Kommunalpålæg om at slå græsset?
Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-06 06:58

Jeg læste i Politiken for årtier siden om en lille, idag sammenlagt
sydsjællandk kommune, der pålagde en villaejer at gøre noget ved at
mælkebøttefrø føg over hegnet til naboer, der var enig med
bureaukratiet om at det "lignede en losseplads".

Helt den situation er jeg havnet i med bødetrusler fra Bondams
bygningsinspektorat. Æstetik og kosmetisk eksperimenteren gøres til
byggesagskræven - helt som når man sidste år nægtede mine lejere at
sole sig på mit tag pga indbliksgener for naboerne (som fra tag besås
på afstand 11 meter, fra mine stuer afstand 14 meter)

Hvem kender eksakte cases om hvor grænsen går for danskernes grundlov
om at en forbrydelse skal have et offer, for at der straffes, og at
det er OK at ytre sig og at gøre sit hjem til fæstning med gode
flugtveje og nem forstærkning af vinduer med plastfolie?

Tilfældigvis havde samme kommune dødsfald der af embedslægen kaldtes
"madforgiftning" alene fordi kat eller hund løb på middagsbordet,
havde nogen set. Og det flød med gammel mad Overtro er ikke død.

At vi urimeligt straffer for at ryge hash, er USAkrav uden
rationalitet. Men hvornår ellers kan der gribes ind selvom den aparte
adfærd umuligt kan skade andre end en selv.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 11:43

Bo Warming wrote:
> [...]
> rationalitet. Men hvornår ellers kan der gribes ind selvom den aparte
> adfærd umuligt kan skade andre end en selv.

Ugræs er føget over hegnet. !

Det plejer du da at mene der skal gøres noget ved?

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt