Andet multimedie
Klargøre billeder?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 17-07-06 00:36

Jeg har taget en del billedermed et alm. digital camera med 5.0 megapixel.
Nu vil jeg gerne sende dem til fremkaldelse, men de skal lige klippes til
først, hvilke programmer kan jeg gøre det med?
Det må også godt kunne fjerne røde øjne

Jeg kunne også godt tænke mig, at når jeg markerer en del af et billede, så
bliver det automatisk resized til en valgt størrelse, f.eks 10x15, kan det
lade sig gøre?

Hvad er ellers godt at "pille" ved inden de bliver sendt afsted?

// Sid

Også postet i dk.edb.foto kendte ikke lige denne gruppe

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-07-06 07:01

sls(2770) wrote:
> [...]
> bliver det automatisk resized til en valgt størrelse, f.eks 10x15, kan det

http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 17-07-06 11:26

> http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

Fedt program, er der nogle af købeprogrammerne der kan det samme + lidt
mere?

// Sid

Fra : emj

Dato : 17-07-06 11:36

sls(2770) skrev:

>Fedt program, er der nogle af købeprogrammerne der kan det samme + lidt
>mere?

Du skal vel have et ordenligt billedbehandlingsprogram.
Man kan sagtens have det lille fikse JPEGCrops alligevel.

Et godt og alsidigt billedbehandlingsprogram, finder du i Adobe
Photoshop Elements, som er en lillebror til Adobe Photoshop.

Det koster 5-600 kr, men er alle pengene værd.
Du kan hente en prøveversion her
http://www.adobe.com/downloads/

Hilsen emj

Fra : Peter Schrøder

Dato : 17-07-06 12:48

sls(2770) skrev:

> Fedt program, er der nogle af købeprogrammerne der kan det samme +
> lidt mere?

Ellers prøv Photoplus 6,0, det er gratis:
http://www.freeserifsoftware.com/software/photoplus/default.asp

Peter Schrøder

Fra : Anders Drejer

Dato : 19-07-06 19:38