Fransk rosen - pityriasis rosea
Fra : Heidi

Dato : 02-07-06 19:51

Er der nogen i gruppen der har haft ovenstående?
Jeg er ret overbevist om at det er det jeg nu er ramt af (efter at have
kigget i en lægebog og læst på nettet) - det startede med en ca.
femkronestor oval rød plet på maven for ca. en måned siden, og et par
uger efter begyndte der at komme mange mindre røde pletter på
overkroppen, og nu er det så småt ved at sprede sig lidt ned benene og
ud på overarmene.

Jeg har ikke været hos lægen - endnu - men er nysgerrig efter at vide
hvor længe der er gået hos nogen der haft det, før det gik væk igen?
Heldigvis ser det indtil videre ud til at holde sig indenfor t-shirt
området, som det også står beskrevet mange steder, men da jeg skal til
bryllup om en måned, ville det nu være rart hvis det var forsvundet
inden, hvis det ender med 30 grader og en ærmeløs top.

Overdrevet brug af vand og sæbe skulle kunne forværre det - og sol
skulle i nogle tilfælde gøre det bedre, så jeg har ligget på terassen
det meste af dagen - men det nødvendiggør ligesom også et vist forbrug
af vand...
Diverse binyrebarkhormonprodukter skulle også kunne hjælpe hvis det klør
(hvad det nu ikke gør i overvældende grad), men det vil jeg helst undgå
hvis jeg kan.

--
Heidi

Fra : mk

Dato : 04-07-06 07:08

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Diverse binyrebarkhormonprodukter skulle også kunne hjælpe hvis det klør
> (hvad det nu ikke gør i overvældende grad), men det vil jeg helst undgå

Min søn har haft det. Det gik over efter ca en måned.

mk

Fra : LH

Dato : 04-07-06 13:11

Jeg havde det som barn og mener jeg gik med det længe, men kan da ikke huske
hvor længe. Men jeg kan huske det kløede som bare pokker. Snak med din læge
om det og om hvor lang tid der går inden det forsvinder.

LH