Røget dyrekølle
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-07-06 15:28

Hejsa..

Jeg skal have noget studenter-fest tamtam her om et par uger, og
overvejer i den forbindelse at servere en salat med røget dyrekølle til
forret..

Imidlertid er der ikke nogle af de lokale forretninger der umiddelbart
sælger dette, så vil lige høre om folk her har kendskab til hvor dette
føres. Bor 30 km. syd for Aalborg, så evt. butik i Aalborg el. omegn vil
være at foretrække, men også tips til "landsdækkende" kæder der normalt
fører det tages imod med kyshånd ;)
Skal vel bare bruge en enkelt på 1½-2 kilo..

(I en helt "krisesituation" kan jeg nok købe det gennem grossisten på
arbejde, det havde bare været nemmere om det føres detail).

--
Michael

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-07-06 16:27

Michael Kjærsgård wrote:
> [...]
>
> (I en helt "krisesituation" kan jeg nok købe det gennem grossisten på
> arbejde, det havde bare været nemmere om det føres detail).

Det gør vel alle, der fører Rævhedes produkter. I Aalborg er i al fald
Salling normalt velforsynet, men ellers ringer du til Rævhede og spør..

http://www.raevhedenaturprodukter.dk/

mvh
Krabsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-07-06 17:36

> Det gør vel alle, der fører Rævhedes produkter. I Aalborg er i al fald
> Salling normalt velforsynet, men ellers ringer du til Rævhede og spør..

Salling, god ide.. Hader bare at handle i den butik, men man må jo så
bøje sig ;)

Tak for svar..

--
Michael

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-07-06 18:03

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> writes:

> Salling, god ide.. Hader bare at handle i den butik, men man må jo så
> bøje sig ;)

Ellers kører du bare derop. Så langt er det heller ikke. Tag en tur
til stranden, der er ikke så langt.

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-07-06 18:48

> Ellers kører du bare derop. Så langt er det heller ikke. Tag en tur
> til stranden, der er ikke så langt.

Nu du siger det, vi havde overvejet at køre til Blokhus på søndag ;) Der
har de vist bare desværre lukket :(

--
Michael

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-07-06 17:20

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> writes:

> Jeg skal have noget studenter-fest tamtam her om et par uger, og
> overvejer i den forbindelse at servere en salat med røget dyrekølle
> til forret..

Det lyder da også lækkert.

> [...]
> normalt fører det tages imod med kyshånd ;)
> Skal vel bare bruge en enkelt på 1½-2 kilo..

25 km nord for Aalborg ligger Rævhede Naturprodukter.
http://www.raevhedenaturprodukter.dk/

Jeg garanterer dig, at han kan levere en røget dyrekølle. Så jeg vil
foreslå dig at lave en lille udflugt derop. Så kan du såmen også se
hans dyr.

Hvis ikke du lige kan komme omkring, så mener jeg at du kan bestille
hos ham gennem Salling.

Hvis du tager derop, så skulle du unde dig selv at købe en
hjortespegepølse med timian, det er bare lækkert. Og så skulle du køre
omkring Ryå Mejeri og købe en is og et par hjemmelavede oste.
http://www.ryaais.dk/forside.htm

Mvh Trine

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-07-06 18:45

> Jeg garanterer dig, at han kan levere en røget dyrekølle. Så jeg vil
> foreslå dig at lave en lille udflugt derop. Så kan du såmen også se
> hans dyr.

Det vil jeg overveje, tak for svar..

Nu bor jeg lige op ad Rold Skov, så har såmænd set dyr så tit ;) Der er
vist bare ikke rigtigt nogle heromkring der ryger selv :(

> Og så skulle du køre
> omkring Ryå Mejeri og købe en is og et par hjemmelavede oste.
> http://www.ryaais.dk/forside.htm

Har 5 km. til Vebbestrup Is, de kan nok stille mit behov for en tid ;)
Men igen tak for svar

--
Michael

Fra : Buhl

Dato : 19-07-06 11:29

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> Det vil jeg overveje, tak for svar..
>
> Nu bor jeg lige op ad Rold Skov, så har såmænd set dyr så tit ;) Der er
> vist bare ikke rigtigt nogle heromkring der ryger selv :(

Hvis du kender en jæger der kan skaffe dig dyrekøllen, så er slagter carlsen
i støvring fremragende til at ryge den. Jeg mener jeg plejer at give omkring
60 kr. for rygning og saltning.

Mvh.
Hans Houmøller