Psykolog i Silkeborg-/Århusområdet
Fra : Tina

Dato : 07-07-06 12:53

Kan du anbefale en rigtig god een ?? Mvh Tina

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 07-07-06 15:01

Tina wrote:
> Kan du anbefale en rigtig god een ?? Mvh Tina

Tja, jeg har selv gået hos Per Holm Knudsen
<http://hjem.get2net.dk/phk/phkpsysex.htm>. Han bor i Hammel. Det har
hjulpet mig.

-Michael.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 07-07-06 19:15

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
> Tja, jeg har selv gået hos Per Holm Knudsen
> <http://hjem.get2net.dk/phk/phkpsysex.htm>. Han bor i Hammel. Det har
> hjulpet mig.

Der blev spurgt om en psykolog - ikke en psykoterapeut. Selvom jeg ved at
alle psykoterapeuter ikke er lige dårlige, bør man stadig være varsom med
den gruppe behandlere.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-07-06 15:02

Peter Holmgren wrote:

> Der blev spurgt om en psykolog - ikke en psykoterapeut. Selvom jeg ved at
> alle psykoterapeuter ikke er lige dårlige, bør man stadig være varsom med
> den gruppe behandlere.

Jovist, men ikke alle psykologer er lige gode heller

-Michael.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 08-07-06 15:14

> Jovist, men ikke alle psykologer er lige gode heller

Det er korrekt, men indtil at psykoterapeuterne rent faktisk har fået lavet
sig en en videnskabelig standard, er det ikke en chance at tage. Det er jo
ens sind der bliver leget med, så man bør være opmærksom på hvad man
udsætter sig selv for til enhver tid. Det gælder også psykologer, men der er
alligevel en hvis garanti.

Samtidig - hvis en psykolog laver rigtig ged i den, har man klagemulighed.
Det har man ikke med psykoterapeuter.

Fra : Peter Holmgren

Dato : 07-07-06 19:36

"Tina" <Tina-news@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du anbefale en rigtig god een ?? Mvh Tina

Din læge har ganske givet en liste over psykologer i området.
Ellers har jeg hørt at det er psykologer der står bag www.consilior.dk. Det
er vist et forsøg på at skabe en terapeutisk mulighed for folk, som enten
ikke har tid, eller har svært ved at sidde "face-to-face" med en fremmed
person. Jeg var selv lidt forbeholden overfor konceptet, da jeg så det
første gang, men jeg kan godt se at der kan være flere fordele ved et sådant
koncept. Blandt andet at man har mulighed for at give sig tid til at gå i
dybden med flere emner på en systematisk måde, uden tidsbegrænsning. Jeg
prøvede selv og blev positivt overrasket.

Fra : Soliema

Dato : 08-07-06 00:20

"Tina" skrev i en meddelelse

> Kan du anbefale en rigtig god een ?? Mvh Tina

Jeg tror at du skal snakke med din læge, da det kommer an på hvilken
problemer du har, da der er forskellige teknikker.

Mvh
Anne Mette

Fra : lisbeth_jacobsen@hot~

Dato : 10-07-06 17:22

Peter Holmgren wrote:

> Svarene er for proffe til bare
> at være et par psykoterapeuter. Det er muligt at det er psykologistuderende
> på sidste år, som sidder og er rådgivere, men det er spekulation.

Vi kan gætte på meget *S*

Men jeg finder det besynderligt og mistænkeligt, at man skal gætte og
ikke får ren besked om, hvem og "hvad" det står bag.

> Jeg tror faktisk også at det er med vilje at der ikke står hvem der står bag
> og hvilke forudsætninger der er - specielt hvis der er tale om studerende

Hvorfor skulle man ikke oplyse det, selvom det måske er studerende?

> Enten bliver det et flop ellers også en bragende success. Jeg gad godt at
> vide hvorlænge det har eksisteret....

Ifølge dkhostmaster er sitet oprettet 2005-12-09

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Holmgren

Dato : 11-07-06 12:15

<lisbeth_jacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Vi kan gætte på meget *S*
>
>Men jeg finder det besynderligt og mistænkeligt, at man skal gætte og
>ikke får ren besked om, hvem og "hvad" det står bag.

Jah det var også min tanke. Det var det der vakte min nysgerrighed.

>Hvorfor skulle man ikke oplyse det, selvom det måske er studerende?

Hvis der er tale om en sociologisk undersøgelse, hvor man undersøger folks
villighed til at "tage springet" og tilmelde sig en såden "service", og hvor
åbne folk ville være i tilfælde af tilmelding.
Det kunne have relevans til den alternative behandling, som jo i
virkeligheden er lige så indhyllet i mørke som denne webside. Det er den
evige "hvor langt er folk parat til at gå"- undersøgelse. Jeg har lige
opdaget dem på www.consilior.eu også, men der står at den er under
konstruktion.

>Ifølge dkhostmaster er sitet oprettet 2005-12-09

Ja, hvorfor tænkte jeg ikke på dét? Tak for det.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-07-06 12:28

"Peter Holmgren" <info@[theravada].dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er tale om en sociologisk undersøgelse, hvor man undersøger folks
> villighed til at "tage springet" og tilmelde sig en såden "service", og
> hvor åbne folk ville være i tilfælde af tilmelding.

Hvis folk ikke tilmelder sig denne service, kan du ikke konkludere noget som
helst om årsagen til manglende tilmelding, da der kan være rigtig mange
forklaringer.

> Det kunne have relevans til den alternative behandling, som jo i
> virkeligheden er lige så indhyllet i mørke som denne webside.

Det er sjældent - selv i den såkaldt alternative branche - at
behandleren/hjælperen er anonym, ikke oplyser sit navn, ikke oplyser sin
uddannelse og fortæller om sine erfaringer og sin kunnen. Hvorfor skulle man
ikke som minimum oplyse den slags.

> Det er den evige "hvor langt er folk parat til at gå"- undersøgelse.

Er det? *S* Så hvis folk ikke tilmelder sig, hvad er da årsagen?

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Holmgren

Dato : 12-07-06 07:00

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44b38b4f$0$1979$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Hvis folk ikke tilmelder sig denne service, kan du ikke konkludere noget
> som helst om årsagen til manglende tilmelding, da der kan være rigtig

Det er rigtigt.

> [...]
> behandleren/hjælperen er anonym, ikke oplyser sit navn, ikke oplyser sin
> uddannelse og fortæller om sine erfaringer og sin kunnen. Hvorfor skulle

Ja - enig. Det kræver ikke de store bevægelser at putte et par
baggrundsoplysninger ind.

> Er det? *S* Så hvis folk ikke tilmelder sig, hvad er da årsagen?

At folk er skeptiske på en god og konstruktiv måde, og beskytter sig
selv(sit sind) ved ikke at lade sig udsætte for hvad som helst. Det syntes
jeg er en meget positiv tanke, såfremt det forholder sig sådan.

Fra : N/A

Dato : 11-07-06 12:15

Fra : N/A

Dato : 11-07-06 12:15