Dansktopfestivalen i Vildsund: Anmeldelse
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-06 09:06

ANMELDELSE AF FESTIVALEN

Satte kursen mod Vilsund over middag. På midt-Mors forlod jeg den store vej
over øen og kørte ind til Øster Jølby for at tanke op. Kørte gennem byen og
fandt en nedkørsel til den store vej igen. Kørte hen ad vejen men syntes at
dert lignede noget jeg kendte. Den radiosendemast synes jeg at jeg kørte
forbi forlænge siden. Hmmmmm..... Hva fann.. er det her for noget. Og der er
flyvepladsen. den er jeg sgu da kørt forbi. Hmmm. Ja det var jeg ganske
rigtigt, men jeg var faktisk ved at køre i modsat retning. Kørte åbenbart
forkert da jeg forlød Øster Jølby. Nykøbing var nu i sigte for 2. gang.
Grrrrr........
Nå men så satte jeg kursen mod Vilsund igen. Og sørme. der kom Øster Jølby
for 2. gang. Den satans by. Nå men nu kom jeg så endelig til Vilsund. Lidt
forsinket.

Efter at have gået alle boderne igennem og klappet kaninerne og gloet dumt
Låsby Svendsen kunne jeg høre musik oppe fra bmusikteltet på bakken. Det var
gruppen S.O.S. som lavede lidt lydprøver. Det var fame musik der sparkede
bagdel. Det er meningen at de skal spille i Kandis-pauserne i teltet på
bakken, men jeg satte mig og lyttede lidt. Det var kl. 16 og det var
renlivet 50-er-rock`n`roll uden nogen som helst forbindelse til nutidig
skærende rocklarm. det var bare lige iud ad landevejen - bib bob baluhhh
balum bam bum og sån i ved nok. Det der der bare kører med vildt klaverspil.
Savle savle. Det var som at spise en dobbelt softice med flødeskum med
ørerne. Øhhh... tror jeg nok - har aldrig prøvet.

Kl. 17 gik det for sig nede på friluftscenen ved ølteltet ved broen. Richard
Ragnvald hoppede op og gav en masse synge-med-venlige slagere. Der var en
yderst feststemt ung fyr på omkring 17-18 år og et par af hans kammerater.
Når Richard sang så hoppede og dansede han foran scenen. det var sjovt. Det
syntes Richar også. han fortalte at han havde taget sin fanklub med. En af
medlemmerne er ham den unge fyr i den røde t-shirts. Ham med ølflasken. Han
klappede med hænderne over hovedet og hoppe og drejede rundt. Han sad ved
siden af to damer på græsset. Han sad og han stod og jeg ved snart ikke
hvad. Så dansede han med en af sine kammerater og han hev hele tiden i en af
de siddende damer. han ville danse med hende. Nej nej nej sagde hun.
JOVVVVVV, sagde han. Neeeej. Hihi. Så dansede han med sig selv.
Tilsyneladende kunne han mange af teksterne for han sad og sang med hele
tiden, når han da ikke lige gjorde kur til den dame som nok var 30 år ældre
end ham selv. Der sker aldtid noget sjovt i Vildsund.

Så var der pause i 30 minutter inden det gik løs i Kim Og Hallo-teltet. Fik
en bid ribbenssteg og en soda i Vildsund Ungdomsklubs salgsboder. Det er dem
der står som arrangør af dansktopfestivalen, sammen med Sundby IF. Så
drønede Kim igang. Først med en efterlysning af en mor som var blevet væk
fra sit barn. han sad og græd ved et af bordene. Hefter kunne Kim skyde
salget af deres sprit-nye cd igang. Den fik Danmarkspremiere her til
Vildsund festivalen. Den er lige udkommet i Danmark for 38 sekunder siden.
Salget gik igang præsis kl. 18 og kunne købes i musikboden. Nå, men Kim
havde lært at spille "Pamoma Blanca". Det lød godt. Så kom der en masse
almindelige af deres egne hits. De spillede også "Gid du var i Skanderborg".
Den hentydning forstod jeg godt, så jeg gik i Kandis-retningen op på bakken.
Hvordan kunne de vide at jeg faktisk skal til Skanderborg et par dage i
næste uge??? . Mystisk. Nå pyt.

