IFPI må stoppes nu juridisk
Fra : Lyrik

Dato : 06-07-06 10:05

http://www.allofmp3.com/

Et site som blandt andet tilbyder piratmusik, men som også har hitlister
over mest solgte plader.

IFPI har henvendt sig til rusiske myndigheder for at stoppe sitet, men disse
vil ikke gøre IFPI's vilje.

Nu er IFPI imidlertid tyet til forsøg på fogedforbud imod at
internetudbydere viser sitet.
De håber at det snart bliver en realitet . Ifølge bladet "Ingeniøren" som
skriver:

"Men nu håber den danske pladebranche, at de har fundet en hurtig og
effektiv vej til at få skovlen under russerne. Et fogedforbud skal
forhindre, at de danske teleselskaber leverer internetforbindelsen til
Allofmp3 - ud fra devisen, at hvis de danske kunder ikke kan komme ind i
butikken - ja, så kan de heller ikke købe de ulovlige musiknumre:

»Danske teleselskaber stiller en forbindelse til rådighed for en
informations-strøm, der er ulovlig. Og dermed kan man pålægge
tele-selskaberne at stoppe for det,« siger Jacob Plesner til DR.

Jacob Plesner regner med, at fogedforbuddet vil træde i kraft inden for de
nærmeste uger."

Med en sådan formulering kan man nedlægge fogedforbud imod peer to peer
networking, ja imod hele internettet.

Det er ren censur. Jeg vil ikke forhindres i at se hvilke andre oplysninger
:
allofmp3 kunne komme med.
Der kan ingensinde indføres censur i Danmark ifølge grundloven.

Vi er på vej imod Kinesiske internettilstande.
Nogen må sige stop.
Der er juridisk funderede love til at stoppe dette forsøg på at omstyrte
grundloven- ikke ad rettens vej, men ved hjælp af såkaldte
"fogedforretninger."

Jeg forventer at juristerne ikke uden videre drysser fogedforbud ned i
IFPI's turban uden at tænke på de forfærdelige konsekvenser.

Hilsen
Jens

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 06-07-06 10:34

Lyrik wrote:

> http://www.allofmp3.com/
>
> Et site som blandt andet tilbyder piratmusik, men som også har hitlister
> over mest solgte plader.

Kig to tråde under din. Emnet bliver livligt debatteret.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Dino

Dato : 06-07-06 16:14

Den 6-7 2006 skrev Kevin Edelvang i dk.videnskab.jura:

> Kig to tråde under din. Emnet bliver livligt debatteret.

2 tråde ned, er da noget om "tilgift+rabatmærke+gratis"?

Hint = alle læser ikke news, lige som dig...

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : per christoffersen

Dato : 06-07-06 10:35

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er på vej imod Kinesiske internettilstande.
> Nogen må sige stop.

Rolig nu.
De skal jo lige igennem forgedretten, før end der overhovedet er bund i
forsøget.
Det kan de godt få svært ved.

/Per

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 06-07-06 10:45

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev:

> De skal jo lige igennem forgedretten, før end der overhovedet er
> bund i forsøget.
> Det kan de godt få svært ved.

Det er jeg så desværre ikke helt overbevist om. Der er en forholdsvist
udbredt manglende forsåelse for IT i det hele taget i retssystemet.

Eksempelvis når der beslaglægges computere nøjes man ikke med at tage
harddisken med som er alt rigeligt men alt udstyret beslaglægges uanset
om beslaglæggelsen er relevant eller ej og uanset at dette ikke hænger
ret godt sammen med proportionalitetsprincippet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lyrik

Dato : 06-07-06 11:16

> [...]
> om beslaglæggelsen er relevant eller ej og uanset at dette ikke hænger
> ret godt sammen med proportionalitetsprincippet.

++++++++++++++++++++++++++++
Jamen er det ikke en juragruppe?
Hvorfor filen sidder de så på hænderne og lader være med at gøre deres
indflydelse gældende på dette område?

Der er beskrivelser af sådanne fogedforretninger, hvor de tér sig med benene
oppe og frit valg på alle hylder.
De overvejer henkastet hvor meget de skal konfiskere og bærer ud ad libitum
efter forgodtbefindende.
-Og juristerne forholder sig tavse... tilsyneladende veltilfredse med hvad
der foregår.
Ingen rører en finger.

Hvad med IFPI´s selvplantede beviser? Hvad med deres afpresningstrusler imod
snart den ene snart den anden student og hans enlige rystende mor?
Hvad med deres ublu krav om "tab på grund af manglende indtægter"?
Hvis de mangler indtægter kan det for eksempel skyldes at jeg har boycottet
pladeindustrien og i snart flere år har nægtet at købe musik-cd-er.
Hvem siger hvor høje deres indtægter burde være? Kun de selv- og de bliver
taget til indtægt for egne beregninger.

Deres indtægter kan jeg vurdere kun burde være 50 øre om året med den
politik de fører overfor befolkningerne.
Alt hvad de tjener over dette er ren flødeskum på deres rådne lagkage.

Hilsen
Jens

Fra : Jesper Brock

Dato : 06-07-06 13:58

> Der er beskrivelser af sådanne fogedforretninger, hvor de tér sig med
> benene
> oppe og frit valg på alle hylder.

ååårrrhhh skal vi nu høre det tuderi igen.

> [...]
> snart den ene snart den anden student og hans enlige rystende mor?
> Hvad med deres ublu krav om "tab på grund af manglende indtægter"?

