikkert eller ej.

Jeg ser meget frem til turen, det eneste negative er selve flyrejsen.
Jeg skal fra San Francisco til London, så en 8 timers layover
Heathrow, og så videre til Johannesburg. Rejser hjemmefra lørdag
eftermiddag, ankommer mandag morgen....

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-07-06 08:48

"Lars Ehlers"
> [...]
>

> --
> Lars Ehlers, San Francisco
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Så ses vi måske i Jburg -max-

Fra : Flyrejsen.dk

Dato : 28-07-06 09:21

> Jeg skal være i Johannesburg en uges tid sidst i august. Jeg skal arbejde,
> men der bliver nok også lidt tid til at se mig om om aftenerne og måske et
> par eftermiddage. Men hvad skal man se?

Hej Tommy,

Jeg har været to gange i Soweto i Johannesburg i løbet af det seneste 1½ år,
og ligesom Niels skriver, så er det mit indtryk, at man kan færdes sikkert
rundt i størstedelen af Sydafrika.

Johannesburg er dog et sted, hvor jeg altid ville bruge lokale til at tage
mig med rundt på sightseeing. I bydelen Sandton er det mit indtryk, at du
kan trisse omkring uden problemer, og det er sikkert også her du skal bo,
for her ligger nemlig de fleste internationale hoteller. I denne del af
hovedstaden ligger også et væld af restauranter, shopping muligheder,
bilforhandlere mv., men det er et relativt nyt - og ikke vildt interessant -
område. Historien er, at da apartheid ophørte rykkede de sorte nemlig igen
ind i Johannesburgs centrum - tidligere var de henvist til at bo i de sorte
townships, som f.eks. Soweto - og så forlod de hvide sydafrikanere bymidten,
og rykkede ude i et nyt område: Sandton.

Jeg skal ikke være den, der siger, at Johannesburg er en sikker by, bare
fordi der ikke skete os noget, de to gange vi har været der. Vi kørte rundt
i byen i en lejebil uden problemer, men jeg kender byen alt for dårligt til
at skulle give en vurdering af farligheden. Det kan dine kollegaer gøre
meget bedre. Der kører dog en sikker sightseeing bus rundt i byen, som er
sikker at tage. 'City Slicker' er en dobbeltdækker, der tager med ind i
Johannesburg centrum.

En af de ting, du ikke må snyde dig selv for, når du er i Johannesburg er et
besøg i Soweto. Det er en stor oplevelser og bør være obligatorisk pensum på
enhver Sydafrika rejse! Du får nok ikke nogen bedre chance for at forstå det
fascinerende land. Det er dog ikke noget du gør på egen hånd, så arranger
det evt. igennem hotellet, som vil skaffe en lokal mand eller kvinde fra
Soweto til at guide dig rundt i bydelen.

I nærheden af Johannesburg ligger også nogle dyreparker, som du måske kan nå
ud til, hvis du har en fridag. Det er altid en stor oplevelse!

Rigtigt god tur!

Mange hilsner
Kenneth
http://www.flyrejsen.dk/