Stribe på negl
Fra : jane

Dato : 23-07-06 18:18

Jeg har fået en kuldsort stribe midt på min tommelfingernegl, ca 1
milimeter i breden, har haft den nu i et halvt år, hvad kan det være/betyde

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-07-06 18:07

jane skrev den 23-07-2006 19:18:
> Jeg har fået en kuldsort stribe midt på min tommelfingernegl, ca 1
> milimeter i breden, har haft den nu i et halvt år, hvad kan det være/betyde

Prøv og ta' et billede af neglen og vis det. Det er lidt svært at sige
ud fra din beskrivelse.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Sorgenfri

Dato : 25-07-06 08:55

"jane" skrev
> Jeg har fået en kuldsort stribe midt på min tommelfingernegl, ca 1
> milimeter i breden, har haft den nu i et halvt år, hvad kan det
> være/betyde

Går striben på langs eller på tværs af neglen?

Sammenlign evt med nr to billede på dette link:
http://www.ubht.nhs.uk/eDerm/Guidelines/Example%20photos/exanple%20cancer%20photos.htm

Din stribe er måske smallere - men ligner den ellers?
Det kan med andre ord være noget, du må gå til lægen med!

Mvh. Sorgenfri

Fra : jane

Dato : 25-07-06 15:32

"Sorgenfri" <Sorgenfri2830FJERN@yahoo.dk> wrote in

> Går striben på langs eller på tværs af neglen?
Den går på langs

> Sammenlign evt med nr to billede på dette link:
> http://www.ubht.nhs.uk/eDerm/Guidelines/Example%20photos/exanple%20canc
> er%20photos.htm
>
> Din stribe er måske smallere - men ligner den ellers?
Ja den ligner billed 2, men er kun 1mm i breden og helt sort

> Det kan med andre ord være noget, du må gå til lægen med!

Har lidt svært ved at forstå det engelske, så hvad kan det være, cancer??

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : -= JF =- priv

Dato : 25-07-06 17:40

jane (nokvin@FJørnDættehotmail.com) kradsede følgende besked i
<Xns980BA856A4F4BnokvinFJrnDttehotmai@212.242.40.196>

> Har lidt svært ved at forstå det engelske, så hvad kan det være,
> cancer??

Malignant melanoma betyder modermærkekræft - men lad nu være med at male
fanden på væggen!!

Prøv at tænke tilbage, og se om ikke du har fået et hårdt slag over fingeren
i området omkring negleroden.
Det kan jo være at du har fået dig en klemmelus der trækkes ud med neglen -
men som Sorgenfri siger... Gå til lægen og få det checket!!

Pøj-pøj!

--
Mvh. John

Fra : Sorgenfri

Dato : 26-07-06 08:10

"jane" skrev

> Den går på langs
Okay ...

> Ja den ligner billed 2, men er kun 1mm i breden og helt sort

Jeg synes, du skulle lade din læge se på det. Man kan forestille sig, at der
dannes mørk pigment i neglelejet og at disse farvekorn så til stadighed
aflejres i neglen, når denne vokser ud. På den måde kan der komme en stribe
på langs.
Denne øgede produktion af pigment kan også ses, når et ellers godartet
modermærke ændrer sig, vokser og/eller skifter farve. Og sådan noget bør man
altid gå til lægen med.

Du må meget gerne fortælle, hvad lægen siger!

Mange hilsener fra Sorgenfri

Fra : jane

Dato : 27-07-06 13:53

> [...]
> bør man altid gå til lægen med.
>
> Du må meget gerne fortælle, hvad lægen siger!

Det skal jeg nok, har fået en tid næste torsdag

--
Venlig hilsen
Jane