Andet multimedie
bentjuul 3670
ps cs2 save i action eller i batch?
Fra : michael bs

Dato : 24-07-06 09:31

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal inkludere en save i action eller
ej...og hvordan batch skal indstilles for at få den til at se bort fra den.
Hvis den saves fra batch kontrollen (destinationsmappe) hvordan gemmer den
så, hvilket format? Kan man inkludere en fx save for web i actionen og så få
den til at bruge denne i batch men vælge en anden destinationsmappe end den
der nødvendigvis er med i actionen?

Michael

Fra : TL

Dato : 24-07-06 16:48

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:44c48554$0$3482$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> actionen og så få den til at bruge denne i batch men vælge en anden
> destinationsmappe end den der nødvendigvis er med i actionen?

Mht. til save for web, har PS en mangel dér - den kan du ikke bruge i an
action. Brug "Save As" i stedet for. Hak flueben af i
"override action save as command" i batch-dialogboksen og vælg f.x. filnavn
+ 1 digit serial number + extension under file naming.

mvh.
Lindkold
--

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : michael bs

Dato : 25-07-06 12:12

"TL" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
>
> www.lindkold.dk
> Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Problemet er så at filen ikke optimeres til web (res: 72). Den kommer til at
fylde for meget. Sætter jeg jpg kvalitet ned til 3-4 stykker bliver
resultatet for uldent. Derimod gør save for web det udmærket (god kvalitet i
forhold til filstørrelse).
Er der en løsning til dette?

mvh Michael

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-07-06 16:43

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:44c5fc8e$0$3487$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> at fylde for meget. Sætter jeg jpg kvalitet ned til 3-4 stykker bliver
> resultatet for uldent. Derimod gør save for web det udmærket (god kvalitet

Er det ikke kun exif data der bliver barberet væk fra filen, ved save for
web?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-07-06 18:36

On Tue, 25 Jul 2006 13:12:17 +0200, michael bs wrote:

> Problemet er så at filen ikke optimeres til web (res: 72). Den kommer til at
> fylde for meget.

Det tal er bedøvende ligegyldigt. I den her sammenhæng tæller alene px*px
og kompression.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : michael bs

Dato : 26-07-06 09:34

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Det tal er bedøvende ligegyldigt. I den her sammenhæng tæller alene px*px
> og kompression.

Hvorfor bliver billederne så bedre og mindre med save for web i forhold til
alm. save som jpg med meget kompression?

mvh Michael

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 25-07-06 13:38

> [...]
> meddelelse news:44c48554$0$3482$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Mht. til save for web, har PS en mangel dér - den kan du ikke bruge i an

Jeg sidder nu for tiden og bruger en action med save for web inkluderet
og det virker her. WinXP og ps cs2

Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : michael bs

Dato : 25-07-06 14:47

"Søren Grøndahl" <sgj_fjern_@stofanet> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder nu for tiden og bruger en action med save for web inkluderet og
> [...]

Også her. Men din aktion er sat til at gemme i en bestemt mappe. Hvad hvis
du vil gemme i en anden mappe? Jeg vil gerne undgå at skulle lave actionen
om hver eneste gang.

mvh Michael

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 25-07-06 16:30

michael bs udtrykte præcist:

> [...]
> vil gemme i en anden mappe? Jeg vil gerne undgå at skulle lave actionen om

OK jeg havde lige overset det med at gemme i en anden mappe.
Jeg fokuserede lige på "Mht. til save for web, har PS en mangel dér -
den kan du ikke bruge i an action", det må være varmen.

Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : Lindkold

Dato : 25-07-06 17:46

> [...]
> Jeg fokuserede lige på "Mht. til save for web, har PS en mangel dér - den
> kan du ikke bruge i an action", det må være varmen.

Det er noget rigtig rod at den mulighed mangler. Mht. at "save as" bliver
dårlig kvalitet,
til webbrug, kan det ikke løses med at køre den 2 gange med f.x. kvalitet 7?
Ved det er noget rod, men måske en mulighed?

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-06 19:24

michael bs skrev:

> Hvorfor bliver billederne så bedre og mindre med save for web i
> forhold til alm. save som jpg med meget kompression?

Fordi Gem til web rykker alt overflødig metadata(¹) ud af billedet.
Det gør Filer > Gem som > JPEG ikke. Derfor bliver du som regel(²)
nødt til at gå længere ned i kvalitet med Filer -> Gem som -> JPEG
ifht. Gem til web for at få filen ned i samme filstørrelse.

(¹) Oplysninger om printopløsning er også ligegyldig metadata set
med Gem til webs øjne, da der ikke er brug for den information på
en hjemmeside.

(²) Kommer selvfølgelig an på, hvor meget metadata originalbilledet
indeholder.

--
Hilsen
Madsen