|
| "tilgift" Fra : joke |
Dato : 06-07-06 14:02 |
|
Hej
Lige et spørgsmål som jeg ikke helt har kunnet udrede ud fra linkne i tråden
tilgift+rabatmærke+gratis.
Hvis man nu sælger sine pcer inkl. et service check inden udløbet af
reklamationsretten som service over for kunden (der tales om at det vil være
uden omkostning for kunden)
Vil det være på kant med loven eller ?, et sådant check ville normalt koste
840,- (bruger dyrt proff udstyr til testen)
Det er naturligvis ikke muligt for kunden af få en rabat på de 840 kroner i
stedet for checket men regner med at lave det som en samlet pakke
f.eks. hvis pcen vil ende med at skulle koste 2995,- vil der blive skrevet.
normalpris 3835,-
spar 840,-
pris 2995,-
Eller er der en anden måde der kunne være bedre at markedsføre det på, det
er ikke så meget det at kunden skal føle de får noget med til værdi af
840,-, det er mere det at når jeg sælger pcer at jeg gerne vil give den
tryghed inden reklamationsretten udløber at kunden kan få checket hardware.
Samtidig ville det jo være trist at være tvunget til at give 840,- i afslag
på en varegruppe der i forvejen er uden den store avance.
Gode råd så man er på den rigtige side af loven modtages gerne.
Hilsen
Johnny
| |
David T. Metz (07-07-2006)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 07-07-06 13:46 |
|
joke skrev:
> Hvis man nu sælger sine pcer inkl. et service check inden udløbet af
> reklamationsretten som service over for kunden (der tales om at det vil være
> uden omkostning for kunden)
>
> Vil det være på kant med loven eller ?, et sådant check ville normalt koste
> 840,- (bruger dyrt proff udstyr til testen)
Det lyder som kombinationssalg, hvilket forudsætter at begge ydelser kan
leveres separat. (Altså lovligt).
Går ud fra du har set at forbud mod tilgift ophører 1/1 2007.
> Det er naturligvis ikke muligt for kunden af få en rabat på de 840 kroner i
> stedet for checket men regner med at lave det som en samlet pakke
>
> f.eks. hvis pcen vil ende med at skulle koste 2995,- vil der blive skrevet.
> normalpris 3835,-
> spar 840,-
> pris 2995,-
Problemet er hvis ingen køber servicetjekket, eller det kan vurderes at
være en urealistisk pris på markedet. Så vil det måske kunne betragtes
som vildledende (altså et helt andet problem på linje med kunstige
førpriser ved tilbud/udsalg).
Under alle omstændigheder er det klogt at annoncere det som det også
ofte ses i reklamer for den slags:
Før
X:2995
Y:840
__________
I alt 3835
Spar: 800
__________
Nu: 3035
David
| |
|
|