Jeg kunne høre Kim og Hallo på vej op mod bakken, men på et tidspunk kom du
udenfor hørevidde. Men så kunne jeg høre Kandis halvejs oppe på bakken. Det
drønede ud med "En dør til fantasien". Vi hørte også "Himmelhunden", "Så
længe jeg lever", "Den gule flyver" og den mega.populære "Hold mee". Men det
var sateme højt i lydstyrke. Jeg var næsten døv da jeg forlod teltet.
Hørelsen er dog tilbage igen nu.

Hvad fik jeg så fat i af musik?. Der var 4 musikboder fortrinsvis med
dansktop, tysk slager og skandinavisk danseband. Jeg tjekkede alle bodernes
priser. Et sted var der nogle cd-er med Lasse Stefanz. ´Jeg fandt to stk.
med ham. De kostede 30 kr. pr. stk. Altså 60 kr. - Jeg tog dem frem og sagde
at jeg ville give 50 kr. for dem. Kræmmeren sagde at de koster 60 kr.. Jamen
jeg vil kun give 50 kr. sagde jeg. Så tjener jeg ingenting. Så vil jeg
hellere smide dem i skaldespanden. Nå, jamen det kan jeg da godt gøre for
dig, sagde jeg. Men det var åbenbart ikke sjovt. Så gik jeg til det næste
musiksalgssted. Jeg tror han kunne huske mig fra sidste år. Da ville jeg
heller ikke betale hvad tingene kostede. Hehe.

Men nu var der mega-guf i den musikbod jeg kom til. Jeg fandt 2 cd-er som
han ville have 200 kr. for. Så sagde jeg at det lyder meget rimeligt - altså
hvis jeg får den her med og så fandt jeg en tredje cd. NEEJJJ, sagde han.
Den koster jo også 100 kr. . Du kan få dem alle 3 for 250 kr. -ikke
billigere. Og så sagde han, du kan vist ikke forestille dig hvad jeg skal
give for de her cd-er når jeg køber dem. Så sagde jeg, joovvv, jeg tror du
får dem meget billigt. Men O.K., sagde jeg. Du får 225 kr. Er det i orden?.
Nej, det kan jeg altså ikke. Nå, jamen jeg smutter igen så. Hej hej.

Ind og hører lidt Kim og Hallo igen. her udtænkte jeg en plan. Jeg ville
have de 3 cd-er. Jeg fant en 200 kr.-seddel frem og en tyver og en tier. Så
gik jeg hen til musikboden igen. Så sagde jeg. ved du hvad, det kan da ikke
passe at vi ikke skal handle sammen i år - så fandt jeg de 3 cd-er igen - så
viftede jeg med penge foran hans næse og sagde. Ved du hvad jeg skal nå en
færge - er det i orden at jeg smutter med de 3 cd-er vi snakkede om - så får
de de her 230 kr.? - Så snuste han til penege og sagde. Nåja o.k.. Ja så kan
jeg lige nå færgen, hvis jeg løber, hej hej.

Så løb jeg 5 meter og standsede op og købte en softice og kigggede på mine
cd-er. Hæhæ. Mere travlt havde jeg ikke.

Cd-erne var med: Countryekspressen - Santa danseband - Bouty danseband

Og så gik det hjemad hen over Mors. Så var der et skilt hvor der stod
Sallingsund, der drejede jeg ned. NEEEJJJJJ forkert det er jo ned til
Sallingsund Færgekro under broen. Op på hovedvejen igen og hen over
Sallingsundbroen.
Hjemme igen kl. 22

Hvis andre har være til dansktopfestivalen i Vilsund kunne de jo også skrive
en "lille" anmeldelse.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-06 09:40

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c7205c$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

TV 2 SENDER DIREKTE FRA VILDSUND

Tv2 MidtVest sender direkte fra Vilsund markedet. Hvor meget de focucerer på
musikken ved jeg ikke, men de sender direkte fra Vildsund i udsendelsen

onsdag kl.19.30

Al det vældige festivalmusik har nemlig ikke noget som helst med Vildsund
Heste og Kræmmer marked at gøre, selv om det ligger i forbindelse med det.
Det er ungdomsklubben og idrætsforeningen som helst uafhængigt benytter
sig af lejligheden, til at score kassen med dansktop, når der nu er så mange
folk deroppe.

Der er 40 timers dansktop, 6 timers folkemusik og 18 timer rock`roel, fra 4
scener i 3 dage

Når TV2 sender deroppefra kl. 19.30 er det præsis på det tidspunkt hvor
Sussi Og Leo er på, ude på friluftscenen og lige før Kim og Hallo starter op
på scenen i øl-teltet.

