OT: Billig stationær dvd?
Fra : Night Hawk

Dato : 18-06-01 23:59

hvilket mærke skal man købe, og hvor skal man købe den?
Grunden til at jeg spørger er fordi min kammerat har en lasersonic som han
fik til 2400kr.
Han siger det er den bedste til prisen, men ville lige rådføre mig med jer
først...

Regards
Night Hawk

--
ICQ:97265123

Fra : ..: SpiFF :..

Dato : 19-06-01 08:38

"Night Hawk" <Lean@12move.dk> wrote in message
newsvX6.4394$VQ4.680232@news010.worldonline.dk...
> [...]
> fik til 2400kr.
> Han siger det er den bedste til prisen, men ville lige rådføre mig med jer

HA HA ! Lasersonic (my ass) ... Jeg så en Pioneer 340 (eller sådan noget)
til samme pris i en eller anden tilbudsavis her i weekenden. OK, den var
ikke regionsfri, men jeg vil dog hellere give 600,- mere og få en ordentlig
afspiller.

De har også en Sony DVP-S336 til 2499,- og en Phillips DVD 710 til 1899,-
hos Tapeconnection.dk . Hvis sidstnævnte gøres kodefri skulle den ikke blive
dyrere end din kammerats Lasersonic (som jeg ikke engang ville bruge til at
tørre røv i)

Nu kender jeg ikke den Phillips DVD, men jeg er sikker på at der er en grund
til at de sælger den hos Tapeconnection og IKKE lasersonic eller hvad nu
ellers skod-afspillerne hedder...

Jo, de har forresten også en Panasonic DVDRV 20 EG til 1999,- .... Så jeg
tror roligt vi kan blive enige om at en Lasersonic IKKE er bedste køb til
prisen. Lasersonic ... PHFFT !!

---

...: SpiFF :..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-01 09:01

"..: SpiFF :.." <spiff@hotmail.com> writes:

> [...]
> ikke regionsfri, men jeg vil dog hellere give 600,- mere og få en ordentlig
[Opremsning af såkaldte "mærkevarer" til lavpris slettet]

Jeg ville ikke fedte så meget for Sony, Pioneer, osv. nede i
lavprisklassen. De klistrer alligevel bare deres navn på noget
lowlife-hardware og tager nogle hundrede ekstra for det. Men manualen
er sikkert god at "tørre røv i", som du så smukt udtrykker det.

Efter at Hoyo/Kiss/osv.-serien har fået løst sync-problemerne har jeg
intet at udsætte på min Kiss 1302. Nå jo, den nyeste software kan ikke
disable Macrovision, men derudover.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-06-01 14:07

On 19 Jun 2001 10:00:34 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Efter at Hoyo/Kiss/osv.-serien har fået løst sync-problemerne har jeg
>intet at udsætte på min Kiss 1302. Nå jo, den nyeste software kan ikke
>disable Macrovision, men derudover.

Hvilke sync-problemer var det præcist? Jeg fornemmer, at min 1502 ikke
altid er helt synkroniseret hvad angår billede og lyd...

Hm, har egentligt slet ikke fået checket softwareopgraderinger i lang
tid.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-01 14:53

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> Hvilke sync-problemer var det præcist? Jeg fornemmer, at min 1502 ikke
> altid er helt synkroniseret hvad angår billede og lyd...

På Region 1 skiver gik lip-sync jævnligt fløjten (ca. 0.1 - 0.2
sekund - rigeligt til at det irriterede) og der var også andre
softwareproblemer, som f.eks. på discs med branching (T2 spec.ed., TS2
spec.ed.)

Det er et overstået kapitel nu. Jeg har i hvert fald ikke oplevet det.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-06-01 15:12

On 19 Jun 2001 15:53:00 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

> [...]
>sekund - rigeligt til at det irriterede) og der var også andre
>softwareproblemer, som f.eks. på discs med branching (T2 spec.ed., TS2

Det lyder som hvad, jeg selv har oplevet, primært på Reg.1-dvd'er. Det
lyder da lækkert, at der skulle være en upgrade til at klare det.

Tak for indirekte at gøre mig opmærksom på noget, jeg egentligt selv
burde have checket forlængst.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-01 23:01

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> Tak for indirekte at gøre mig opmærksom på noget, jeg egentligt selv
> burde have checket forlængst.

Jeg skrev i sin tid til supporten om problemerne og så mailede de mig
med besked da de var løst.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-06-01 00:09

On 20 Jun 2001 00:01:11 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Jeg skrev i sin tid til supporten om problemerne og så mailede de mig
>med besked da de var løst.

Det er jo lækkert, når det kan lade sig gøre. I mellemtiden kan jeg
nævne, at 1502'eren selv finder ud af, at man er en spade og får
brændt den forkerte firmware ned. Nå, bedre held i morgen.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-06-01 02:57

wrote:

>Det er et overstået kapitel nu. Jeg har i hvert fald ikke oplevet det.

En opgradering senere til rev. 54, og det virker som om, det også er
blevet fixet nydeligt (1502). Jeg kunne bare godt savne en
CHANGELOG...

--
- Pede
Professionel nørd