Tarmskylning?
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-07-06 17:20

Hej alle,

er tarmskylning, som bl.a. tilbydes af back2work.dk, til gavn for andre
end folk der har en specifik tarmlidelse der kræver en sådan behandling?

--
A ruler that violates natural law is illegitimate. He has no right to
be obeyed, his commands are mere force and coercion. Rulers who act

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-06 18:25

Peter Bjørn Perlsø <spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> wrote:

>er tarmskylning, som bl.a. tilbydes af back2work.dk, til gavn for andre
>end folk der har en specifik tarmlidelse der kræver en sådan behandling?

Tja, Tarmskylning er en noget alternativ behandlingsform. Der er vist
ikke megen evidens bag den behandling.

Jeg er sgu' bange for, at de eneste det har glæde af behandlingen, er
dem der modtager 745 kroner for at udføre den. Men det skal da være dem
vel undt

<mlr>

Fra : znabel.a@sol.dk

Dato : 14-07-06 16:50

Kombineret med en kort diætperiode giver tarmskylning en effektiv
udrensning i kroppen. Klare sanser, større følsomhed og mere energi
er resultatet.

Tarmskylning er en proces, hvor du renser hele tarmkanalen med
saltvand. Tarmskylning er en indre ,,hovedrengøring" med det
formål at rense ud, løsne spændinger og give de indre organer
tiltrængt hvile. Processen kan være inspiration til et liv med
større bevidsthed om kost og ændring af gamle vaner, samt øget
energi og mental klarhed.

Tarmskylning gør kroppen mere følsom. Lav ikke tarmskylning hvis du
har for meget at lave ugen lige efter.

Efter tarmskylning oplever du tydeligere, hvordan mad påvirker dig, og
du kan i højere grad spise ud fra din følelse af, hvad du har brug
for end ud fra dine vaner. Det bliver lettere end ellers at ændre på
sine kostvaner. Da mange taber lysten til at ryge, kan det også være
et godt tidspunkt at holde op.

Under tarmskylningen er det normalt at opleve svingende
humørtilstande, fra opstemthed og inspiration til træghed og
træthed. Tarmskylning udføres i en gruppe under kyndig vejldning.
Tarmskylning laves normalt kun én gang om året.

Mennesker med forhøjet blodtryk, eller helbredsmæssige problemer må
ikke lave tarmskylning uden at rådføre sig med læreren på forhånd.
Ved kronisk forstoppelse bør du løse dette problem før
tarmskylningen, kontakt en yogalærer for vejledning.

Dagen før tarmskylningen skal du faste fra kl. 14. Altså ingen
aftensmad, men du kan drikke hvad du har lyst til. Du kan evt spise et
stykke frugt.

Tarmskylning frigør slagger i tarmene som ellers blokere for optales
af næringstoffer. Der ved otages den føde man indtager ikke optimalt.
En amerikansk undersøgelse af patienters slagger i tarmene viste en
mandlig patients sig at have slagger i tarmene som indeholdt modermælk
som var 40 år gammelt.

Robin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-07-06 18:22

On 2006-07-14 17:49:33 +0200, znabel.a@sol.dk said:

> [...]
> En amerikansk undersøgelse af patienters slagger i tarmene viste en
> mandlig patients sig at have slagger i tarmene som indeholdt modermælk

Hej Robin,

det lyder ganske interessant, har du henvisninger til dokumentation for
dels effekten af tarmskylning, dels det med slaggerne i tarmene? Det
vil jeg gerne læse.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-07-06 17:23

Peter Bjørn Perlsø skrev den 15-07-2006 19:22:
> Hej Robin,
>
> det lyder ganske interessant, har du henvisninger til dokumentation for
> dels effekten af tarmskylning, dels det med slaggerne i tarmene? Det vil
> jeg gerne læse.

Det vil jeg også meget gerne!

Særlig den med slagger.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : znabel.a@sol.dk

Dato : 20-07-06 19:58

Carsten Riis skrev:

> Peter Bjørn Perlsø skrev den 15-07-2006 19:22:
> ..

> Det vil jeg også meget gerne!
>

> Særlig den med slagger.

http://www.yoga.dk/kbh/index.html

Jeg har ikke noget dokumentation på den historie om manden der havde
gammelt modermælk siddende i tarmene. Men hvis man lider af kronisk
forstoppelse, så vil jeg da gerne tro på en historie som denne. Jeg
synes ikke at det lyder helt urealistisk.
Dertil høre der også til historien at den amerikanske mand havde 40
kilo afføring siddende i tarmene pågrund af kronisk forstoppelse.

