Dansktopfestivalen i Vilsund: Hidtil størs~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-07-06 18:17

DANSKTOPFESTIVALEN STØRRE END NOGENSINDE
(Dansktopmusik stormer stadig frem i landet - bortset fra i radioen p.g.a.
af Alex Nyborg Madsens egotrip mod danskerne)

Danmarks eneste dansktopfestival, der som sædvanlig finder sted i Vilsund i
Thy, starter tirsdag 25. juli og varer i 3 dage. Musikprogrammet har aldrig
været større. Vi møder Danmarks to ubetinget populæreste orkestre og den
ubetinget populæreste solist og den ubetinget populærste duo. Her er
virkeligt tale om topnavne.

Fetivalen finder sted i forbindelse med Vildsund Heste- og Kræmmermarked,
som arrangementsmæssigt er ret speciel i Danmark. Det er nemlig 4 ting som
intet som helst har med hinanden at gøre arangementmæssigt eller økonomisk
på nogen som helst måde.

DANSKTOPFESTIVALEN: Er arrangeret af to Thy-boeske foreninger som benytter
sig af den opmærksomhed som markedet giver. Det scorer de en masse kasse på,
som bruges til ungdoms- og idrætsarbejde i Thy

KRÆMMERMARKEDET: Arangøren af dette er en kvinde fra København.

NORDISK TIVOLIPARK: Det ved jeg ikke lige hvem står for

HESTEMARKEDET: Det ved jeg heller ikke lige hvem står for

Men skidt nu også med det. Hovedsagen er den kvalitetsprægede
underholdningsmusik for den brede befolkning. Lad os snuppe årets program:

TIRSDAG 25/7:
Kl. 17.00-17.30: Richard Ragnvald
Kl. 18.00-24.00: Kandis
Kl. 18.00-19.30: Kim Og Hallo
Kl. 19.30-20.00: Richard Ragnvald

ONSDAG 26/7:
Kl. 17.00-17.30: Sussi Og Leo
Kl. 18.00-24.00: Kandis
Kl. 18.00-24.00: Kim Og Hallo
Kl. 19.30-20.00: Sussi Og Leo

TORSDAG 27/7:
Kl. 17.00-17.30: Anne Gadegård
Kl. 18.00-24.00: Kandis
Kl. 18.00-24.00: Kim Og Hallo
Kl. 19.30-20.00: Anne Gadegård

PS: Vildsund ligger lige midt i det område af danmark hvor populær
underholdningsmusik for den brede befolkning er allermest populært.
Kommer man sydfra kører man ad A26, forbi Skive, gennem halvøen Salling,
videre til Sallingsundbruen som går over Mors. Man ser nu Nykøbing mod nord.
Videre på A26 hen over øen Mors til den næste bro. Det er Vildsund-broen som
forbinder Mors med Thy. Det er lige her ved broen det hele foregår. På
Thy-siden.
Det er meget svært at tage fejl. Allerede ved broens start på Mors-siden
drøner dansktopmusikken een i møde, så ingen er i tvivl om at her er der
fest. Musikken plejer at komme fra et telt-diskotek, lige vunder broen.

http://www.vilsund.dk/Marked.asp?Lan=DK

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-06 18:53

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> DANSKTOPFESTIVALEN STØRRE END NOGENSINDE
> (Dansktopmusik stormer stadig frem i landet - bortset fra i radioen p.g.a.
> af Alex Nyborg Madsens egotrip mod danskerne)

1: det her er meget tæt på ren reklame og opslag dvs. OT.

2: Alex Nyborg Madsen kan vel ikke klandres for en varieret musiksmag i
danmark ?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Q

Dato : 22-07-06 19:16

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c26058$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> http://www.vilsund.dk/Marked.asp?Lan=DK

Programmet ligner en beskrivelse af 3 dage i Helvede !

/peter

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-07-06 19:29

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c26058$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> DANSKTOPFESTIVALEN STØRRE END NOGENSINDE
> Hilsen Åge

GAB

Citat fra Åges svar til Claus Skaarup:
"Du ved jo tilsyneladende ikke

hvad du skriver om. Det passer jo ikke hvad du skriver."

Fra : Søren Dahl

Dato : 22-07-06 22:06

Når der nu er møbelmesse i København så er det faktisk umuligt at få fat
i et ledigt hotelværelse og det er ofte nødvendigt at skulle overnatte i
Kalundborg, Holbæk, Slagelse eller Næstved. Det mest utroligt er at den
messe hører man faktisk ikke ret meget om nogen steder.

