Syd Barret er død
Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 11-07-06 14:38

BBC oplyser at Syd Barret er død
længe leve hans minde

VH
/Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 11-07-06 16:42

"Carsten Dettmaring" <dettmaring@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse
news:44b3a9c4$0$20286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> BBC oplyser at Syd Barret er død
> længe leve hans minde

Mon ikke dette kunne være anledningen til endnu koncert ligesom i Band8.

Det ville være stort!

Mic.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-07-06 17:30

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke dette kunne være anledningen til endnu koncert ligesom i Band8.
>
> Det ville være stort!

Næppe...men hvis du mener en genforening af Floyd i stil med sidste
sommer...ja så kunne det være stort...i modsætning til mange af de andre
gamle koryfæer ved den koncert, leverede de varen

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 11-07-06 17:57

Carsten Dettmaring skrev i meddelelsen <44b3a9c4$0$20286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>BBC oplyser at Syd Barret er død
>længe leve hans minde

Barrett *var* Pink Floyd i starten, og representerede en langt stærkere, progressiv retning for
gruppen, som de ikke formåede at forfølge. Det varede adskillige år, før Gilmore & de andre
fandt en egen stemme og identitet. Hør 'Piper At The Gates Of Dawn' hvis du stadig har den
til gode. http://news.bbc.co.uk/2/low/entertainment/5169344.stm

hvm
--
"Innocence is bliss; Ignorance is evil."

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 11-07-06 19:20

"Carsten Dettmaring" skrev i en meddelelse

> BBC oplyser at Syd Barret er død
> længe leve hans minde

Jeg tror at Syd Barret betød meget for PF.
i starten var han den store drivkraft.
Der er hentydninger i mange af PF's (Waters's) sange til
Barret's tilstand og exit fra gruppen.
noget der sikkert har forfulgt Wateres i mange år.
Men den historie er fortalt mange steder, og skal ikke gentages her .

jeg kan huske første gang at jeg hørte Arnold Layne.
Det er bare så godt ,
Sangen bygger efter signe på en virkelig mand ,der i en bydel i london gik
rundt om natten, og snuppede dame vasketøj på tørresnoren.

>Arnold Layne had a strange hobby
>Collecting clothes
>Moonshine washing line
>They suit him fine

Moonshine washing line .... det er bare så godt

men det viser sig at det ikke er helt det samme....

>On the wall hung a tall mirror
>Distorted view, see through baby blue
>He dug it
>Oh, Arnold Layne
>It's not the same, takes two to know
>Two to know, two to know, two to know
>Why can't you see?

Og som med så meget andet ender det galt.....

Nyd lige linien >Doors bang - chain gang - he hates it

>Now hes caught - a nasty sort of person
>They gave him time
>Doors bang - chain gang - he hates it
>Oh, arnold layne
>Its not the same, takes two to know

"And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon. "
>Roger Waters

Michael M Jensen

Fra : Ralph

Dato : 11-07-06 21:15

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:44b3ebd9$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

VIRKELIGT godt indlæg, DU har forstået PF, ingen ironi, jeg MENER det.

--
Fan af PF i hundrede år, føles det som.
Ralph

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 11-07-06 22:11

> [...]
> meddelelse news:44b3ebd9$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> VIRKELIGT godt indlæg, DU har forstået PF, ingen ironi, jeg MENER det.

Enig i det du svarer på , samt enig i din "signatur"
Var der ikke noget om at Syd dukkede op under indspilningen af Crazy
Diamond - uden at sige en lyd ?
Har i øvrigt spillet The Madcap Laughs og Opel i dag - for første gang i
laaaang tid, og faldt lidt i staver, dels over en svunden tid, dels over at
han desværre endte som et syrehoved, sky som bare pokker, men ak - der gik
mange til dengang...
VH
/Carsten

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-07-06 09:21

Carsten Dettmaring skrev:

> Enig i det du svarer på , samt enig i din "signatur"
> Var der ikke noget om at Syd dukkede op under indspilningen
> af Crazy Diamond - uden at sige en lyd ? [...]

Også enig!

Og så er det ærgerligt at *hver gang* et rock-ikon dør,
kommer mere end 2/3 af en tråd i dk.kultur.musik at handle
om en kultur-ignorant fra en ø i Limfjorden. Hvorfor ignorerer
man ham ikke bare?