Jeg har selv prøvet at få en tarmskylning, så jeg kan kun sige at
jeg følte mig som født på ny lige efter. Det gav mig helt sikkert
ekstra mental klarhed.

Robin

Fra : znabel.a@sol.dk

Dato : 20-07-06 20:04

Her er mere om slagger i tarmene.

Tarmskylning...

(Skrevet af Camilla Kjems
http://www.oestrogen.dk/show_page.asp?PageID=3383)

Kemikalier og ufordøjede kødvarer sætter sig i tarmene og blokerer
for et naturligt og velfungerende tarmsystem. Her kan en tarmskylning
gøre underværker.
10. januar 2002
Oppustet mave, forstoppelse og diarré kan være tegn på forkert kost
og svamp i tarmsystemet. En ny behandlingsform, der er kommet til
Danmark kan efter sigende gøre underværker.

Hvorfor tarmskylning?
Sygeplejerske Jette Plesner er indehaver af den eneste klinik i
Danmark, der udfører tarmskylning. På klinikken i Bagsværd har Jette
klienter i alle aldersgrupper. Nogle kommer fordi de har forskellige
gener i tarmene, mens andre kommer for at få renset ud for
affaldsstoffer.

Affaldsstoffer
Menneskets krop er nemlig ikke i stand til selv at nedbryde kemikalier
som farvestoffer, tilsætningsstoffer og stråforkortningsmidler.
Affaldsstofferne sætter sig derfor som slagger i tarmene, og da 80% af
immunforsvaret kommer fra tarmene påvirker det hele vores helbredet
negativt, hvis tarmene er tykt belagt med kemikalier.

Svamp i tarmene
Rigtig mange mennesker lider af candida-svamp og også her er
tarmskylningen særlig effektiv. Candidasvampen har altid sit udspring
i tarmen, hvor den lever af belægningerne. Skyller man derfor tarmen
fri for belægninger, får man også has på svampen. Ekstrem
sukkertrang, oppustet mave om aftenen, koncentrationsbesvær og
træthed kan alle være tegn på, at du lider af candidasvamp.

Selve tarmskylningen
Tarmskylningen foregår ved at der bliver ført et kateter op i
endetarmen, der skyller igennem med vand. Selve skylningen tager 50
minutter, og der skylles med i alt 80 liter vand.
- Mange spørger om det ikke er ulækkert, men det er et helt lukket
system, så der er intet der grisser. Det er selvfølgelig en fremmed
fornemmelse, og man føler en smule afføringstrang, men det gør slet
ikke ondt, understreger Jette.

Jeg kan kun anbefale at prøve en tarmskylning.

Robin

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-07-06 21:26

znabel.a@sol.dk wrote:

> 80% af
> immunforsvaret kommer fra tarmene

Hmm.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Trist

Dato : 20-07-06 23:43

znabel.a@sol.dk wrote in news:1153422253.779421.253750
@p79g2000cwp.googlegroups.com:

> [...]
> system, så der er intet der grisser. Det er selvfølgelig en fremmed
> fornemmelse, og man føler en smule afføringstrang, men det gør slet

Det må lige være noget for enlige homoseksuelle (de perverse svin), som vil
prøve noget andet end dildoen!

> Jeg kan kun anbefale at prøve en tarmskylning.

Ellers tak. Jeg er jo ikke pervers!

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-07-06 08:21

On 20 Jul 2006 22:43:20 GMT, Trist <@> wrote:

>Det må lige være noget for enlige homoseksuelle (de perverse svin), som vil
>prøve noget andet end dildoen!

>Ellers tak. Jeg er jo ikke pervers!

Hvorfor skal vi der er homoseksuelle nu indblandes i dine lyster?

Hvis du havde gjort dig den ulejlighed at undersøge sagen, istedet for
at udtale dig om ting du ikke aner noget om, så ville du have opdaget
at en stor del af dem der tænder på lavement er heteroseksuelle...

http://www.bethtyler.com/
http://www.enemas.com/
http://www.enematips.com/
http://www.enemarotica.com/
http://www.amazon.com/gp/product/1890159514/104-5652530-6187138?v=glance&n=283155

God for(d/n)øjelse :)

I øvrigt tror jeg ikke på de helsefreaks der siger at vi render rundt
med 40 år gammel slagger i vort tarm system, og mener at vi alle
skulle have tarmskyldninger. En tarmskyldning når ikke så langt op i
tarmsystemet at den har nogen langvarig effekt. Men at folk kan lide
følelsen synes jeg da er i orden - det skal I bare have lov til ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com