Når den her festival er så stort som du nu beskriver så må det også være
umuligt at få et ledigt hotelværelse i thy området+omegn. Er der ledige
hotelværelser så må dit indlæg falde ind under "Du ved jo tilsyneladende
ikke hvad du skriver om. Det passer jo ikke hvad du skriver."

Ps.: Det er nogle gode billeder der er på hjemmesiden som du henviser
til. Jeg kan især lide det billede hvor man kan se du får solgt din
hest. Håber du fik købt en ny? :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-07-06 22:43

"Søren Dahl" <aageliggerpaa@denlukkede.dk> skrev i en meddelelse

> Når den her festival er så stort som du nu beskriver så må det også være
> umuligt at få et ledigt hotelværelse i thy området+omegn.

_____

Ja, det tror jeg så afgjort du har ret i. Byen er totalt overbelagt. Det er
ligefør man står i to lag. Det er ret svært med overnatning deroppe jo
tættere vi kommer på arrangementet. Byen er jo slet ikke gearet til det, med
de kun 500 indbyggere den har.
Når du kommer derop skal du nok ikke have forhåbninger om at kunne
komme til det i selve Vilsund, hverken på hotel eller camping. Da skal du
være i god tid.

Men i Thisted skulle det nok være muligt. Den ligger ca. 10 km. mod nord.

Hilsen Åge

PS: Skulle du ikke kunne finde overnatning når du kommer derop kan du jo
vælge en af norges festivaler. De er meget større.
Færgen "Master Ferries" fra hanstholm til Kristiansand tager kun 9 kr. for
en billet til Norge. turen tager 2 timer.
Jeg vidste slet ikke at du interesserede dig for slagermusik???

Fra : Søren Dahl

Dato : 23-07-06 08:22

Nej jeg interesserer mig ikke for slagermusik, da det er ekstrem musik
ligesom heavy musik. Men jeg forstår bare ikke hvis det er det helt
store arragement og man kan få overnatning blot 10km væk fra
arrangementet så kan der fandme ikke være ret mange som kommer til
arrangementet. Når der er møbelmesse i København er der slet ikke til at
opstøve en overnatning i København og i en radius af 100km. Det virker
altså som om "Du ved jo tilsyneladende ikke hvad du skriver om. Det
passer jo ikke hvad du skriver."

Iøvrigt hvis der er så stor tilstrømning som du skriver så var der måske
store chancer for at du kunne leje dit bryggers ud i nogle dage og
herved tjene lidt ekstra.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-06 15:01

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c26058$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

DANSKTOP FRA 3 SCENER

Plads nr. 1: I teltet på bakken

Plads nr. 2: I teltet nedfor Vildsundbroen

Plads nr. 3: Scenen ved "Hotel Vildsund Strand" midt på pladsen

Fra sidste års Vildsund festivitas kan læses:
hehe
CITAT START
"som Vicepolitiinspektør Ole Juhl Schmidt siger; når så mange mennesker er
samlet, kan der også være både platugler, ludere og lommetyve! Det er en
meget broget flok, men i betragtning af, at det faktisk er en by i byen,
mange tusinde mennesker, går det stille og roligt, og det glæder i
allerhøjeste grad Politiet"
CITAT SLUT

Man man vil i år oprette en politistation på selve markedspladsen. Også
brandvæsenet er tilstede på pladsen med en brandbil.

Hilsen Åge

Nedtællingen er igang til Danmarks eneste dansktopfestival. Richard Ragnvald
lægger ud tirsdag kl. 16 og Kandis, Kim og Hallo, Sussi og Leo og Anne
Gadegård følger trop

Og så går det løs med dansktop fra 3 scener. - Herefter kører
dansktopmusikken løs i 3 dage - sammenlagt i 40 timer

og hvis det er som det plejer er der også udendørs dansktopdiskotek alle
dagene fra kl. 9-18 (ialt 27 timer)

I år har man forøvrigt opprioriteret musikken. Der plejer "kun" at være
musik i 38 timer på 3 dage

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 15:46

On Mon, 24 Jul 2006 16:01:26 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
>meddelelse news:44c26058$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>DANSKTOP FRA 3 SCENER
>
>Plads nr. 1: I teltet på bakken

Vil du venligst undlade at poste reklame i dk.kultur.musik - Du er off
topic!
Vi har dk.opslag til den slags.