Hilsen Åge

PS: I de 3 dage er der musik med: Kandis - Kim Og Hallo - Richard
Ragnvald - Sussi og Leo - Anne Gadegård - Anders Mikkelsen - S.O.S.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-06 20:13

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c7205c$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ANMELDELSE AF FESTIVALEN
>
> Satte kursen mod Vilsund over middag.
_____

Ja det var jo igår tirsdag. Men man skulle jo lige derop igen idag når nu
al den gode musik er gratis.

ANMELDELSE ONSDAG

Idag var "Sussi og Leo" på friluftscenen ved øl-teltet ved broen. Det måtte
man altså op at se. Man har jo hørt meget om hvor populære de er. det der
med "Skansen" i Skagen. Og deres eget foretagende i Frederikshavn.
Klokken 17 var de på scenen og startede med "Hallo Merry Lue". Den kom
godt igang med Leo som sanger. Han har en god sangstemme og synger bestemt
ikke falsk, tværtimod er han meget velsyngende, MEN så kom Sussi med i
sangen. I GUDER. Den kvinde synger jo gudsjammerligt falsk. det var så
uhyggeligt. Hun ødelagde sangen totalt. Pinligheden var så abnorm at jeg
ikke kan forstå hvorfor hun ikke løb direkte ud i Vilsund og smømmede langt
væk. det var den værste oplevelse i mit liv angående musik. DU GODESTE, det
er jo dansktoppens stand-up-folk, kunne man næsten sige. Akkurat lige så
pinlige som de "almindelige" stand-up-fjolser. Uha uha uha.
Jeg vidste selvfølgelig godt at de ville lave noget åndsvagt. det var
derfor jeg ville se dem. Og det var der også andre der ville, skulle jeg
lige skrive. Omkring 2.000 stad der og spærre alt af, så man hverken kunne
komme frem ad trapper eller hen over volde. Så var der en sang som hed "Mary
af Svendborg damper". Den engelske udgave hedder vis noget med "Rolling on
the river" eller sån noget. Hva fan det så skulle betyde. Mens Sussi sang
spjættede hun værre end en rødspætte på et bord. Folk grinede af hende. Så
hed hun op i kjolen og spjættede videre. Folk klappede endnu mere og hvinede
og hylede. Jeg fik direkte ondt af dem. det var så pinligt. De opdagede slet
ikke hvorfor folk klappede og hylede og hvinede. Det var for at få dem til
at ydmyge sig endnu mere. Og det fortsatte de med i stor stil. De spillede
"Den knaldrøde gummibåd". Hver gang de sang ordet "gummibåd" sparkede de ud
i luften med det ene ben, i hver sin retning og byttede plads og gjorde det
igen. YRDKHHH. Det var direkte idiotisk. Hvorfor skulle man gøre det, i den
sang? . Hvad var meningen med det?.
I en sang som hed noget retning af "Bad moon reising", eller sån noget
i den retning, gik det da helt galt. Før sangen startede fortalte Sussi at
leo ville lave et stort stunt midt i sangen. Sangen startede. Leo sang
"uaahhh uahhh" næsten hele sangen igennem, i stedet for den rigtige tekst.
Tsk. tsk. tsk. Det store stunt han lavede midt i sangen gik ud på at han
svingede med sit hovede så han lange hår drønede rundt i luften som en
snurretop. Jamen jøsses, hvad er det da for noget pladderværk. Det er jo
ikke engang sjovt, men folk klappede selvfølgelig fordi de lavede sådan
noget åndsvagt noget.
I dag var det jo gratis, men jeg kan simpelthen ikke begribe at folk vil
betale penge for at se to voksne folk ydmyge sig på det pinligste. Men folk
er jo fuldstændig vilde med at se dem. Mwen det er også ubegribeligt at to
voksne personer ønsker at leve af at ydmyge sig selv på det groveste. Jeg
vil nærmest sige at det er synd for dem.
Huuu ha. Nå men nu blev klokken 18 så var der gang i "Kim og Hallo" på
scenen i øl-teltet. Det er da i hvert fald et seriøst velspillende pænt
orkester i den noble stil, dog med en flok gymnasiepiger i front, som
savlende står og nidstirrer forsangeren Kim Harring.
PS: Jeg har kvalme endnu efter den oplevelse med "Sussi og Leo".
Arghkkk...

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-06 08:33

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c7bcf8$0$3518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> savlende står og nidstirrer forsangeren Kim Harring.
> PS: Jeg har kvalme endnu efter den oplevelse med "Sussi og Leo".