Det lyder næsten ligesom plottet i den næste Tom Clancy-roman - eller måske
som utallige flæbehistorier fra www.piratgruppen.org ?

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg er dødtræt af at høre flæberi fra
diverse drengerøve, der er blevet bustet. De kendte risikoen, da de gik i
gang med ulovlig fildeling... de skulle jo så nok bare have ladet være.

Sidst jeg blev nuppet af færdselspolitiet prøvede jeg også at forklare
betjenten, at jeg jo ikke ville have kørt for stærkt, hvis jeg havde vidst,
at jeg blev opdaget og fik en bøde. Jeg kan fortælle dig, at det var han RET
ligeglad med....

> Hvem siger hvor høje deres indtægter burde være? Kun de selv- og de bliver
> taget til indtægt for egne beregninger.

Nope - i de (få) domme der findes, har retten som regel nedsat
erstatningsbeløbet

> Deres indtægter kan jeg vurdere kun burde være 50 øre om året med den
> politik de fører overfor befolkningerne.
> Alt hvad de tjener over dette er ren flødeskum på deres rådne lagkage.

Det her blev til overs.....

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Dino

Dato : 06-07-06 16:14

Den 6-7 2006 skrev Jesper Brock i dk.videnskab.jura:

> [...]
> jeg havde vidst, at jeg blev opdaget og fik en bøde. Jeg kan fortælle
> dig, at det var han RET ligeglad med....

Men beholdt han bilen, som bevisførelse?

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Kristian S.

Dato : 06-07-06 20:05

"Dino" skrev 06/07/06 17:14:

> Men beholdt han bilen, som bevisførelse?

Færdselsloven indeholder faktisk hjemmel til konfiskation af bilen (ved
grove og gentagne forhold), og den kunne også beslaglægges efter
retsplejelovens regler, hvis betingelserne er opfyldt.

--
/kristian

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 06-07-06 11:40

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev:

> Jamen er det ikke en juragruppe?
> Hvorfor filen sidder de så på hænderne og lader være med at gøre
> deres indflydelse gældende på dette område?

Hvad mener du gruppens deltagere skulle gøre?
Hvis IFPI har lyst til at forsøge sig ved fogedretten er det deres valg
og deres ret.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter T.

Dato : 07-07-06 04:36

per christoffersen udviste en rettidig omhu og skrev:

> De skal jo lige igennem forgedretten, før end der overhovedet er bund i
> forsøget.
> Det kan de godt få svært ved.

Lidt vellykket politisk pression og ISPerne smider allofmp3.com i deres
filter, så det kan hygge sig med de pædofile sider. Det er en glidebane.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 3. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 128/41 (76%). Streaks: wins/losses/current 15/4/15 wins

Fra : Kristian S.

Dato : 06-07-06 11:42

Morten Bjergstrøm skrev:

> Der er en forholdsvist
> udbredt manglende forsåelse for IT i det hele taget i retssystemet.

Nå.

> [...]
> om beslaglæggelsen er relevant eller ej og uanset at dette ikke hænger
> ret godt sammen med proportionalitetsprincippet.

Det kommer jo an på, hvad formålet med beslaglæggelsen er. Man kan
ofte forestille sig, at en computer på hvilken (eller på hvis
harddisk) der kan findes bevis for en forbrydelse, også vil være en
"genstande, der har været brugt eller bestemt til at bruges ved en
strafbar handling", og som derfor kan konfiskeres efter straffelovens
§ 75 stk. 2. Det er tilladt at foretage beslaglæggelse med henblik
på konfiskation, og beslagslæggelsen kan altså have et dobbelt
formål.

--
/kristian

Fra : Benny Amorsen

Dato : 06-07-06 15:48

KS> Det er tilladt at foretage beslaglæggelse med henblik på
KS> konfiskation, og beslagslæggelsen kan altså have et dobbelt
KS> formål.

Når man beslaglægger ting med tidsbegrænset værdi, som f.eks.
computere, så mister personen stort set lige meget, uanset om han
senere bliver kendt skyldig.

/Benny

Fra : Kristian S.

Dato : 06-07-06 20:03

"Benny Amorsen" skrev 06/07/06 16:47:

> Når man beslaglægger ting med tidsbegrænset værdi, som f.eks.
> computere, så mister personen stort set lige meget, uanset om han
> senere bliver kendt skyldig.

Det har jeg da vist ikke bestridt. Men det ændrer ikke på, at det kan være
berettiget at beslaglægge en computer, selv om kun harddisken kan bruges som
bevis.

--
/kristian

Fra : Kristian S.

Dato : 06-07-06 11:46

Lyrik skrev:

> Der er beskrivelser af sådanne fogedforretninger, hvor de tér sig med benene
> oppe og frit valg på alle hylder.

Hvor? Og beskrevet af hvem?

> De overvejer henkastet hvor meget de skal konfiskere og bærer ud ad libitum
> efter forgodtbefindende.

Ingen konfiskerer noget ved en fogedforretning.

> -Og juristerne forholder sig tavse... tilsyneladende veltilfredse med hvad
> der foregår.

Hvilke jurister?

> Hvad med IFPI´s selvplantede beviser?

Hvad er det for nogen?

> Hvad med deres afpresningstrusler imod
> snart den ene snart den anden student og hans enlige rystende mor?

Hvad er det for nogen?

> Hvad med deres ublu krav om "tab på grund af manglende indtægter"?

Dem har jeg heller ikke hørt om. Normalt kræves der vederlag for
uberettiget brug/offentliggørelse.

Prøv en anden gruppe.

--
/kristian