Du læner dug op ad en klage til din udbyder

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-06 21:57

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c26058$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> DANSKTOPFESTIVALEN STØRRE END NOGENSINDE
________________________

Der var en lille fejl angående Kim og halløjsovsens sluttid tirsdag. Derfor
nupser vi lige den rigtige liste. Jeg skriver lige stederne på også, ligesom
dansktop/slager-diskoteket. Tiderne for dette diskotek er jeg ikke helt
sikker på. Man plejer ikke at annoncere det. Men jeg regner da med at det er
som det plejer. Og især nu da programmet er udviddet med 2 timer, så der nu
er 40 timers dansktop live på 3 dage.

DANSKTOP-FESTIVALENS PROGRAM:

> [...]
> Kl. 09.00-18.00: Dansktop/slager-diskotek (Udendørs ved broen syd)
> Kl. 17.00-17.30: Sussi Og Leo (Scenen midt på pladsen)
> Kl. 18.00-24.00: Kandis (Teltet på bakken)
> Kl. 18.00-24.00: Kim Og Hallo (Teltet ved broen nord)
> Kl. 19.30-20.00: Sussi Og Leo (Scenen midt på pladsen)
>
> TORSDAG 27/7:
> Kl. 09.00-18.00: Dansktop/slager-diskotek (Udendørs ved broen syd)
> Kl. 17.00-17.30: Anne Gadegård (Scenen midt på pladsen)
> Kl. 18.00-24.00: Kandis (Teltet på bakken)
> Kl. 18.00-24.00: Kim Og Hallo (Teltet ved broen nord)
> Kl. 19.30-20.00: Anne Gadegård (Scenen midt på pladsen)

Alle 3 dage spilles der løs med dansktop, tysk slager, country og den slags,
fra 3 forskellige store musik-boder spredt på pladsen. Pop-rock kan man
stort set ikke finde nogen steder.
____________________

Hvordan når man dog det hele?: Det gør man heller ikke. Jeg kan foreslå
dette cirka- tidsskema, som jeg selv plejer at bruge:

Kl. 13.30-14.00: Betale 10 kr. for at parkere på spejdernes parkeringsplads,
herefter får man gratis kaffe og kage i et stort telt
Kl. 14.00-15.00: Turen går til "Nordisk Tivolipark"
Kl. 15.00-16.00: Turen går til alle de mange kaniner og elefanter og de
andre dyr der ellers er, nårh ja, heste også
Kl. 16.00-17.00: Turen går til alle de langt over 100 forskellige boder for
at se efter gode tilbud
Kl. 17.00-17.30: Lytte lidt til Richard Ragnvald
Kl. 17.30-18.00: Købe ribbenssteg og dikkevarer hos "Vildsund Ungdomsklub"s
madbod ved "Kim og Hallo"-teltet
Kl. 18.00-18.45: Smutte ind i Kim og Hallo-teltet og høre lidt god musik
Kl. 18.45-19.30: Smutte op på bakken til Kandis og lytte lidt der. Udenfor
køber man lige en pølse m. brød og en soda
Kl. 19.30-20.00: Smutte ned på pladsen og lytte til Richard Ragvald igen
Kl. 20.00-21.00: Skabe sig ved dansktop-salgsboderne fordi man ikke vil
betale hvad cd-erne koster. <Fortæller at de kan fås billigere i de andre
boder. Hæhææ. Jo senere på aftenen - jo billigere priser. Priserne falder
alt efter hvor fulde bodernes indehavere bliver.

PÅ GENSYN

Hvor mange regner med at skulle til Vildsund i år

PS: De har også billige sokker - 10 eller 15 stk for en hund. Jeg vil
foreslå Allan Krudtugle, Søren Gal og sådan nogele at købe sådan nogle
sokker. De kan bruge dem til at trække dem ned over hovedet, altså deres
eget som de har på halsen. Og een sok ned over hver hånd. Det tror jeg ville
være rigtigt godt - så kan de ikke skrive alt de vås de gør.

Hehe

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 22:04

On Mon, 24 Jul 2006 22:57:22 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Der var en lille fejl angående Kim og halløjsovsens sluttid tirsdag. Derfor
>nupser vi lige den rigtige liste.

Når du ikke kan fatte et vink med en vognstang om at du er off topic
med dine reklamer her i gruppen, så må du jo have hele vognen.
Klage afsendt til din udbyder.

