Problemer med Supersaver (advarsel mod Sup~
Fra : Bjarne

Dato : 24-07-06 15:58

Er der andre her som har haft lignende oplevelser?
Eller måske forslag til løsning?

Min datter har bestilt en flybillet via www.supersaver.dk

Ifølge deres hjemmeside kan man frem til 2 timer før afgang få pengene
tilbage minus gebyrer.

Jeg har imidlertid forsøgt at spørge dem, om det er muligt at ændre
hjemrejsen.

Man kan ikke ringe til dem.

De ignorerer min email.

Jeg har derefter spurgt, hvor stort gebyret er ved en afbestilling.

Denne email ignorerer de ligeledes.

Mvh

Bjarne

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-07-06 19:54

Bjarne skrev i 44c4e011$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:
> [...]
>
> Man kan ikke ringe til dem.
>
> De ignorerer min email.
>
> Jeg har derefter spurgt, hvor stort gebyret er ved en afbestilling.

Og hun har husket allerede ved bestillingen at bestille afbestillingsret:

http://www.supersaver.dk/etravelstore/supersaver_dk/ibe/various/travel_conditions.jsp
"Du vælger og betaler afbestillingsbeskyttelsen sammen med din rejse"
og
"Gebyret for denne service er på DKK 245,- for rejser i Europa og DKK 345,-
udenfor Europa. Børn halv pris."

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bjarne

Dato : 24-07-06 20:08

Jan Bøgh skrev:

> [...]
> og
> "Gebyret for denne service er på DKK 245,- for rejser i Europa og DKK 345,-

Der er faktureret 345 for afbestillingsbeskyttelse verden.

vh
Bjarne

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 25-07-06 17:20

> Der er faktureret 345 for afbestillingsbeskyttelse verden.

Iflg. Supersavers hjemmeside kan der afbestilles via e-mail senest to timer
før afrejse:

Klippet fra Supersaver.dk

"Det eneste du skal gøre er at afbestille din rejse senest 2 timer inden
afrejse pr. e-mail til os eller direkte til det pågældende luftfartsselskab.

Afbestilling skal ske til supersaver.dk eller direkte til
flyselskabet/arrangøren hvis supersaver.dk er lukket.

Billetter skal returneres til supersaver.dk senest 4 dage efter
afbestilling. Supersaver.dk garanterer refundering inden 3 uger fra
modtagelse af nødvendige dokumenter (billetter og e-mail)."

Jeg har selv bestilt en del flybilletter hos Supersaver og har aldrig haft
problemer med det.

Fra : Bjarne

Dato : 26-07-06 00:58

Flyrejsen.dk Feedback skrev:

> [...]
> modtagelse af nødvendige dokumenter (billetter og e-mail)."
>

> Jeg har selv bestilt en del flybilletter hos Supersaver og har aldrig haft

Det lyder fint, og det kan jo godt ende med en afbestilling, som du nævner.

Når jeg bringer det op her overhovedet, så skyldes det især utryghed
over at de ikke tager telefonen og ikke besvarer emails.

Hvis det er sådan, at billetten f.eks. ikke kan ændres overhovedet, men
kun afbestilles, burde det da ikke være uoverkommeligt at svare?

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 28-07-06 07:29

Bjarne skrev:

Så kom der alligevel svar:
"Det er desværre ikke tilladt at lave nogen former for ændringerne på
denne billet.
Det hun kan gøre er at afbestille rejsen I henhold til
afbeskyttelsesreglerne som du finder på vores hjemmeside, og så booke en
ny rejse op på de datoer hun ønsker.
"

Og det er da et ganske regulært svar.

Hvis ikke det var sådan, at man *kun* kan kontakte dem via email og de
er 8 dage om at svare.

vh
Barne