--
Herluf
- ære være Syd Barrett's minde

Fra : Allan Krautwald

Dato : 18-07-06 14:45

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer mere end 2/3 af en tråd i dk.kultur.musik at handle
> om en kultur-ignorant fra en ø i Limfjorden. Hvorfor ignorerer

Du har helt ret Herluf...det er for tyndt at vi lader os provokere af den
evige kultur-ignorants provokationer
Jeg er helt med på at ignorere ham, hvis alle andre også vælger det

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-07-06 22:28

Allan Krautwald wrote:
> Jeg er helt med på at ignorere ham, hvis alle andre også vælger det

Han er røget i kill-filteret idag, *nu* gider jeg ikke høre på ham mere.

Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-07-06 15:23

"Carsten Dettmaring" <dettmaring@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

_______

Det er da altid trist når nogen dør,
men hvem er Syd Barret ???

Hilsen Åge

Fra : Morten Guldager

Dato : 12-07-06 19:10

2006-07-12 Åge Halldorsson wrote

> "Carsten Dettmaring" <dettmaring@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er da altid trist når nogen dør,
> men hvem er Syd Barret ???

Hæhæ, den måtte du jo komme med. Det er ren retorrik fra din side.
Ville du virkelig kende svaret er det let nok at finde med google.
(men den almindelige dansker kender ikke google, trist tilfælde)

SB var den oprindelige ide-mand bag Pink Floyd. Men dem har du nok
heller aldrig hørt om.

Links:
http://www.sydbarrett.net/
http://www.pinkfloyd.com/
http://google.com/

/Morten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-07-06 20:36

"Morten Guldager" <Morten.Guldager@gmail.com> skrev i en meddelelse

> SB var den oprindelige ide-mand bag Pink Floyd. Men dem har du nok
> heller aldrig hørt om.

____

Jojo, jeg kender da navnet, men jeg ved ikke lige hvordan de spiller. Vist
nok sån ret støjende, hen af Deep Purple og sån. Har jeg ret?

Hilsen Åge

Fra : Morten Guldager

Dato : 14-07-06 20:33

2006-07-14 Åge Halldorsson wrote

> "Morten Guldager" <Morten.Guldager@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jojo, jeg kender da navnet, men jeg ved ikke lige hvordan de spiller. Vist
> nok sån ret støjende, hen af Deep Purple og sån. Har jeg ret?

Nix. Men jeg vil lade andre om at beskrive deres musik med ord.

I mine ører er der meget stor forskel på DP og PF. Men det kan jo
godt være at det for dig lyder lige skrækkeligt, og derfor svært
at skelne.

/Morten

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-07-06 12:19

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44b7f047$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jojo, jeg kender da navnet, men jeg ved ikke lige hvordan de spiller. Vist
> nok sån ret støjende, hen af Deep Purple og sån. Har jeg ret?
>
> Hilsen Åge

Din ignorance skriger til himlen...der er sgu da ingen i DIN alder, der ikke
Pink Floyd og alle de andre kendte navne, som du påstår ikke at kende.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-06 13:48

Allan Krautwald skrev:

>der er sgu da ingen i DIN alder,

Hvor gammel / ung er Åge ?

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Esben I.

Dato : 22-07-06 21:39

Ivan V. Klattrup wrote:

> Hvor gammel / ung er Åge ?

Hvem er Åge ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-07-06 21:47

Esben I. skrev:

>Hvem er Åge ?

Din elsker ?

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-07-06 22:48

"Esben I." <raggamuffin.invalid@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er Åge ?

______

Hvem spør ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-07-06 15:21

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Din ignorance skriger til himlen...der er sgu da ingen i DIN alder, der
ikke
> Pink Floyd og alle de andre kendte navne, som du påstår ikke at kende.
_____

Jeg tror altså at det, det drejer sig om er at der er mange radiofolk her.
Derfor er det så indforstået hvad der skrives her. Automatisk foregår der
den udvikling hos disse folk at de stille og roligt forledes til at opfatter
verden som værende deres derers helt eget univers og vi andre er indbyggere
i den og har akkurat samme musikforståelse.

