Hvem ejer samlebrønden
Fra : Gunnar007

Dato : 20-07-06 12:26

Rækkehuse med samlebrønde fra fællestage.
Min nabo og jeg har en samlebrønd i skel fra taget, hvor vandet derfra løber
til hans kloak.

Hvem ejer samlebrønden i skel ?

Sagen kort (har været opppe her tidligere)

Naboen har øjensynligt brud på den stik ledning fra samlebrønd til hans
kloak.
Melder det til forsikringen, som kommer og graver det gamle rør op, og
ligger et nyt i, samt helt ny brønd.
Efter den omgang får vi våd væg i vores kælder som er tættest på samlebrønd,
når det regner.
Jeg har i dag stukket en vandslange i nedløbsrøret, ladet vandet løbe, og
vores væg bliver våd, i kælder.
Har snakket med den taksator som takserede den originale skade, som
fortæller at det er en ny skade, da den ikke var der fra start.
Jeg mener det er en del af samme skade, da de ikke har udberedt skaden
ordentligt fra start, og kun "nøjes" med at skifte stikledningen fra
samlebrønd til kloak.
Taksator mener at samlebrønd i skel er fælles, også selvom den løber i
naboens kloak.

Hvad er det sande i alt det her ?
Og hvad er mit næste skridt.

Det skal lige nævnes at min nabo og jeg har samme forsikringsselskab, samt
Jeg har så "lyskasse-vand" fra næste nabo som løber i min brønd.

Hilsen G

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-07-06 12:34

Gunnar007 wrote:

> Rækkehuse med samlebrønde fra fællestage.
> Min nabo og jeg har en samlebrønd i skel fra taget, hvor vandet
> derfra løber til hans kloak.
>
> Hvem ejer samlebrønden i skel ?

Ejerskab og ikke mindst vedligeholdelsespligt bør fremgå af tinglyste
deklarationer på din og din nabos grund.

--
Jesper Lund

Fra : Gunnar007

Dato : 20-07-06 12:57

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse
> Ejerskab og ikke mindst vedligeholdelsespligt bør fremgå af tinglyste
> deklarationer på din og din nabos grund.

Hmmm, har ellers læst den komplettet tinglysning da vi købte.
Jeg syntes ikke der står noget om kloak.
Jeg må lige læse igen.

Hilsen G.

Fra : Gunnar007

Dato : 20-07-06 19:29

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Ejerskab og ikke mindst vedligeholdelsespligt bør fremgå af tinglyste
> deklarationer på din og din nabos grund.

Fantastisk, i tinglysningen fra 1962 hæfter alle grundejere fælles for
kloakafledningen fra overflade vand.

Og hvilken betydning har det i forsikrings øjemed ?
Både naboen og jeg har stikledning forsikret.!

Hilsen G