Fra : Q

Dato : 25-07-06 00:14

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c53275$0$844$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvor mange regner med at skulle til Vildsund i år

Så ville jeg sku hellere vælte på cyklen !

> PS: De har også billige sokker - 10 eller 15 stk for en hund.

Tjaa.. De kan vel bruges som ørepropper hvis man skulle være uheldig at
komme i umiddelbar nærhed af området...

Nogen der er friske på at arrangere en gang karaoke i Vilsund?
Se her for inspiration:
http://www.cigarfar.dk/gkk.htm

Jeg stiller gerne med 15.000W lydanlæg til formålet

/peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-06 08:45

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

> Tjaa.. De kan vel bruges som ørepropper hvis man skulle være uheldig at
> komme i umiddelbar nærhed af området...
________

Men skulle det ske så husk lige dette:
CITAT START
Politiet: Hård kurs mod uromagere på Vildsund Marked
En bøde på 1000 kroner lige på stedet, hvis man overtræder politivedtægten!
Så hårdt vil Politiet i år slå ned overfor uromagere ved Vildsund Markedet,
oplyser Vicepolitiinspektør Ole Juhl Schmidt til Radio Limfjords Nyheder. At
overtræde politivedtægten kan fx være at urinere forskellige steder, at
optræde voldsomt støjende og at være involveret i mindre håndgemæng.
Politiet vil i år være stærkt repræsenteret på pladsen alle dagene, fastslår
Ole Juhl Schmidt;
CITAT SLUT

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 09:10

On Tue, 25 Jul 2006 09:45:17 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>overtræde politivedtægten kan fx være at urinere forskellige steder, at

Stakkels Richard Ragnvald. Han ryger i håndjern så snart han åbner
munden.
Tak Ole Juhl Schmidt, der er altså retfærdighed til

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-07-06 09:20

> Stakkels Richard Ragnvald. Han ryger i håndjern så snart han åbner
> munden.
> Tak Ole Juhl Schmidt, der er altså retfærdighed til

LOOL

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-06 09:55

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> LOOL
_____

Jaja loll og skrol og troll. Men det er nu ikke noget for dig det der
dansktop-halløj i Vildsund. Som du kan læse her:

Sakset fra DR-nyhederne

CITAT START
Politiet opruster til Vildsund marked
24. jul. 2006 06.44 Krimi
Tirsdag begynder årets Vildsund Marked, og politiet har igen i år øget
indsatsen på markedet for at undgå ballade.

I år oprettet Thisted Politi et kontor med en vagthavende i Vildsund, så
politiet ikke behøver at køre til Thisted for at afhøre folk.
Ifølge politiinspektør Jørgen Jacobsen er det de seneste års erfaringer, der
nu får politiet til at oprette en mini-station på Vildsund Marked.
- Vi vil gerne være synlige på markedet, og erfaringerne fra de seneste år
viser, at jo tidligere vi kan gribe ind, jo nemmere er det for alle parter,
siger Jørgen Jacobsen.
Han siger, at markedet i Vildsund i de senere år har ændret karakter, så der
nu er mange unge, der kommer med rygsækken fuld og øl og soveposerne under
armen og holder fest. Det betyder også, at der er stoffer som ecstasy og
metadon i omløb.
CITAT SLUT

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-06 21:30

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c26058$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Efter hjemkomst fra festivalen i Vildsund kan jeg fortælle at der faktisk er
mere musik end jeg har skrevet. De udleverede specielt musikprogram. Derfor
komler jeg lige de ting på programmet som manglede.

> [...]

> Kl. 20.00-24.00: Kim Og Hallo (Øl-teltet ved broen)
>
> TORSDAG 27/7:
> Kl. 15.00-17.00: Anders Mikkelsen (Foran øl-teltet ved broen)
> Kl. 17.00-17.30: Anne Gadegård (Friluftscenen ved øl-teltet ved broen)
> Kl. 18.00-24.00: Kandis (S.I.K.-teltet på bakken - Scene 1)
> Kl. 18.00-24.00: S.O.S. (S.I.K.-teltet på bakken - Scene 2)
> Kl. 18.00-19.30: Kim Og Hallo (Øl-teltet ved broen)
> Kl. 19.30-20.00: Anne Gadegård (Friluftscenen ved øl-teltet ved broen)
> Kl. 20.00-24.00: Kim Og Hallo (Øl-teltet ved broen)

Da der er musik fra 4 scener har jeg skrevet hvilken scene musikken foregår
fra

PS: Anders Mikkelsen spiller lidt eftermiddags-folkemusik, sån til kaffen og
kagen. Det er behageligt John Denver-agtigt.