Jamen Åge, for en gangs skyld, er det da dig, der er helt ude i hampen...

Sussi & Leo, har aldrig solgt musik... De har solgt Fest & Stemning.
Jeg er helt overbevist om, at de begge, kan levere meget meget mere,
musikalsk og korrekt musik, men det er jo slet ikke hvad de er blevet kendt
på. Enhver idiot, kan stille sig op og spille " smoke on the water " men der
er vel næsten kun Sussi der kan gøre det, samtidigt med, at hun får sin sko
i øret. Det er jo kontrasten, mellem de to, der sælger, og selvfølgelig,
Sussi's lidt småsexede, og småflirtende sceneshow, blandet med, en Leo, som
ser ud til, ikke at fatte en disse om, hvad der sker omkring ham.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-06 09:17

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen Åge, for en gangs skyld, er det da dig, der er helt ude i hampen...

SV: Tak for de pæne ord. Det der med "for en gangs skyld".

> Sussi & Leo, har aldrig solgt musik...

SV: Det beroliger mig meget

> Jeg er helt overbevist om, at de begge, kan levere meget meget mere,
> musikalsk og korrekt musik,

SV: ja, det var da at håbe

> Enhver idiot, kan stille sig op og spille " smoke on the water "

SV: Hvilket de også gjorde

> men der er vel næsten kun Sussi der kan gøre det, samtidigt med, at hun
får sin sko i øret.

SV: Undrer mig så bare over hvori det "sjove" ligger i at hun putter en sko
ind i øret eller sit armbådsur op i næsen.

> Det er jo kontrasten, mellem de to, der sælger, og selvfølgelig, Sussi's
lidt småsexede, og småflirtende sceneshow,

SV: Altså jeg fik nærmest kvalme. Jeg stod midt i sværmen af mennesker og
når hun lavede sine towlige ting fornemmede man tydeligt at grunden til at
folk jublede sådan var helt åbenlyst fordi man syntes at det var sjovt at
hun ville stå og ydmyge sig selv. Det er altså rigtigt, Benny. Folk elskede
at hun ydmygede sig selv. det var slet ikke fordi man på den almindelige
måde syntes at det var sjovt. Det er derfor jeg synes at det er synd for
hende. Folk grinede og klappede af det som man kunne kalde hendes dumhed.
Det var ikke udpræget rart at være med til. Altså at se at folk griner og
klapper fordi personen er pinlig. Altså modsat "sjov".
Det er altså rarere at være iblandt folk som klapper og jubler fordi en
person er sjov - og ikke pinlig

> blandet med, en Leo, som ser ud til, ikke at fatte en disse om, hvad der
sker omkring ham.

SV: Han synger forresten udmærket. det er der intet i vejen med. Men Susssi.
HJÆÆÆÆLLPPPPPPPPPPP!

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-06 12:26

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c87474$0$13975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> person er sjov - og ikke pinlig

> sker omkring ham.
>
> SV: Han synger forresten udmærket. det er der intet i vejen med. Men

Jamen Åge, du var da bare for ædru
Du var jo kun fuld nok, til at køre den forkerte vej )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-06 13:09

> Du var jo kun fuld nok, til at køre den forkerte vej )
>
> M.V.H....Benny..

____

Den sad.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-07-06 07:27

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c8aaca$0$12675$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> ____
>

> Den sad.
>
> Hilsen Åge

Ja for det var ikke mig, der havde vendt skiltene

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-06 20:07

> Ja for det var ikke mig, der havde vendt skiltene
>
> M.V.H....Benny..
____

Nej Benny. Det er noget pjat det der. den hopper jeg ikke på. Jeg kørte
virkeligt den forkerte retning. Det ved jeg. Jeg vendte jo selv om igen.

PS: I modsat fald var der nogen der havde vendt hele Morsø Flyveplads om. Og
det er nok urealistisk.

Kom ikke her

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-07-06 11:39

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44cbafad$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> PS: I modsat fald var der nogen der havde vendt hele Morsø Flyveplads om.

Nahh... Du var bare blevet mere fuld )...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-06 09:31

> [...]

som
> ser ud til, ikke at fatte en disse om, hvad der sker omkring ham.

