Harmonika køb hjælp
Fra : Filip

Dato : 08-07-06 21:36

Jeg skal prøve at finde ud af at købe en harmonika til en ven. Jeg har ingen
forstand på det så jeg vil gerne have lidt hjælp fra jer. Det må gerne være
en brugt, men hvad skal jeg lede efter når jeg ser annoncerne: mærke, toner,
bas, og hvad vil være et realistisk bud på sådan en fætter???

Filip

Fra : Filip

Dato : 09-07-06 09:04

Det eneste jeg ved er at den skal have almindelig klavertabulatur i højre
hånd.

Filip

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-06 12:32

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
toner,
> bas, og hvad vil være et realistisk bud på sådan en fætter???

Det vil være meget svært at rådgive dig, for der er mange mærker, og jeg har
ingen ide om, hvordan er din ven, hvis han ikke fastholder interessen, vil
noget billigt jo være at foretrække i første omgang.
Priserne er, lige som kvaliteten, meget svingende. Sådan ca lige fra Kr
300,- og op til ca Kr 100.000,- Nogle koster mere på seletøjet, end andre
gør på harmonikaen. Men hvis jeg ikke husker helt galt, så er der en
harmonika forhandler i Odense, som samtidigt vel også er en af landets
bedste, til at spille på dem, så hvis der er god interesse for det, ville
jeg da slå et smut forbi ham. Han vil kunne fortælle alt, hvad der var værd
at vide, før købet. Han kan også mødes ved mange harmonikatræf's rundt om i
landet, hvor han som regel har et fint udvalg med.

M.V.H....Benny..

Fra : Q

Dato : 09-07-06 19:34

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at vide, før købet. Han kan også mødes ved mange harmonikatræf's rundt om
> landet, hvor han som regel har et fint udvalg med.

Der er en Harmonikahandler i Ry ved Skanderborg.. Hvis myndighederne ikke
har lukket ham for at sælge udstyr der kan bruges til terrorisme

http://www.knudsoe-musikimport.dk/

/peter

Fra : Tommy T

Dato : 09-07-06 15:58

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev
> Jeg skal prøve at finde ud af at købe en harmonika til en ven. Jeg har
> ingen forstand på det så jeg vil gerne have lidt hjælp fra jer.

Hej Filip.
Det er næsten umuligt at give gode brugbare råd i den forbindelse, især når
du skriver at du heller ikke har forstand på det.

der er mange gode forhandlere i landet, så som udgangspunkt kunne du fortææt
hvor i landet du/din ven befinder sig.

Mvh Tommy T - Odense

Fra : Filip

Dato : 09-07-06 16:38

> der er mange gode forhandlere i landet, så som udgangspunkt kunne du
> fortææt hvor i landet du/din ven befinder sig.

Århus, eller Aars (midt i Himmerland)

Filip