Füssen
Fra : Flemming Bach

Dato : 04-07-06 09:25

Hej alle,

Vi tager til gardasøen i år. Og har valgt et par dage i Füssen i
sydtyskland på vejen.

Er der nogle herinde der har nogle ideer til hvad der kunne være værd
at se i området dernede?

Vi tager afsted fredag midnat. Så det er lørdag og søndag vi skal have
"slået ihjel" Vi regner med at vi bare skal tulre rundt i Füssen
lørdag, da vi jo har kørt hele natten. Så energien er jo nok ikke for
høj lørdag, men søndag skulle batterierne gerne være ladet op. Vi har
en lille søn på knapt 1 år, hvilket der også skal tages højde for.

Hvordan er det med trafikken ned gennem tyskland natten til lørdag? Vi
plejer at køre natten til søndag eller mandag og der har vi aldrig
haft problemmer med trafikken. Men er lidt spændt på hvordan det ser
ud natten til lørdag. Vi regner med at køre omkring midnat - det
skulle vel ikke give de store problemmer omkring Hamburg, eller?

Og så lige en sidste ting. Vi tager videre fra Füssen til Gardasøen
mandag. Hvordan er trafikken ned gennem østrig og italien (fernpass og
brenner) sådan en mandag i uge 28?
Nogle alternativer??? Det skal lige nævnes at vi har en navigator så
alternative ruter burde kunne lade sig gøre, hvis nødvendigt. Vi vil
jo helst være fri for at sidde flere timer i kø ved brenner med en
lille dreng...

På forhånd tak for hjælpen og god ferie til jer alle.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-07-06 10:43

Flemming Bach skrev:

> Vi tager til gardasøen i år. Og har valgt et par dage i Füssen i
> sydtyskland på vejen.

> Er der nogle herinde der har nogle ideer til hvad der kunne være
> værd at se i området dernede?

I juni 2004 var vi tre voksne, der tog en overnatning i Füssen
på vej til Riva ved Gardasøen (over Europabrücke/Brenner).
Füssen er en lille hyggelig by med 16.400 indbyggere ved den
grumsede, hurtigtstrømmende Lech-flod. Af seværdigheder kan
nævnes "Museum der Stadt Füssen" og "Staatsgalerie im Hohen
Schloss" og "Historische Altstadt". Vi så kun "Hohen Schloss"
og gik ellers efter kulinariske oplevelser i Altstadt. Og så gik
vi over en bro over den grumsede Lech-flod og fandt et
hyggeligt sted lige på den anden side, til et godt glas vin i
eftermiddagssolen.

Men der er en seværdighed mere i området, som jeg endnu
har tilgode, nemlig et fuldstændig utroligt "Disney-slot" lidt øst
for byen. Det hedder "Neuschwanstein". Vi kunne skimte det
fra byen. Men prøv selv at billed-google efter det. Det ligger
kun 2 cm i fugleflugt fra Füssen på mit kort, altså ca. 4 km.

Her er et link:
<
http://www.neuschwanstein.de/deutsch/schloss/baugeschichte/schloss_image_01.htm

Vi kørte videre mod Gardasøen en hverdagsmorgen, og havde
slet ingen "Rückstau". Det tog mindre end 30 sekunder at betale
for at køre videre på den italienske motorvej.

God tur.
--
Herluf

Fra : Flemming Bach

Dato : 04-07-06 11:15

Mange tak for et hurtigt og brugbart svar.

Lige en enkelt ting.

Hvor tidligt kørte i fra tyskland mod italien?

På forhånd tak

Flemming Bach

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-07-06 11:58

Flemming Bach skrev:

> Mange tak for et hurtigt og brugbart svar.
> Lige en enkelt ting.

> Hvor tidligt kørte i fra tyskland mod italien?

Det har jeg - som ellers noterer en masse detaljer - ikke skrevet
i min kalender. Men vi spiste et *grundigt* morgenmåltid på hotellet,
og jeg mener at vi kørte cirka kl. 09.00. Men bemærk at det var
tirsdag den 15. juni 2004, og ferietrafikken var ikke rigtig begyndt
for alvor endnu. Vi tjekkede ind på hotellet i Riva omkring kl. 14.30
efter at have provianteret i et indkøbscenter mellem Rovereto
og Riva

--
Herluf