Tomb Raider - The Movie
Fra : Rasmus Holm Møller

Dato : 19-06-01 07:43

Hej,

Er der nogen som har set et link med en oplysning om hvor mange meter film
der blev brugt til at lave den nye Tomb Raider film?

Eller hvis det ikke findes, så kunne det være at nogen ved hvor meget film
man typisk bruger til at lave en film.

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : KNL DtP

Dato : 19-06-01 08:13

Rasmus Holm Møller <rasmus_moller@hotmail.com> skrev i en
> Eller hvis det ikke findes, så kunne det være at nogen ved hvor meget film
> man typisk bruger til at lave en film.

2 timers film = lidt over 3½ km film!

Kilde: Ansat i biograf - som var gode venner med operatøren => jeg fik en
guidet rundvisning i en moderne THX-biografen efter lukketid => spændende!!!

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-06-01 09:13

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> wrote:

>Kilde: Ansat i biograf - som var gode venner med operatøren => jeg fik en
>guidet rundvisning i en moderne THX-biografen efter lukketid => spændende!!!

"Oh yeah? Did he treat you good?"

*fnis*

<http://us.imdb.com/Title?0181865>

--
Mvh, Christian
My e-mail address will stop working after a while.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 19-06-01 10:30

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> writes:

> Rasmus Holm Møller <rasmus_moller@hotmail.com> skrev i en
>

> 2 timers film = lidt over 3½ km film!

Njah, lidt under 3½ km faktisk. Helt præcist 3291,84 meter.

Fremføringshastigheden er 1½ fod pr. sekund, og 1 fod er det samme
som 30,48 cm. Så kan man jo selv gå i gang med lommeregneren.

--
-- Torben.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 19-06-01 11:18

"Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> wrote in message
> Njah, lidt under 3½ km faktisk. Helt præcist 3291,84 meter.
>
> Fremføringshastigheden er 1½ fod pr. sekund, og 1 fod er det samme
> som 30,48 cm. Så kan man jo selv gå i gang med lommeregneren.

Men der bruges vel væsentlig mere til at lave en film, som vel er det
spørgsmålet går på. Jeg kender ikke svaret!

Joakim

Fra : HKJ

Dato : 19-06-01 22:13

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
> "Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> wrote in message

> Men der bruges vel væsentlig mere til at lave en film, som vel er det
> spørgsmålet går på. Jeg kender ikke svaret!

Ja, MEGET mere, jeg kan ikke huske tallene men de bliver sommetider nævnt på
kommentarsporet.

En af de få film der næsten ikke brugte ekstra var El Mariachi af Robert
Rodriguez, men jeg kan ikke huske tallet. Prøv at hør/se ekstra matrialet på
DVD'en.

Jeg tror nok at Armageddon var cirka 1 million fod (det korrekte tal bliver
sagt et eller andet sted i ekstra matrialet) hvilket er i den høje ende.

Forbruget vil også afhænge meget af instruktør (nogle tager scener om 30
gange) og hvilken type scene (nogle scener tages med flere kamera).

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-06-01 10:28

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gn8rv$a51hj$1@ID-81106.news.dfncis.de...

> Men der bruges vel væsentlig mere til at lave en film, som vel er det
> spørgsmålet går på. Jeg kender ikke svaret!

Det er også et komplet umuligt spørgsmål . Det afhænger af filmens længde og
den "shooting ratio", man anvender - altså hvor mange takes man kan tillade
sig at bruge på at få et perfekt skud, hvilket igen afhænger af
opstillingens kompleksitet og især produktionens økonomi.

En ældre grundbog på min hylde siger dette:

"A 90-minute 35mm feature, which comprimises about 8000 feet of film, may
have been carved out of 500.000 feet of exposed footage"

MVH
Jens

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-06-01 12:09

Rasmus Holm Møller wrote:

>Er der nogen som har set et link med en oplysning om hvor mange meter film
>der blev brugt til at lave den nye Tomb Raider film?

Ring til UIP.

United International Pictures ApS
Hauchsvej 13
1825 Frederiksberg C