Bumser/bylder
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-07-06 20:58

Dette skrev jeg den 11.6.2006

-Det er så irriterende, får tit bumser/bylder under højer arm, altså i
-armhulen. Har jeg en og den forsvinder, vupti så er der en ny. De gør
-virkelig ondt, og tit er de virkelig store. Det er noget der er kommet
-inden for en måned måske sådan hyppigt. En gang har jeg haft det før denne
-mdr tid ( det er måske 1-1½ år siden ) hvor jeg måtte en tur på skadestuen
-for at få den skåret væk. Jeg er egentlig lidt bekymret for det + det er
død
-irriterende. Nogen bud på hvorfor. Jeg lever sundt. Jeg har nogen gange
-barberet mig under armene, men pga af disse bumser er det et godt stykke
tid
-siden hvilket jeg hader, for der er ikke noget mere ucharmerende en hår
-under armene

Efter dette indlæg så jeg tiden lidt an. Men en dag blev det for meget for
mig. Jeg kontaktede vagtlægen der straks beordrede mig på skadestuen.
Skadestuen kunne intet stille op med disse byder, så jeg røg på en pensilin
kur i en uge.
Efter den uge var der ingen forbedringer så jeg kontaktede min læge. Røg på
ny pensilin kur i 10 dage uden den store effekt.
I tirsdags til lægen igen som henviste mig til en speciellæge i kirurgi, nu
skulle de skæres væk.
Der har jeg så været i dag, som kunne konstatere at det skyldes betændelse i
mine hårsække. han har skåret i mig 3 steder, og nøj hvor har jeg mange
smerte nu, håber virkelig ikke for alt i verden at nogen kommer udfor at
skulle skærres i under armen, det er nok det værste sted.

Bare en lille update på mit tidligere indlæg

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-07-06 16:56

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:44b7f737$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]

> skulle skærres i under armen, det er nok det værste sted.
>
> Bare en lille update på mit tidligere indlæg

Det kan være svært at skaffe, og lyder måske lidt dumt.... Men det
virker....

Rødt tøsejod... en dråbe på et plaster, og hen over bumsen, så springer den
ret hurtigt, og smerterne er væk, men du stråler i alle regnbuens farver.

Har i øvrigt hørt en lille fugl synge om, at det skulle være blevet lovligt
igen ..

M.V.H....Benny..

Fra : Klaus Linnert

Dato : 16-07-06 21:34

After serious thinking Benny Mortensen wrote :
> [...]
>
> Har i øvrigt hørt en lille fugl synge om, at det skulle være blevet lovligt

Lasebehandling virker også :D

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-07-06 21:35

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den
> ret hurtigt, og smerterne er væk, men du stråler i alle regnbuens farver.

Hvor findes det henne, ved du det?

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-07-06 09:45

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:44bbf457$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor findes det henne, ved du det?
>
> Knus Bolette
> www.bolettes.dk

Uh, nej førhen var det jo i alle Falck kasserne, men så fik de overstuderede
den ide, at vi ikke kunne tåle jod, så blev det forbudt.... I mellemtiden
har de så opdaget, at vi har alt for lidt jod, så nu tilsætter man det i
salt, så er der måske en masse, der ikke opdager, hvor fejlagtig deres
oplysninger var ... Har ikke selv prøvet kuren på bumser og bylder,
siden 1973, men den var så også så stor, så millitæret fritog en for
seletøj.... Og så er den altså stor ).... Men jeg kan sige, at den var
i sin vorden, stor og rød som bare fanden, og mindst lige så øm... Næste
morgen, et rigtigt dybt krater, og jeg strålede som sagt, i alle regnbuens
farver, men aflivet, det var den, og den er aldrig kommet tilbage.
Jeg ville nok prøve apoteket, for jeg mener at have hørt, at det er blevet
lovligt igen, og så må de jo have det.
Men pas godt på med det, for det sviner, og det er ikke sådan, lige til at
vaske af igen ...

M.V.H....Benny..

Fra : Trist

Dato : 16-07-06 23:28

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in

> [...]
> sted.
>
> Bare en lille update på mit tidligere indlæg

Jeg tror på, at betændelse i hårsække under armene i nogle tilfælde kan
skyldes, at folk er nogle svin, som ikke vasker sig under armene, men i
stedet nøjes med deo.
At det skulle forholde sig sådan i det her tilfælde, tvivler jeg dog på.

BTW, så er mennesket skabt sådan, at det er naturligt med hår under armene,
også hos kvinder. Trimning af håret kan accepteres, men jeg mener ikke, at
alt håret skal væk, heller ikke de andre mere intime steder på en kvinde.
Hår er naturligt!

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-07-06 21:31

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> stedet nøjes med deo.
> At det skulle forholde sig sådan i det her tilfælde, tvivler jeg dog på.

