Ferie Italien (Lidoen) eller Kroatien uden~
Fra : Jens

Dato : 26-07-06 18:12

Hej!

Er der nogen der har erfaring med at køre til Italien/Kroatien og leje et
telt m/alt (køkken, senge osv) uden at have reserveret først ?
Er der steder der er ledigt ?
Er det billigere end at bestille hjemmefra (f.eks. www.friferie.dk,
www.osterlindet.dk) ?

På sparsomt budget synes jeg ovennævnte bureauer er temmelig dyre for at
leje et telt. Kan det ikke gøres billigere end > kr. 4000,- pr. uge ?
Vi er 2 voksne og 1 barn på 9 år og kan fint nøjes med et telt m/køkken
(køleskab og komfur) og senge/madrasser.

Vi planlægger at ankomme tirsdag d. 2/8 og blive og køre hjem igen d.
10/8....

Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-07-06 23:40

"Jens" <jens.joensson@_FJERN_DETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (køleskab og komfur) og senge/madrasser.
>
> Vi planlægger at ankomme tirsdag d. 2/8 og blive og køre hjem igen d.

Jeg har aldrig selv lejet, men på de pladser jeg har været, mener jeg ganske
bestemt at have observeret, at de pladser, hvor man kan booke via bureauer,
de lejer ikke selv ud, da de derved vil konkurrere med de selskaber, som de
har lejet plads til.
I kommer lige på det tidspunkt, hvor der er allermest tryk på pladser - læs
højsæson -, så jeg ville nok sørge for, at der var styr på det inden, jeg
kørte hjemmefra.
Du må nok ind på pladsernes hjemmesider og se, om og hvad de lejer ud, og så
forhøre dem om de har noget ledigt.
Men i højsæsonen tvivler jeg på, at du finder noget ret meget under 4000 kr.
om ugen.

Kurt

Fra : Hans Jensen

Dato : 27-07-06 06:22

og de lejer kun ud fra lørdag til lørdag.

Tror ikke i kan finde noget ved bare at køre der ned.

Friferie i danmark har mane pladser dernede,

Hans

Er lige kommet hjem fra Lido'en

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 08:31

> [...]
> Vi er 2 voksne og 1 barn på 9 år og kan fint nøjes med et telt m/køkken
> (køleskab og komfur) og senge/madrasser.

Vi har lige været på Camping ferie i Kroatien. Vi lå lidt nord fra Split og
der var masser af private der lejede apartment ud. Hvad de koster ved jeg
ikke, men på den campingplads vi lå på, lejede de også værelser/lejligheder
ud. Prisen for en uge lå på mellem 3500 og 4500. Du kan se mere her:
http://www.vranjica-belvedere.hr/index2.htm, så det er vel prislejet??

VH
Per

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-07-06 10:10

Jens skrev i 44c7a277$0$20329$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:

> På sparsomt budget synes jeg ovennævnte bureauer er temmelig dyre for
> at leje et telt. Kan det ikke gøres billigere end > kr. 4000,- pr.
> uge ?

Næppe.

> Vi er 2 voksne og 1 barn på 9 år og kan fint nøjes med et telt
> m/køkken (køleskab og komfur) og senge/madrasser.

'nøjes med' fik hermed en ny betydning for undertegnede.
Straks tænker jeg på om 'ikke nøjes med'-telte mon så indeholder spa og
balkon

> Vi planlægger at ankomme tirsdag d. 2/8 og blive og køre hjem igen d.
> 10/8....

I har præcis ramt den uge, hvor der formentlig er absolut allermest tryk på
ferieindustrien. Så med mindre i er meget indstillet på at tage chancer med
overnatningerne, så ville jeg anbefale at i er helt sikre mht. overnatning
før i futter afsted.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm