Hvilket tilbehør til risotto?
Fra : YJ

Dato : 22-07-06 12:24

Jeg skla servere risotto i aften til en veninde.
Men hvad pokker får man til?

Brød? Grøntsager? Andet?

YJ

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-07-06 12:52

On Sat, 22 Jul 2006 13:24:02 +0200
"YJ" <sdf@dsf.sdf> wrote:

> Jeg skla servere risotto i aften til en veninde.
> Men hvad pokker får man til?
>
> Brød? Grøntsager? Andet?

Et godt brød og en salat f.eks.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-07-06 15:07

YJ wrote:

> Jeg skla servere risotto i aften til en veninde.
> Men hvad pokker får man til?

Nu er det for sent, men man serverer skam ikke noget til risotto, der er
en selvstændig ret i sig selv.

En brødkurv på bordet vil næppe kunne fornærme nogen.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : YJ

Dato : 24-07-06 15:23

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Nu er det for sent, men man serverer skam ikke noget til risotto, der er
> en selvstændig ret i sig selv.
>
> En brødkurv på bordet vil næppe kunne fornærme nogen.

He - Jeg endte med at lave risotto og et hvidlægsbrød.
Brødet blev ikke rørt mens næsten al risottoen spist.

Tak for hjælpen

YJ

Fra : Tina

Dato : 24-07-06 17:10

> He - Jeg endte med at lave risotto og et hvidlægsbrød.
> Brødet blev ikke rørt mens næsten al risottoen spist.
>
> Tak for hjælpen
>
> YJ

Hej YJ. Hvilken Risotto-opskrift fulgte du ? Jeg har aldrig prøvet at lave
det, men nu skal det være - efter jeres snak om det her. Mvh Tina

Fra : YJ

Dato : 24-07-06 20:00

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> wrote in message

> Hej YJ. Hvilken Risotto-opskrift fulgte du ? Jeg har aldrig prøvet at lave
> det, men nu skal det være - efter jeres snak om det her. Mvh Tina

En rigtig høkerløsning, som kendere vil afsky til døde

Snit løg og steg i olie sammen med champignon.
Tilsæt hvidløg og peber samt 1.5 dl risotto ris.
Lad det lige trække ind.
Tilsæt 2 dl hvidvin eller vermouth og lad stege ind.
I mellemtiden har du sat 6dl vand med to grøntsagsbuillontergninger i
mikroovnen i 4-5 minutter.
Det nu meget varme vand hældes over blandingen og der skrues op på hæjeste
blus.
Rør engang imellem og lad det ellers trække ind. Når al væske er fordampet
slukkes for blusset og der smides en klat smør i sammen med noget revet
frisk parmesanog røres rundt.

Retten har godt af at stå en 4-5 minutter og serveres derefter.

Dette kan vel betegnes som grundretten. Man kan variere den i en uendelighed
med kylling, pølser osv.

Normalt ville man nøjes med 1 dl væske ad gangen og lade det koge ind, men
jeg får samme resultat af at smide det hele på på samme tid. Dem er er
uenige med mig har nok ikke dristet sig til rent faktisk at prøve

YJ