Gruppen "S.O.S." er en rigtig 50-er rock`n`roll-gruppe. Det er heftigt men
meget behageligt at lytte til. Der er en dejlig softice cremeagtig blødhed
i musikken. Sån en blanding af Bddy Holly / Fats Domino / Jerry Lee Lewis
hvor man går amok på klaveret. Uhmmnnn. Ingen skærende lyd eller noget.
Blødhed blødhed. De er heftigt spillende, men yders lyttevenlige.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-07-06 22:15

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c26058$0$12591$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

ANMELDELSE AF FESTIVALEN

Satte kursen mod Vilsund over middag. På midt-Mors forlod jeg den store vej
over øen og kørte ind til Øster Jølby for at tanke op. Kørte gennem byen og
fandt en nedkørsel til den store vej igen. Kørte hen ad vejen men syntes at
dert lignede noget jeg kendte. Den radiosendemast synes jeg at jeg kørte
forbi forlænge siden. Hmmmmm..... Hva fann.. er det her for noget. Og der er
flyvepladsen. den er jeg sgu da kørt forbi. Hmmm. Ja det var jeg ganske
rigtigt, men jeg var faktisk ved at køre i modsat retning. Kørte åbenbart
forkert da jeg forlød Øster Jølby. Nykøbing var nu i sigte for 2. gang.
Grrrrr........
Nå men så satte jeg kursen mod Vilsund igen. Og sørme. der kom Øster Jølby
for 2. gang. Den satans by. Nå men nu kom jeg så endelig til Vilsund. Lidt
forsinket.

Efter at have gået alle boderne igennem og klappet kaninerne og gloet dumt
Låsby Svendsen kunne jeg høre musik oppe fra bmusikteltet på bakken. Det var
gruppen S.O.S. som lavede lidt lydprøver. Det var fame musik der sparkede
bagdel. Det er meningen at de skal spille i Kandis-pauserne i teltet på
bakken, men jeg satte mig og lyttede lidt. Det var kl. 16 og det var
renlivet 50-er-rock`n`roll uden nogen som helst forbindelse til nutidig
skærende rocklarm. det var bare lige iud ad landevejen - bib bob baluhhh
balum bam bum og sån i ved nok. Det der der bare kører med vildt klaverspil.
Savle savle. Det var som at spise en dobbelt softice med flødeskum med
ørerne. Øhhh... tror jeg nok - har aldrig prøvet.

Kl. 17 gik det for sig nede på friluftscenen ved ølteltet ved broen. Richard
Ragnvald hoppede op og gav en masse synge-med-venlige slagere. Der var en
yderst feststemt ung fyr på omkring 17-18 år og et par af hans kammerater.
Når Richard sang så hoppede og dansede han foran scenen. det var sjovt. Det
syntes Richar også. han fortalte at han havde taget sin fanklub med. En af
medlemmerne er ham den unge fyr i den røde t-shirts. Ham med ølflasken. Han
klappede med hænderne over hovedet og hoppe og drejede rundt. Han sad ved
siden af to damer på græsset. Han sad og han stod og jeg ved snart ikke
hvad. Så dansede han med en af sine kammerater og han hev hele tiden i en af
de siddende damer. han ville danse med hende. Nej nej nej sagde hun.
JOVVVVVV, sagde han. Neeeej. Hihi. Så dansede han med sig selv.
Tilsyneladende kunne han mange af teksterne for han sad og sang med hele
tiden, når han da ikke lige gjorde kur til den dame som nok var 30 år ældre
end ham selv. Der sker aldtid noget sjovt i Vildsund.

Så var der pause i 30 minutter inden det gik løs i Kim Og Hallo-teltet. Fik
en bid ribbenssteg og en soda i Vildsund Ungdomsklubs salgsboder. Det er dem
der står som arrangør af dansktopfestivalen, sammen med Sundby IF. Så
drønede Kim igang. Først med en efterlysning af en mor som var blevet væk
fra sit barn. han sad og græd ved et af bordene. Hefter kunne Kim skyde
salget af deres sprit-nye cd igang. Den fik Danmarkspremiere her til
Vildsund festivalen. Den er lige udkommet i Danmark for 38 sekunder siden.
Salget gik igang præsis kl. 18 og kunne købes i musikboden. Nå, men Kim
havde lært at spille "Pamoma Blanca". Det lød godt. Så kom der en masse
almindelige af deres egne hits. De spillede også "Gid du var i Skanderborg".
Den hentydning forstod jeg godt, så jeg gik i Kandis-retningen op på bakken.
Hvordan kunne de vide at jeg faktisk skal til Skanderborg et par dage i
næste uge??? . Mystisk. Nå pyt.

