Egypten
Fra : JGT

Dato : 06-07-06 19:45

Er inviteret til Egypten - Hurghada - i næste uge.
Er der nogen forslag til spændende krydderier, som i den forbindelse skal
hjembringes?

JGT

Fra : Peter Westh

Dato : 06-07-06 22:54

"JGT" <(jgthrane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er inviteret til Egypten - Hurghada - i næste uge.
> Er der nogen forslag til spændende krydderier, som i den forbindelse skal
> hjembringes?

Stort set alt kan købes, men pas på du ikke bliver snydt. Hel spidskommen,
koriander, allehånde, chili, nelliker, tamarind i runde kugler etc. En
krydderblanding som ras-el-hanout er sjov. Køb ikke safran medmindre du ved
hvordan ægte safran ser ud. Hvis du er et madøre med trang til eksperimenter
kan man også købe sådan noget som mastix (jeg fortrød detbitterligt at jeg
ikke kæbte det da jeg var dernede, men jeg troede det var røgelse).

Men overvej hvilke mængder du kan bruge. Jeg købte 250 gram allehånde for
cirka 6 kroner dernede, men to år efter smed jeg så ca 200 gram ud fordi der
var gået møl i dem.

/P

/P

Fra : Jette

Dato : 07-07-06 06:30

"JGT" <(jgthrane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er inviteret til Egypten - Hurghada - i næste uge.
> Er der nogen forslag til spændende krydderier, som i den forbindelse skal
> hjembringes?
>
> JGT Ua, undskyld, men jeg er lidt pivet. Har hørt at der kan være blandet
> alt muligt skidt i krydderierne, så mon ikke man skal nøjes med at købe de
> hele krydderier og ikke de stødte?

Hilsen Jette