Berlin-Samsoe en torsdag?
Fra : cyklopaten@mailme.dk

Dato : 24-07-06 18:55

Hej NG

Skulle hoere, om der er nogen der ved om der er andre muligheder end
toget hvis man vil fra Berlin til Aarhus (og derfra videre til Samsoe)
paa en torsdag (helt praecist den 4/8-06, hvis nu nogen tilfaeldigvis
skulle vaere paa de kanter (-: )

Abildskou koerer ikke onsdag-torsdag, og jeg synes alligevel 700 kroner
er frygteligt mange penge for en togbillet /-: - og dermed har jeg vel
egentlig ogsaa udelukket fly

Mvh Mads

Fra : Jan

Dato : 24-07-06 19:18

24 Jul 2006 10:55:14 -0700, cyklopaten@mailme.dk;
<1153763714.194385.81050@m79g2000cwm.googlegroups.com>;
<dk.fritid.rejse>:

>Skulle hoere, om der er nogen der ved om der er andre muligheder end
>toget hvis man vil fra Berlin til Aarhus

Säfflebussen <http://www.safflebussen.se> Berlin (kl 0730) - Kbh (kl
1450); DSB til Århus.
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : Inger Buchard

Dato : 24-07-06 20:50

Prøv at google med 'mitfahren' + 'Berlin' - de forskellige Mitfahzentralen
har også folk, der kører i hvert fald til Flensburg.

Inger

Fra : Jørgen

Dato : 24-07-06 22:47

Hej Mads!

DSB har lige nu tilbud på netop Berlin Hvor du kan komme hele vejen fra
Berlin til Århus for 299 kr om torsdagen!
http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1084399073386&a=Artikel&aid=1083307689195
Problemet er desværre nok at den skal købes hos DSB her i Danmark.

Hvis det ikke dur, vil jeg foreslå en bus fra Berlin ZOB eurolines eller
säfflebus om morgenen til København (290 kr.). Den er i København ca. kl.
14, der fra med toget til Kalundborg (106 kr.)og så færge til Samsø kl 18
(92 kr.).
Samlet pris for turen Berlin Samsø bliver 496.

Hvis du er meget hurtig til at reservere koster bussen lige nu i skrivende
stund kun 148 kr. på www.eurolines.dk og så bliver turens pris bare 346 kr.
Men det er en pris som kun gælder hvis du booker mindst ti dage før og der
ikke er solgt for mange billeter. Så det er måske lidt tvivlsomt om du kan
nå at reservere til den pris!

God tur Jørgen

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-07-06 11:52

cyklopaten@mailme.dk wrote:
> fra Berlin til Aarhus (og derfra videre til Samsoe)

Mig bekendt sejler Samsølinjen kun fra Hou ved Odder samt Kalundborg.
Ved ikke hvordan du har tænkt dig at komme til Samsø fra Århus.
http://www.samsoelinien.dk/

Mvh Rune

Fra : JS

Dato : 26-07-06 17:11

Rune Larsen wrote:

> Mig bekendt sejler Samsølinjen kun fra Hou ved Odder samt Kalundborg.
> Ved ikke hvordan du har tænkt dig at komme til Samsø fra Århus.
> http://www.samsoelinien.dk/

Der går rute-bus direkte.

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-07-06 09:02

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> wrote in message

> Mig bekendt sejler Samsølinjen kun fra Hou ved Odder samt Kalundborg.
> Ved ikke hvordan du har tænkt dig at komme til Samsø fra Århus.
> http://www.samsoelinien.dk/

Jeg blev nysgerrig og tænkte at det da måtte være nemmere at stå af toget i
Horsens og så køre derfra til Hou. Men det lader sig meget dårligt gøre, man
er rent faktisk lige så hurtigt i Hou hvis man tager hele vejen omkring
Århus, og så har man endda mange flere afgange at vælge imellem. Der går
ikke ret mange busser mellem Odder og Horsens...

Keller

Fra : Jan

Dato : 27-07-06 22:14

<dk.fritid.rejse>:

>Skulle hoere, om der er nogen der ved om der er andre muligheder end
>toget hvis man vil fra Berlin til Aarhus (og derfra videre til Samsoe)

Men, om det kan være det samme med Århus - så kan vel säfflebussen
kombineres med bus (tog?) Kbh-Kalundborg, og så er Samsø jo ikke så
langt væk.
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : cyklopaten@mailme.dk

Dato : 28-07-06 09:48

Jan skrev:

> [...]
>
> Men, om det kan være det samme med Århus - så kan vel säfflebussen
> kombineres med bus (tog?) Kbh-Kalundborg, og så er Samsø jo ikke så

Tak for jeres mange inputs. Jeg endte med at koebe billet gennem DB
(bahn.de) - de havde noget orangebillet-lignende til 39 euro. Saa skal
jeg bare fra Aarhus til Hou, og saa skulle jeg da gerne havne paa
Samsoe

Hilsen Mads