Jeg kunne høre Kim og Hallo på vej op mod bakken, men på et tidspunk kom du
udenfor hørevidde. Men så kunne jeg høre Kandis halvejs oppe på bakken. Det
drønede ud med "En dør til fantasien". Vi hørte også "Himmelhunden", "Så
længe jeg lever", "Den gule flyver" og den mega.populære "Hold mee". Men det
var sateme højt i lydstyrke. Jeg var næsten døv da jeg forlod teltet.
Hørelsen er dog tilbage igen nu.

Hvad fik jeg så fat i af musik?. Der var 4 musikboder fortrinsvis med
dansktop, tysk slager og skandinavisk danseband. Jeg tjekkede alle bodernes
priser. Et sted var der nogle cd-er med Lasse Stefanz. ´Jeg fandt to stk.
med ham. De kostede 30 kr. pr. stk. Altså 60 kr. - Jeg tog dem frem og sagde
at jeg ville give 50 kr. for dem. Kræmmeren sagde at de koster 60 kr.. Jamen
jeg vil kun give 50 kr. sagde jeg. Så tjener jeg ingenting. Så vil jeg
hellere smide dem i skaldespanden. Nå, jamen det kan jeg da godt gøre for
dig, sagde jeg. Men det var åbenbart ikke sjovt. Så gik jeg til det næste
musiksalgssted. Jeg tror han kunne huske mig fra sidste år. Da ville jeg
heller ikke betale hvad tingene kostede. Hehe.

Men nu var der mega-guf i den musikbod jeg kom til. Jeg fandt 2 cd-er som
han ville have 200 kr. for. Så sagde jeg at det lyder meget rimeligt - altså
hvis jeg får den her med og så fandt jeg en tredje cd. NEEJJJ, sagde han.
Den koster jo også 100 kr. . Du kan få dem alle 3 for 250 kr. -ikke
billigere. Og så sagde han, du kan vist ikke forestille dig hvad jeg skal
give for de her cd-er når jeg køber dem. Så sagde jeg, joovvv, jeg tror du
får dem meget billigt. Men O.K., sagde jeg. Du får 225 kr. Er det i orden?.
Nej, det kan jeg altså ikke. Nå, jamen jeg smutter igen så. Hej hej.

Ind og hører lidt Kim og Hallo igen. her udtænkte jeg en plan. Jeg ville
have de 3 cd-er. Jeg fant en 200 kr.-seddel frem og en tyver og en tier. Så
gik jeg hen til musikboden igen. Så sagde jeg. ved du hvad, det kan da ikke
passe at vi ikke skal handle sammen i år - så fandt jeg de 3 cd-er igen - så
viftede jeg med penge foran hans næse og sagde. Ved du hvad jeg skal nå en
færge - er det i orden at jeg smutter med de 3 cd-er vi snakkede om - så får
de de her 230 kr.? - Så snuste han til penege og sagde. Nåja o.k.. Ja så kan
jeg lige nå færgen, hvis jeg løber, hej hej.

Så løb jeg 5 meter og standsede op og købte en softice og kigggede på mine
cd-er. Hæhæ. Mere travlt havde jeg ikke.

Cd-erne var med: Countryekspressen - Santa danseband - Bouty danseband

Og så gik det hjemad hen over Mors. Så var der et skilt hvor der stod
Sallingsund, der drejede jeg ned. NEEEJJJJJ forkert det er jo ned til
Sallingsund Færgekro under broen. Op på hovedvejen igen og hen over
Sallingsundbroen.
Hjemme igen kl. 22

Hvis andre har være til dansktopfestivalen i Vilsund kunne de jo også skrive
en "lille" anmeldelse.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-07-06 05:40

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c68875$0$13996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> rigtigt, men jeg var faktisk ved at køre i modsat retning. Kørte åbenbart
> forkert da jeg forlød Øster Jølby. Nykøbing var nu i sigte for 2. gang.

Så tror da pokker den tank går så godt )

M.V.H....Benny..