Mobilt internet...
Fra : Magnus

Dato : 11-07-06 14:34

Hvad kan anbefales til at få en mobil internetadgang.

Jeg skal bruge det til når jeg er ude på en fotoopgave så redigerer jeg
billederne på en bærbar og står så tilbage med lige fra 1-8 MB billeder i
10-50 billeder som jeg gerne vil overføre eller sende i en email.

Det jeg har gjort enkelte gange var at overfører filerne til min telefon via
bluetooth hvorefter jeg fra telefonen sendte dem i en mail. Men min telefon
har mange "bump" på vejen før billederne er sendt.
1) Hver gang jeg overfører et billed skal jeg godkende på telefonen at jeg
vil gemme det... (og med 20-30 billeder GAAAAAB)
2) Når jeg skal sende dem kan jeg kun vedhæfte 9-10 filer og jeg skal ind og
vedhæfte hver enkelt fil... (og igen med 20-30 billeder GAAAAAB)

Når så jeg endelig kan sende den så går der jo lang tid/penge med at sende
den mængde data.

Jeg kan ikke pakke alle billederne i en zip-fil da der automatisk skal
arbejdes med billederne. Min telefon er en SE 700i.

Kan dette ikke gøres smartere/billigere via en anden telefon eller anden
hardware som kan give mig mobilt internet?

/Magnus

Fra : Frans Meyer

Dato : 11-07-06 16:50

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan anbefales til at få en mobil internetadgang.

Hvorfor sender du dem ikke fra PCen email klient - eller endnu bedre - med
FTP fra PCen?
- vedhæftet filer danner et overhead....

Og så blot bruger telefon - som modem, og dem med GPRS eller 3G ....

vh
Frans

Fra : Magnus

Dato : 11-07-06 16:56

> [...]
> FTP fra PCen?
> - vedhæftet filer danner et overhead....
>
> Og så blot bruger telefon - som modem, og dem med GPRS eller 3G ....

Det var sådan noget jeg gerne ville men hvad er så priserne.... for GPRS
giver jeg nu 12 kr. pr MB og hvis man har 10 MB ret ofte så løber det op.

Jeg kender intet til 3G så hvad er priserne med det net er det pr. tid eller
MB ?

/Magnus

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 11-07-06 17:06

> Jeg kender intet til 3G så hvad er priserne med det net er det pr. tid
> eller
> MB ?

Det er pr. MB, se evt. www.3.dk

Telia har også mobilt bredbånd med deres EDGE-teknologi

/Morten

Fra : Frans Meyer

Dato : 11-07-06 17:25

"Morten K. Nielsen" <mkn@fjern-detteOfir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er pr. MB, se evt. www.3.dk

og TDC:
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/

8,- pr. Mbyte ex.moms

Også i "fast pris" model, fx l til 400,-/mdr. incl 1Gbyte

For både 3G og GRPS i DK.

vh
Frans

Fra : Frans Meyer

Dato : 11-07-06 17:31

> Jeg kender intet til 3G så hvad er priserne med det net er det pr. tid
> eller MB ?

Eller: MobilFlex Data Plus fra TDC til 500,- / mdr incl. 1Gbyte 3G/GPRS og
fri hotspot brug - dem er der jo efterhånden mange af, og så har du typisk 2
Mbps / 512 Kbps connection...

http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/kundeservice_erhverv/daekningskort/

vh
Frans

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 21:14

On Tue, 11 Jul 2006 17:50:16 +0200, "Frans Meyer" <fm@meyer_dk> wrote:

> - vedhæftet filer danner et overhead....

og mere end 33 %

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 12-07-06 11:28

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> den 11. juli 2006 kl. 15:33 +0100 skrev:
>Hvad kan anbefales til at få en mobil internetadgang.

Med så store filer, så vil jeg mene, at det er både for dyrt og besværligt
med selv 3G-adgang. Har du overvejet at bruge nogle af de mange trådløse
netværk, der efterhånden findes rundt omkring?

Det benytter jeg selv, når jeg er på ferie. Så har jeg min Pocket PC med
- smækker SD-kortet i den og finder et trådløst netværk på en café,
7-Eleven eller andet og overfører filerne via FTP. På PDA'en kan jeg også
kort redigere billederne, hvis det er nødvendigt inden afsendelse.

Det samme kan naturligvis gøres med en bærbar computer.

Wi-Fi hotspot-løsningen tror jeg er den både hurtigste og billigste.
Normalt kan man købe adgang på timebasis, men hvis du ofte er på et af de
steder, hvor fx TDC eller Telia har hotspots, så kan man også købe
månedsabonnementer etc.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 15-07-06 01:40

ti 11 jul 2006 03:33:30p satte Magnus sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Kan dette ikke gøres smartere/billigere via en anden telefon eller
> anden hardware som kan give mig mobilt internet?

Jo med UMTS (3G) ikke nødvendigvis hos 3. TDC og Telmore understøtter også
UMTS nu så det er bare et spørgsmål om at skaffe sig et datakoirt / telefon
der kan bruges som modem og så finde et abbonement man gider at betale for.
selvom 3 har problemer med at behandle deres kunder rigtigt så vil jeg
oplyse at de har noget flatrate umts sjov med datakort og det hele for 3-
400 kr om måneden. Ved ikke om TDC har noget tilsvarende men prøv at
undersøge det evt.

Steven