For 1000,- blandet
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-07-06 14:58

Hej

Jeg vil tillade mig at bruge max. 1000,- på en lille opgradering af min
hjemme pc. Maskinen bruges på INGEN måde til spil, men dog laver jeg af og
til lidt flash med den. Ellers er det ren webudvikling og derudover en hel
del arbejde med Photoshop.

Maskinen kører med en P4 3.4GHz Prescott, og har i dag 512mb ram samt et
gammel 32mb grafikkort. Bundkortet er dette ASRock
http://www.masl.dk/8511dc17 og understøtter bl.a. DDR400 ram.

Jeg regner med at købe ram og grafikkort, men hvad? Mit bedste bud er 1gb
ram, samt et 128mb grafikkort - det kan jeg godt holde under 1000,-. Men
hvad skal jeg købe? Noname? ATI? Corsair? Kingston?

Gode råd med argumenter søges!

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 04-07-06 16:44

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ram, samt et 128mb grafikkort - det kan jeg godt holde under 1000,-. Men
> hvad skal jeg købe? Noname? ATI? Corsair? Kingston?

Jeg ville nok også vælge Ram og Grafikkort.

Men, hvilket type ram bruger du idag? DDR 266, 333, 400?

Hvis du bruger DDR400 kunne du nøjes med at opgradere til 1 GB, men kører du
langsommere ram, ja så skal du nok tænke på at udskifte dem du har med helt
nye hurtige DDR400 ram.

Jeg ville vælge GeForce grafikkort

Jeg tror dette kort opfylder dit behov, og så er der stadig penge til ram.
f.eks. : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104974 eller

Bri@n

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-07-06 23:06

[...]

> Men, hvilket type ram bruger du idag? DDR 266, 333, 400?

200mhz, vil jeg tro..

DIMM #1
General
Memory type      DDR
Manufacturer (ID)    (0000000000000000)
Size         512 MBytes
Max bandwidth      PC3200 (200 MHz)
Part number      AL6D8B53T-5B1K

- og manualen påstår, at bundkortet (ASRock 775i65GV) kan klare DDR400 og
Dual Channel teknologi. Ud fra dette, vil det så være bedst at skrotte den
ene stang med 512 og smide to ens 512'ere i, som så kører Dual Channel?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-07-06 00:55

Bo Kamp Dudek skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Max bandwidth PC3200 (200 MHz)

PC3200 er det samme som DDR400

> [...]
> klare DDR400 og Dual Channel teknologi. Ud fra dette, vil det
> så være bedst at skrotte den ene stang med 512 og smide to ens

Ja - du kan være heldig, at et nyt vil fungere sammen med din
nuværende, hvis de er tilnærmelsesvis ens - men du er mere
sikker på at de fungerer ammen, hvis du køber to helt ens.

Hvis de ikke er rimelig ens, så vil de stadig give dobbelt så
meget ram, men ikke køre dual channel.

Dual channel giver ikke en kæmpe hastighedsforøgelse - men det
giver lidt ekstra.

--
Jan
<Signatur ude af drift>