beskatning ved hussalg
Fra : Henning S Christians~

Dato : 15-07-06 17:26

Hvor længe skat man have boet i et alm paracelhus før man kan sælge det uden
at skulle svare skat af fortjenesten?.
Spørgeren har boet i sit i 2 1/2 år og fået 150,000 med sig ved handlen.

På forhånd tak

--
Venlig Hilsen
Henning S Christiansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-07-06 17:37

Henning S Christiansen wrote:

> Hvor længe skat man have boet i et alm paracelhus før man kan
> sælge det uden at skulle svare skat af fortjenesten?.
> Spørgeren har boet i sit i 2 1/2 år og fået 150,000 med sig ved
> handlen.

Man skal bare have haft bopæl i parcelhuset for at gevinsten er
skattefri; der er ikke som sådan nogen nedre grænse.

Hvis grunden overstiger en vis størrelse (omkring 1500 m2, men jeg kan
ikke huske den eksakte grænse, check evt. på www.skat.dk), er sælger dog
altid skattepligtig af fortjenesten, medmindre forholdene gør det
umuligt at udstykke en del af grunden.

--
Jesper Lund

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-07-06 17:46

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in news:44b919aa$0$2090
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
dog
> altid skattepligtig af fortjenesten, medmindre forholdene gør det

Grænsen er 1.400 m2, ejendomsavancebeskatningslovens § 8, se
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2005/0091129.htm

med venlig hilsen
poul christensen