Powerbook
Fra : logicus@image.dk

Dato : 10-01-01 19:42

Hej igen og tusind tak for alle de svar i gav mig med hensyn til "ny
maskine", lidt længere oppe i gruppen.
Jeg har et nyt spørgsmål ?
Se, jeg vil jo gerne købe en Mac Powerbook G3.
Jeg ved godt der er kommet nye Powerbooks men de har ikke alt det som
der er i G3'eren.
Når jeg går ind på Officelines hjemmeside står der at de kun har et
begrænset antal G3'ere tilbage.
Betyder det at de ikke laver flere og at jeg skal gå i panik ? For der
går jo altså en hel del måneder (7 ca.) inden jeg får skrabet nok
kroner sammen .
På forhånd tak for svaret.

med venlig hilsen

Peter
logicus@image.dk

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 19:58

In article <3a5cab9e.14277875@news.worldonline.dk>, logicus@image.dk
wrote:

> Betyder det at de ikke laver flere og at jeg skal gå i panik ? For der
> går jo altså en hel del måneder (7 ca.) inden jeg får skrabet nok
> kroner sammen .

Bare rolig - om 7 måneder er jeg nok blevet træt af at høre andre
fortælle om deres Titanium PowerBooks, og så kan du købe min Pismo - men
uden Airport kortet.

//Peter

Fra : logicus@image.dk

Dato : 10-01-01 20:12

>Bare rolig - om 7 måneder er jeg nok blevet træt af at høre andre
>fortælle om deres Titanium PowerBooks, og så kan du købe min Pismo - men
>uden Airport kortet.
>
>//Peter
Nåe, jamen tak for tilbudet da men det var nu godt nok en G3 Powerbook
det skulle være, MED airport.
Og hele Schwineriet.

Peter

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 10-01-01 20:22

logicus@image.dk writes:

> Nåe, jamen tak for tilbudet da men det var nu godt nok en G3 Powerbook
> det skulle være, MED airport.
> Og hele Schwineriet.

Det kan du bare købe i løs vægt. Det vil fortsat være tilgængelig, da
det er det samme kort der skal anvendes i de nye maskiner (det er
derfor Peter Gersmann beholder sit).

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : logicus@image.dk

Dato : 10-01-01 20:28

>Det kan du bare købe i løs vægt. Det vil fortsat være tilgængelig, da
>det er det samme kort der skal anvendes i de nye maskiner (det er
>derfor Peter Gersmann beholder sit).
>
>Thomas
Mjoe, men den G3 er nu fristende.
Håber man stadig kan købe dem når jeg har gysserne. Sukh.
Har hørt så mange fede ting om mac.
F.eks at den ikke er så ustabil som en windows pc.

Jeg skal bruge Powerbook'en til at lave en video database med
videoklip af hele familiens ældre, så vi har dem på bånd og så skal
jeg være istand til at smide det på en dvd skive.
Desuden skal der være spil og i det hele taget mulighed for at sætte
alle mine kreative tanker i værk.
Og da jeg er snoldedum skal det gerne være enkelt at bruge.

Mon det kan lade sig gøre.

hilsen

Peter

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 20:32

In article <3a5cb6ac.17107861@news.worldonline.dk>, logicus@image.dk
wrote:

> Mjoe, men den G3 er nu fristende.
> Håber man stadig kan købe dem når jeg har gysserne. Sukh.
> Har hørt så mange fede ting om mac.
> F.eks at den ikke er så ustabil som en windows pc.

Med Mac OS X vil du være flyvende.

> Jeg skal bruge Powerbook'en til at lave en video database med
> videoklip af hele familiens ældre, så vi har dem på bånd og så skal
> jeg være istand til at smide det på en dvd skive.

Hvis du har et DV Cam, så kan du sætte det til en Pismo PowerBook via
FireWire - der vil formentlig også komme DVD skrivere til FireWire.

> Desuden skal der være spil og i det hele taget mulighed for at sætte
> alle mine kreative tanker i værk.

128 bit grafikkort og 200 MB hukommelse er indbygget.

> Og da jeg er snoldedum skal det gerne være enkelt at bruge.
> Mon det kan lade sig gøre.

Yep, og der er 3 års garanti på uhyret.

En Pismo eller en G4 PowerBook holder.

//Peter

Fra : Jesper

Dato : 10-01-01 20:34

<logicus@image.dk> wrote:

> Se, jeg vil jo gerne købe en Mac Powerbook G3.

Det vil jeg også gerne... men hellere en G4 titanium

> Jeg ved godt der er kommet nye Powerbooks men de har ikke alt det som
> der er i G3'eren.

Hvad præcist savner du ved den nye powerbook G4? Jeg kan da ikke
umiddelbart se at apple har tabt noget under vejs - bortset fra noget
vægt og en fw port....

> [...]
> Betyder det at de ikke laver flere og at jeg skal gå i panik ? For der
> går jo altså en hel del måneder (7 ca.) inden jeg får skrabet nok

Ja - men der kommer nok en del brugte powerbooks på markedet. På
mediamac er der allerede sat et par stykker til salg i dag (dog ikke
pismo), samt et par G4'ere. Er folk pludselig blevet desperate...

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-01-01 20:43

In article <1en1cwy.xa0i2w1dxfgacN%jmfink@mac.com>, jmfink@mac.com
(Jesper) wrote:

> Hvad præcist savner du ved den nye powerbook G4? Jeg kan da ikke
> umiddelbart se at apple har tabt noget under vejs - bortset fra noget
> vægt og en fw port....

Skifter lige mit batteri, lægger computeren ned i en støvet taske med
drevet nederst, en taske som ikke er abnormt lang, noterer at ridser
ikke ses på sort plast, nyder min super lange batterilevetid og et
gennemtestet blødt og lækkert design som bare funker

//Peter Gersmann

Fra : Jesper

Dato : 10-01-01 20:57

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> [...]
> ikke ses på sort plast, nyder min super lange batterilevetid og et
> gennemtestet blødt og lækkert design som bare funker

Du har ret!
Jeg er desværre ikke så priviligeret at have ejet en powerbook - kun
gamle brugte macs...

Men jeg tror alligevel den nye vil matche mine 14 grams titaniumbriller
ret godt )