Sådan hænger verden slet slet ikke sammen.

Det bør man altså kunne forstå. Eller lade mig sige det på denne måde. Man
skulle kunne forstå det.

Dem der er opvokset med pop og rock kender sansynligvis alle de
mærkværdigheder angående grupper og navne som visse folk slet ikke kan
forstå at mange andre ikke kender. Højst kun af navn.

Radiofolk må altså se at komme ned til virkeligheden. Det er da noget
mærkeligt noget, det her. At man ligesom totalt ignorer og slet ikke vil
forstå andre end sig selv og slet ikke vil anerkendre at der er andre end
dem selv og deres ligesindede i denne verden. Vor herre til hest.

Prøv lige at tage hatten af og prøv at fatte følgende

Dem der er opvokset med den folkelige musik, slager og dansktop og sån, hvor
i hede hule h.... ups. (undskyld) skal de dog kende disse grupper og navne
fra og vide præsis hvordan de spiller. De er jo musik som er diamentralt
modsat den type musik de er opvokset med.
Alle slagermusik-interesserede vil sandsynligvis stille sig lige undrende
over at popRock-folk ikke kender nmavne som

Scandinavia, Vikingarna, Thorleifs, Ole Ivers, Svend Ingvars og Randfichten

Jeg tror nu nærmere det er visse andre folks ensporede musikopfattelse der
gør at de ikke kender ovenstående.

Hilsen Åge

PS: Det jeg skrev her kan jeg da vist skrive med lige så stor berettigelse
som det vås du skrev.

Hvor i himlen skolle jeg kende Pink Floyd fra?, - en for den brede
befolkning totalt ukendt gruppe. Altså hvad navnet angår, men musikken. For
mig flyder det sammen med alt andet som jeg kalder larm. Derfor er det jeg
kun kan sige at jeg synes at de spiller larmende og at der var derfor jeg
lod dem flyde sammen med al mulig andet larm.
Og så kan man jo ikke skille dem ud fra hinanden, vel?

Fra : Eliasen

Dato : 17-07-06 15:42

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> Jeg tror nu nærmere det er visse andre folks ensporede musikopfattelse
> der
> gør at de ikke kender ovenstående.

Aha, men at du ikke kender Pink Floyd, gør ikke din musikopfattelse
ensporet? Det er s'gu et flot selvmål, Åge.

--
Eliasen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-07-06 16:52

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Aha, men at du ikke kender Pink Floyd, gør ikke din musikopfattelse
> ensporet? Det er s'gu et flot selvmål, Åge.

Tjah igen må vi erkende at Åge lever i sin helt egen lille verden på
Fur...han kender ikke et af verdens 5 største rockbands nogen sinde...men
jeg kender/eller har hørt om de fleste af de slagernavne Åge nævner
Og altid skal Åge ride sin kæphest med, at gruppen er befolket af
snæversynede radiofolk, at alle der er uenig med Åge om musik er
næseringsfantaster, at Alex Nyborg Madsen er leder af en sort sekt, der
sidder og unddrager den"brede befolkning" deres berettigede krav på
slagermusik døgnet rundt osv osv
Der er ikke fugls føde på Åge og hans argumenter....
Han har aldrig været i stand til at forklare, hvorfor de relativ få radioer
i Danmark der spiller slagermusik, har så få lyttere, at det ikke kan
registreres af Gallup eller hvorfor de stationer de spiller alt den
forfærdelige hvinende næseringsmusik har masser af lyttere.
Nå jah i Åges verden er det selvfølgelig fordi den store konspirative mafia
af mørkemænd nægter "den brede befolkning" hvad denne størrelse vil have og
derfor lytter de selvsagt ikke til radio. Mens de der udgør et mindretal på
70-80% for i pose og sæk
En gammel politiker sagde en gang, "der findes 3 slags løgn, bevidst løgn,
ubevidst løgn og statistik".
Jeg kan ikke benægte at den brede befolkning i Åges lille univers har en vis
forkærlighed for slagermusik...men nu er klientellet på Havne Grillen på Fur
vel næppe heller statistisk repræsentativt

Allan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-07-06 17:44

> Han har aldrig været i stand til at forklare, hvorfor de relativ få
radioer
> i Danmark der spiller slagermusik, har så få lyttere,

