hvad siger loven om Chikane & trusler ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-07-06 15:49

hvad siger loven om Chikane & trusler ?

jeg har lige sidet og kigget på google men der kommer ikke rigtigt
noget frem ?

--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-07-06 16:47

On Mon, 17 Jul 2006 16:49:01 +0200, Bo M Mogensen
<svar@i-gruppen.invalid> wrote:

>hvad siger loven om Chikane & trusler ?
>
>jeg har lige sidet og kigget på google men der kommer ikke rigtigt
>noget frem ?

Nå jeg svare lige mig selv

jeg fandt dem her på google grupper :

§ 265 Chikane
§ 266 Trusler
§ 267Æreskrænkelse

men jeg kan ikke finde nogen eksakt redegørelse for hvad der står i
disse love ?

bortset fra :

Du må ikke ”krænke en andens ære” ved f.eks. at sige noget,
som kan få andre til at se ned på en person (straffelovens §§ 267,
269-271).
Dette gælder også på hjemmesider og i e-mails.

( en sms er well lige så god som en email ? )

Rent juridisk skelner man
mellem ”ringeagtsytringer” og ”sigtelser”. En sigtelse er en konkret
beskyldning om, at en person f.eks. er en ”tyveknægt”, ”narkoman”
eller ”morder”.
Hvis nogen skriver på deres hjemmeside, at du f.eks. er en tyveknægt,
så skal
de kunne bevise dette.
Ellers kan du få rettens ord for, at det ikke er korrekt

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-07-06 01:10

Bo M Mogensen <svar@i-gruppen.invalid> writes:

> [...]
> § 266 Trusler
> § 267Æreskrænkelse
>
> men jeg kan ikke finde nogen eksakt redegørelse for hvad der står i

Argh.... Jeg orker ikke at poste nogen eksempler... Men hvis ikke andre
giver dig et bedre svar, kan du kan gå på biblioteket og læse i Karnov's
kommentarer og se eksempler på domme og frifindelser der er relevante
for de nævnte. Det er ikke ligetil at sætte en præcis grænse op og sige:
Hertil og ikke længere.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-07-06 03:39

On Tue, 18 Jul 2006 02:10:29 +0200, hotmail_spam@hotmail.com (Martin
Jørgensen) wrote:

HI martin

> [...]
>kommentarer og se eksempler på domme og frifindelser der er relevante
>for de nævnte. Det er ikke ligetil at sætte en præcis grænse op og sige:

nej men jeg vil såmænd bare have den eksakte lov tekst hvad står der
f.eks i § 265 osv.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-07-06 17:19

Bo M Mogensen wrote :
> nej men jeg vil såmænd bare have den eksakte lov tekst hvad står der
> f.eks i § 265 osv.

www.retsinfo.dk

"This is not some cheasy soap-opera." - Mike Flaherty, Spin City

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-07-06 19:04

On Tue, 18 Jul 2006 18:19:00 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

Tak :0)

>www.retsinfo.dk

Det var sgu da berigene at der skulle komme en skribent - med eksakt
viden - jeg mener jeg har set siden før men også tabt den igen

SIDEN har dog den svaghed den kan og vil for meget hvis man taster
§ 265 så skulle man ko optimalt set bare få ordlyden af denne men der
for man altså alt det her :

http://147.29.40.90/_MAINRF_B717479653/1212

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-07-06 19:56

Bo M Mogensen was thinking very hard :
> SIDEN har dog den svaghed den kan og vil for meget hvis man taster
> § 265 så skulle man ko optimalt set bare få ordlyden af denne men der
> for man altså alt det her :

Det er jo fordi der er mange love med 265 eller flere §§ ;)

Det er jo (stort set) alle danske love der er på sitet.

"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-07-06 20:10

On Tue, 18 Jul 2006 20:55:48 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Bo M Mogensen was thinking very hard :
>
>Det er jo fordi der er mange love med 265 eller flere §§ ;)
>
>Det er jo (stort set) alle danske love der er på sitet.

jeg tviler bestemt ikke på sidens fortrinlighed når man lære af
manurere på den - men optimalt set så skulle man jo kunne plokke
§ 265 ind i søge feltet også skriver den hvad der står i § 265

Fra : Jokke

Dato : 19-07-06 19:11

Bo M Mogensen skrev:

> jeg tviler bestemt ikke på sidens fortrinlighed når man lære af
> manurere på den - men optimalt set så skulle man jo kunne plokke
> § 265 ind i søge feltet også skriver den hvad der står i § 265

Det vil være ligegyldigt og et meget dårligt opslag. Hvad med at søge
efter §1 - det vil jo bestemt ikke give noget jeg kan bruge til noget.

mvh. Joakim