krøllede gulerodsstrimler
Fra : Gunnar007

Dato : 01-07-06 16:26

Jeg har i et tv-program set at man kunne lave krøllede gulerodsstrimler til
pynt på maden, men jeg kan ikke huske hvordan kokken lavede dem.
Er der nogle der ved hvordan man laver dem??

Hilsen G

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-07-06 18:05

Gunnar007 wrote:
> Jeg har i et tv-program set at man kunne lave krøllede
> gulerodsstrimler til pynt på maden, men jeg kan ikke huske hvordan
> kokken lavede dem. Er der nogle der ved hvordan man laver dem??

Med et juliennejern.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Basil

Dato : 02-07-06 06:17

Gunnar007 frembragte:
> [...]
> pynt på maden, men jeg kan ikke huske hvordan kokken lavede dem.
> Er der nogle der ved hvordan man laver dem??

Med en ganske almindelig kartoffelskræller kan det gøres, men det er
nogen år siden jeg har gjort det, så jeg kan ikke huske hvordan jeg fik
dem til at krølle.
Kai

Fra : nana sørensen

Dato : 02-07-06 10:05

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in message
> [...]
> til pynt på maden, men jeg kan ikke huske hvordan kokken lavede dem.
> Er der nogle der ved hvordan man laver dem??

Hvis du lægger tynde tynde strimler af gulerod i isvand, så snor og krøller
de sig.

Fra : Gunnar007

Dato : 02-07-06 15:02

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du lægger tynde tynde strimler af gulerod i isvand, så snor og
> krøller de sig.

Tak til Nana, det var lige det som manglede.

Hilsen G

Fra : nana sørensen

Dato : 02-07-06 15:22

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tak til Nana, det var lige det som manglede.
>
> Hilsen G

Selv tak. Det ser også flot ud i en salat. Vandet SKAL dog være isvand
og meget koldt, ellers funker det ikke.
Bonustip: Man kan få tomater til noget af det samme, men kan ikke lige huske
hvad tricket var, for de skulle skæres specielt. Til gengæld bliver tomater
spændstige og friske igen, hvis man smider dem i isvand. Det er meget fedt,
hvis man står med sådan nogle halvbløde triste nogen.