_______

De "små" radioer kan jo ikke bruges til noget særligt. Kun hvis man vil høre
musik hele tiden. Og det vil man jo ikke. Jeg selv lytter til P4 næsten hele
tiden. Jeg vil jo også gerne orienteres lidt om hvad der sker i verden og
høre quizzer og spørgeprogrammer.
Et sådant udbud har de "små" radioer ikke. Ikke engnag timenyheder har
de. Derfor de såkaldt "få" lyttere. Nej grunden til at der er så "få"
lyttere er at musikken ikke spilles på DR. Når den ikke spilles er det svært
at få lyttere.
Grunden til at lokalradioerne ikke spiller folkelig musik er at de
fleste danske lokalradiofolk (ikke alle) er hjernevaskede p.g.a. ensidig
indforstået omgangskreds. De kender ikke den almindelige befolkning. De er
neurotisk pop-fikserede og udenfor normal pædagogisk rækkevidde. Hvis man
gentager 100 gange for dem at jorden er flad, ville de tro på det. deres
slvstændige hjerneaktivitet er sat på "sluk".

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-07-06 17:57

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44bbbc85$0$3534$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> gentager 100 gange for dem at jorden er flad, ville de tro på det. deres
> slvstændige hjerneaktivitet er sat på "sluk".

Ja det skulle du sande...jorden er ikke flad længere Åge...det stoppede vist
nok i middelalderen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-07-06 17:54

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

..han kender ikke et af verdens 5 største rockbands nogen sinde...

SV: Næh, hvor skulle jeg kende dem fra? - Jeg kan ikke lide rock-musik

> men jeg kender/eller har hørt om de fleste af de slagernavne Åge nævner

SV: Jaja, hovhov. Jeg har også "hørt" om Pink Floyd. Og forøvrigt en masse
andre af den slags navne. Har jeg "hørt" om. Det er jo svært at undgå at
"høre" om dem, når deres navn nævnes i radioen. Men jeg deponerer det i en
kasse som jeg kalder "uinteressante oplysninger og musik".
Der er dæleme godt nok forskel på at have "hørt" et navn nævnt og så
kende en gruppes musik. Tag nu den klaphat af.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-07-06 10:42

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44bb9af7$0$12680$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
indbyggere
> i den og har akkurat samme musikforståelse.
>
> Sådan hænger verden slet slet ikke sammen.

Der tror jeg du har mere ret, end vi får nogen af de andre, til at indrømme.
Det falder dem nok mest for brystet, at du kalder det, den brede del af
befolkningen.
Det som undrer mig, men det er så til gengæld også det som glæder mig... Er
at faktisk alle de folk, der er kommet her, for at snakke musik, har udvist
præcis den samme adfærd. De er kommet for at snakke rock, og de er kommet,
fordi jeg har reageret på mails, eller forespørgsler på venner &
diskussionsgrupper, angående rock... Men de er alle endt med, og det endda,
ganske uopfordret, at være mere interesseret i de danske plader.
Selvfølgelig er der lavet en masse crap indenfor dansk musik, men det er der
vel næppe nogen musikstil, der kan sige sig fri for, og så er der jo det
pudsige, at det som er crap for nogle, er ren vellyd for andre.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 22:03

Carsten Dettmaring wrote:
> BBC oplyser at Syd Barret er død
> længe leve hans minde
>
> VH
> /Carsten

Skulle han lige have et sidste frimærke eller hvordan døde han?

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Ken Larsen

Dato : 14-07-06 02:28

Remember when you were young, you shone like the sun.
Shine on you crazy diamond.
Now there's a look in your eyes, like black holes in the sky.
Shine on you crazy diamond.
You were caught on the crossfire of childhood and stardom,
blown on the steel breeze.
Come on you target for faraway laughter,
come on you stranger, you legend, you martyr, and shine!
You reached for the secret too soon, you cried for the moon.
Shine on you crazy diamond.
Threatened by shadows at night, and exposed in the light.
Shine on you crazy diamond.
Well you wore out your welcome with random precision,
rode on the steel breeze.
Come on you raver, you seer of visions,
come on you painter, you piper, you prisoner, and shine!

R.I.P

Ken Larsen