Ekstern HD og firewire
Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-07-06 17:53

Hej derude,

Har anskaffet mig en HD og en HD boks (ekstern disk). På boksen er både USB
2.0 og firewire. Hvordan får jeg firewire til at virke - der er ikke hul
igennem og på netværksikonet nederst til høre på skærmen kan jeg se, at der
ikke bliver hverken sendt eller modtaget datapakker.

Hvordan får jeg det til at virke ? USB virker fint.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Johnn Nekman

Dato : 07-07-06 05:02

On Thu, 6 Jul 2006 18:53:26 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

> [...]
>igennem og på netværksikonet nederst til høre på skærmen kan jeg se, at der
>ikke bliver hverken sendt eller modtaget datapakker.
1394 netværksforbindelsen bruges ikke ved tilkobling af harddiske, men
ved pc til pc forbindelser via firewire.

>Hvordan får jeg det til at virke ? USB virker fint.
Burde virke på præcis samme måde som usb. Har du usb tilkoblet når du
forsøger med firewire? Brug kun det ene stik ad gangen.
--
Mvh Johnn

Fra : Torben Brøndum

Dato : 07-07-06 08:12

"Johnn Nekman" <my@mail.private> skrev i

> [...]
> Burde virke på præcis samme måde som usb. Har du usb tilkoblet når du
> forsøger med firewire? Brug kun det ene stik ad gangen.

Tak for svar. USB ikke tilkoblet på samme tidspunkt som firewire.

Firewire er tilsyneladende aktiv (bliver detekteret) aktiv, men der sendes
hverken datapakker den ene eller anden vej (trafik = 0) og pc´en ser ikke
disken.

På et tidspunkt så jeg en notits om, at man skal huske at konfigurere sin
firewireport korrekt - men jeg er ikke klar over hvad der var ment. Kender
nogen til et sådant notat?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-07-06 10:03

> [...]

>ikke bliver hverken sendt eller modtaget datapakker.
>
>Hvordan får jeg det til at virke ? USB virker fint.

Det må være et spørgsmål om firewire drivere...

På min XP med SP2 og alle relevante bundkort drivere er det 'bare' at
forbinde firewire disken, så kører det....

Og i daglig brug er firewire altså noget hurtigere end USB....

---

Det er menneskeligt at fejle, men det totale kaos kræver en computer.