_____

Det var træls at se at friluftscenen som de stod på, var dekoreret med
bannere for "Fur og Morsø Sparekasse"

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-06 12:25

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c877c5$0$13996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> som

> _____
>
> Det var træls at se at friluftscenen som de stod på, var dekoreret med

Bare rolig, sparekassen bliver, og Sussi & Leo tager da hjem igen

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-06 08:55

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c7bcf8$0$3518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

VILDSUND UNGDOMSKLUB JUBLER OVER TILSLUTNING I "KIM OG HALLO"-TELTET

TILSLUTNINGEN TIL DANSKTOP STIGER ÅR FOR ÅR

Vildsund Ungdomsklub står som arrangør af det store 3 dages Kim og
Hallo-arrangement i Vildsund hvert år.
Hvert eneste år har er der kommet så stort et overskud ind ved salg af mad
og drikke fra ungdomsklubbens 4 boder, at det har sikret den foreningsdrevne
ungdomsklubs drift et helt år. Derfor har man ikke behøvet at bekømre sig om
at arrangere andre ting et helt år for at få overskud til driften.

Skægt nok, i takt med at dansktopmusikken bliver mere og mere populær ude i
den almindelige befolkning bliver den mindre og mindre populær i den lukkede
kreds i denne ng-gruppe. Mystisk?, er deltagerne her i ng for en stor dels
vedkommende imaginære? (ikke eksisterende). Man fortæller også at det er
pensionister på plejehjem som lytter til dansktop. jeg har forgæves ledt
efter dem til festlighederne i Vildsund. Har kun kunnet observere personer
som var 30-40 år yngre. Det er mystisk. Nå pyt med det.

Onsdag skriver Thisted Dagblad om det ret specielle fænomen i Thy "Vildsund
Ungdomsklub":

CITAT START:
Det giver ungdomsklubben et godt økonomisk rygstød. Når vi har den her uge
skal vi ikke bekymre os om at lave andre arrangementer i løbet af året, for
at skaffe penge til klubben, Siger Jørgen Frederiksen. Og overskuddet til
ungdomsklubben stiger år for år. Vi siger hvert år, at nu topper det, men
det har det ikke gjort endnu, siger Jørgen Frederiksen. og med det gode
sommervejr tyder alting på endnu et rekordår
CITAT SLUT

__________________________

Onsdag skriver Thisted Dagblad at forsikringer om at Thisted Politi ville
holde urolige elementer i kort snor tilsyneladende har betydet en meget
rolig start på festlighederne i Vildsund.
Man fandt 1 gram hash på en 19 årig mand og han blev arresteret. Desuden
blev der tømt en pulverslukker oppe på Ok-tanken ved West Side Grill. Og så
punkterede en af politiets vogne, så de måtte have fat i Falck

__________________________

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-06 09:36

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c86f79$0$14013$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Så er der billeder fra Vildsund fetivitassen. De er fra den 1. dag

http://www.kandis.dk/galleri.tourbilleder.vis.php?id=446

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-06 09:44

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c878f3$0$13946$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Så er der billeder fra Vildsund fetivitassen. De er fra den 1. dag
>
> http://www.kandis.dk/galleri.tourbilleder.vis.php?id=446
________

Det skal lige siges at kagemanden skyldes at Johny havde fødselsdag tirsdag
og fyldte 41 år

PS: Nogen der kan fortælle mig hvor alle de mange pensionister som man hører
om er de eneste som hører dansktop er henne. Jeg kunne ikke finde dem i
hverken Kim og Hallo eller Kandis teltet.
På billederne synes jeg heller ikke de er at finde. kun "pensionister" på
18-20-25 år eller sån. Hvor er de henne????
Er de i fantasien hos mange ngbrugere. det tror jeg. Eller hyr???

Hilsen Åge

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-07-06 19:21

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message
-klip-
> [...]
> blev der tømt en pulverslukker oppe på Ok-tanken ved West Side Grill. Og

> punkterede en af politiets vogne, så de måtte have fat i Falck

<Ironi ON> Ja, kors for en vild og farlig verden, I har deroppe...</Ironi

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 27-07-06 19:29

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> <Ironi ON> Ja, kors for en vild og farlig verden, I har deroppe...</Ironi
> OFF>
>
> Venlig hilsen

Tjah...man må åbenbart ryge sig skæv eller lave hærværk i afmagt, for at
holde slagerhelvedet ud på kræmmermarkedet

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-07-06 19:28

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> wrote in message

> "Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
deroppe...</Ironi

> Tjah...man må åbenbart ryge sig skæv eller lave hærværk i afmagt, for at
> holde slagerhelvedet ud på kræmmermarkedet

Nå, det var DERFOR politierne punkterede deres bil!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk