Erstatning
Fra : Kristian

Dato : 30-06-06 22:59

Hej,

Har haft lejet et festlokale.

Udlejer glemte at meddele at der ikke var varmt vand.

Udlejer siger at denne ikke var bekendt med at komfuret ikke virkede
tilfredsstillende (1 ud af 4 plader virkede)

Har fået lejen tilbagebetalt.

Er det muligt at kræve erstatning ud over lejen som allerede er
tilbagebetalt?

Nogle vil måske mene at det er at kræve lidt meget. Men jeg står med min
bryllupsfest som blev mere eller mindre ødelagt.

Mvh
Kristian

Fra : Christian Madsen

Dato : 30-06-06 23:20

Kristian skrev:
> [...]
>
> Nogle vil måske mene at det er at kræve lidt meget. Men jeg står med min
> bryllupsfest som blev mere eller mindre ødelagt.

Det TROR jeg desværre ikke. Har du lidt et direkte tab?
Men prøv, at snakke med en advokat, og hør om han vil tage din sag.

--
Mvh. Stud.Jur Christian Madsen
PS: Da jeg kun er Stud.Jur kan jeg ikke garantere rigtigheden at dette

Fra : MAndersen

Dato : 01-07-06 22:03

"Christian Madsen" <svar@venligst.her> skrev i en meddelelse

> Det TROR jeg desværre ikke. Har du lidt et direkte tab?
> Men prøv, at snakke med en advokat, og hør om han vil tage din sag.

I dette tilfælde vil et direkte tab være leje af andet komfur, udgifter til
kørsel til et fungerende komfur m.m.

MAndersen

Fra : Christian Madsen

Dato : 01-07-06 22:11

MAndersen skrev:
> "Christian Madsen" <svar@venligst.her> skrev i en meddelelse

> I dette tilfælde vil et direkte tab være leje af andet komfur, udgifter til
> kørsel til et fungerende komfur m.m.
>
> MAndersen

Ja, men hvis han ikke har lejet et andet komfur har han ikke lidt et
tab. Det er ikke det tab man kunne have lidt, men derimod det man
positivt har lidt! Men helt enig, sådanne udgifter ville nok kunne
kræves!