Skrædersyet tøj i Bangkok
Fra : Niels

Dato : 18-06-01 21:22

Hej

Jeg skal til Bangkok i tre dage her i sommerferien, og jeg har hørt at det
er et godt sted at få skrædersyet tøj.

Er der nogen der kender et godt sted samt hvad sådan noget koster, eller
bare har nogen erfaringer med det.

Mvh
Alan

Fra : Lars Bank

Dato : 18-06-01 22:01

Danny's forretninge, der ligger på Sukhumvit i BKK omkring numre soi 18 ca
skulle være helt fint.

Taler dansk og kommer vist stadig til Dk engang imellem så du akn få lavet
mere.

Priserne afhænger en del af hvilket stof du vil have det i. Bomuld eller
chasmir m.m. Jeg købte to jakkesæt uden skjorter m.m. sæt i bomuld/uld
blanding i Pattaya sidste år til 5-6000 bath. Kunne fåes til 3-4000 i
billigere stof.

Bestil 2 par bukser til en jakke det glemte jeg. De slides hurtigere...

Vælg ikke et af de steder der kan lave det på 24 timer. Nogle tager længere
tid, men så er der også 2 prøvninger til pasning med i stedet for en. HVis
du altså har tid

Mine sæt er stadig efter mange ganges brug flotte og som nye.

Rigtig god tur.

Lars

Fra : Jesper

Dato : 18-06-01 22:10

Prisniveauet ligger omkring 200-300 pr skjorte, 400-500 for bukser, 600-1200
for jakker (alle priser i DKK). Du får voldsom mængderabat og sædvanligvis
en god pris hvis du er endog meget tilbageholdende med interessen.

Der er flere tusinde skræddere i Bangkok og mange af dem er helt OK, men jeg
kan godt give dig et par adresser på nogle jeg har anvendt inden for det
seneste 1½ år.

/Jesper

Fra : Steen Johansen

Dato : 19-06-01 22:14

Niels <nielsw@dadlnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DntX6.366$SF4.31387@news.get2net.dk...
> [...]
> er et godt sted at få skrædersyet tøj.
>
> Er der nogen der kender et godt sted samt hvad sådan noget koster, eller

Skrædersyet tøj i Bangkok, bliver fremstillet på få lokale fabrikker, så
hvilken skrædder
man vælger betyder ikke så meget man skal huske på at det hele er svindel
det hele er
lavet af "fiskesnøre" af forskellige varianter Stofrullerne skifter navn for
hver gang som
skrædderne modtager dem.Betal aldrig mere end højst 800kr for det man vil
have,
og tag det som du selv synes.Hvis skrædderen ved at du slipper de 800 Kr er
han klar til handel
Lyt ikke til al deres vås om at stoffet er 1. kvalitet fra London eller
andet, det
er sludder, det hele er fremstillet i Thailand.
Der er ikke mere uld i det end der er honning i en skruptudse

Kasmir uld er en varer der ikke findes, det er bare en "gimik"
Tjæk selv på nettet
MvH Steen
der har 3 sæt fiskesnøre der kun bruges til "pæn"

Fra : Kim Offenberg

Dato : 24-06-01 18:32

Hej Niels
En god/ærlig skrædder finder du hos Danny (Auality Collection) 22 Rembrandt
Tower bag hotellet på adr. Sukhumvit Soi 20, tlf +66 2 2615993, Danny taler
Dansk, og kommer normalt til DK 2 gange om året.
Danny anbefales b.la. af Alletiders og Ving (provision), Hvis du siger, at
du IKKE er på egen hånd er der mulighed for lidt rabat på de i forvejen
billige priser.
Et par bukser af god kvalitet ca 225,- Danny har mange stoffer at vælge
imellem og egen systue, har b.la. syet til det Danske Kongehus, og syr til
flere store danske firmaer. b.la. Alletiders's uniformer. besøg ham.
Du skal lige læse hvad Steen har skrevet, men han har nu ikke helt ret, der
er mange plattenslagere også i Thailand. Hos Danny er der fuld tilfredshed
eller pengene tilbage, du betaler kun et mindre depositum og resten ved
leveringen. God hurtig betjæning, helt ned til 8 timer.
Hvis du tager sydpå (HuaHin eller Krabi) kan tøjet fås lidt billigere.(ca.
10-15%).
Prøv en håndsyet skjorte!!

Venligst
Kim

Fra : Steen Johansen

Dato : 25-06-01 00:12

Kim Offenberg <kro90@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6xpZ6.155$S42.19585@news.get2net.dk...
> [...]
der
> er mange plattenslagere også i Thailand. Hos Danny er der fuld tilfredshed

Jeg har ret og tilfredshed eller pengene tilbage, gælder alle steder og jeg
kunne
godt tænke mig at høre hvad det er jeg ikke har ret i?
MvH Steen
Når en skrædder køber en rulle stof, er den betalt når han har solgt det
første sæt