Det kan jeg også med garanti forsikre dig om IKKE er tilfældet bader
flere gange dagligt

> [...]
> alt håret skal væk, heller ikke de andre mere intime steder på en kvinde.

Ved godt det er naturligt, men pænt er det sørme ikke

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-07-06 21:42

> Ved godt det er naturligt, men pænt er det sørme ikke

Du er jo ikke en dukke, vel? Eller et barn?

Mvh Maria

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-07-06 21:53

> Du er jo ikke en dukke, vel? Eller et barn?

Nej, det er jeg ikke, men derfor synes jeg ikke det er pænt. Men er prisen
bylder under armen for at barbere sig så må jeg jo leve med hårene

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 17-07-06 22:19

Bolette Nielsen wrote:
> [...]
>
> Nej, det er jeg ikke, men derfor synes jeg ikke det er pænt. Men er
> prisen bylder under armen for at barbere sig så må jeg jo leve med

bylder kommer oftet fordi de naturlige bakterier der er på huden får
mulighed for at trænge ned under huden, og skabe betændelse....
det kan derfor skyldes at du barberer dig, og dermed laver microskobiske
ridser i huden som giver baketerierne grobund, derfor kan det måske være en
fordel for en periode at trimme hårene i stedet, evt med en ladyshaver,
og/eller vaske huden under armene med en medicinsk sæbe, som du kan købe på
apoteket...
en ladyshaver kommer ret tæt på, men klipper stadig hårene af over huden, og
ridser ikke huden på samme måde som en kniv gør.... og dem medicinske sæbe
kan du sagtens bruge 1-2 gange dagligt på de områder hvor problemet er, og
dermed tage det værste af de grumme bakterier....

en mulighed for at bearbejde en allerede eksisterende byld er at tage et
æggebærger, fylde den med varmt vand, så varmt som du kan klare, og så lidt
sæbe (gerne medicinsk), og så sætte den på bylden så længe du kan klare
det....
ifølge min gamle læge (min søn døjede med bylder for nogle år siden) ville
det varme vand sætte gang i blodet og bringe det til området, og dermed give
immunforsvaret en chance for at modarbejde bylden via det naturlige forsvar
i kroppen....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Workingmom

Dato : 18-07-06 10:02

Bolette Nielsen skrev:
> [...]
>
> Nej, det er jeg ikke, men derfor synes jeg ikke det er pænt. Men er prisen
> bylder under armen for at barbere sig så må jeg jo leve med hårene

Du kunne jo evt klippe dem med saks, så de i det mindste ikke når til
knæene, hvis du er ked af hår under armene Det giver ingen skægpest.

Tine

Fra : Erik

Dato : 17-07-06 23:14

> [...]
> smerte nu, håber virkelig ikke for alt i verden at nogen kommer udfor at
> skulle skærres i under armen, det er nok det værste sted.

Har selv prøvet og få skået en væk på indersiden af låret... Det gør også
nas Da jeg var i starten af 20erne led jeg også meget af bylder under
den venstre arm ( skal lige siges, at jeg aldrig har barberet mig under
armene) i flere år. De forsvandt først da jeg begyndte og spise "gul
svolblomme". Det smagte af h...... til, men virket. Det var et husråd, som
jeg fik af min eks. kærstes farmor. Ved slet ikke om det kan købes mere på
apoteket og hvor sundt det er...

/Erik

Fra : Klaus Linnert

Dato : 18-07-06 09:01

Erik expressed precisely :

> [...]
> kærstes farmor. Ved slet ikke om det kan købes mere på apoteket og hvor sundt

I blive ved med alle jeres medikamenter, tag nu og få en laser
behandling, med den rigtige type laser, så løses alle jeres
bumse/byldeproblemer ret hurtigt og uden nogen form for bivirkninger.

Mvh Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : C.H

Dato : 19-07-06 13:19

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Klaus
>
> --
> Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Tror nu ikke, det behøves at være så kompliceret... Jeg får også bylder
under armen en gang i mellem. Oftest, når jeg har brugt en sæbe eller
deoderant, som jeg ikke kan tåle særligt godt.
Jeg renser med klorhexidin et par gange om dagen, og sørger for at pakke
stedet lidt ind, så jeg ikke smitter mig selv.... Hvis det bliver rigtig
slemt, smører jeg med en svag binyrebarkhormoncreme, men undgår det helst.

Og så holder jeg selvfølgelig en lang pause med kemikalier under armen, det
er klart.
I øvrigt kan jeg anbefale deosten fra Matas eller lign. De desinficerer og
holder svedlugt væk. Med den er man fri for at sprøjte deoderant direkte på
huden med irritation til følge.

CH

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-07-06 18:58

Tusinde tak for svarene alle sammen, dejligt med en massse gode bud hvad jeg
kan gøre hvis de kommer igen.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk