Billig og frisk fisk
Fra : Mr. X

Dato : 30-06-06 22:30

Er der nogen der ved om det er muligt at få billige og friske fisk i
nærheden af København ? Jeg ved godt vi har mange fiskehandlere men de er
knap så billige og friskheden kan vel også diskuteres

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 01-07-06 14:54

Mr. X wrote:
> Er der nogen der ved om det er muligt at få billige og friske fisk i
> nærheden af København ? Jeg ved godt vi har mange fiskehandlere men de er
> knap så billige og friskheden kan vel også diskuteres

Jeg kan absolut anbefale min egen fiskehandler. Brian på Herlev torv.
Han har friske fisk, han giver en god rådgivning og så har han mange
af de specialiteter vi søger.

Jeg tror der er mange fiskehandlere der kan leve op til det samme, jeg
kender dem bare ikke.

At handle hos en fiskehandler, eller en slagter for den sags skyld, er
et spørgsmål om tillid.

Jeg har tillid til min fiskehandler - og han skal da bare lige 'prøve
på noget', så finder jeg flux en anden.

Prisen...Hmmm...
Den er altid svær at gennemskue. Men har du tillid til din
fiskehandler, kan du (jeg) vel også forvente at prisen er efter
hvilken kvalitet du (jeg) ønsker!

Med venlig hilsen
Jørgen.
Gode fiskeopskrifter kan du finde på: www.fiskeopskrift.dk

Fra : Du er hvad du spiser~

Dato : 02-07-06 10:52

Billig fisk og frisk fisk hænger kun sammen, hvis man køber sine fisk
direkte fre en kutter.
Prøv for en gangs skyld at betale det varen nu engang koster. Hvis du ikke
er tilfreds med kvaliteten hos din fiskehandler, så sig det. Måske kan han
gøre det bedre næste gang. Det ved du kun, hvis du anvender dine sanser,
altså syn lugt og tekstur, samt smag (men der har du jo allerede købt, så
er det for sent). Fisken skal lugte af frist tang og hav. Lugter den
neutral, er den allerede for gammel, gællerne skal være røde, pupillerne
skal være blanksorte. Tryk fisken på ryggen. Hvis kødet ikke reter sig ud
igen efter 2 sek, har den også set bedre dage.
Køb aldrig filet, for her kan det absolut være svært at bedømme friskheden.
Køb hellere en hel fisk og bliv god til at filetere selv.
Så prøv alternative arter som fjæsing, knurhane, slethvar. De er ikke så
dyre "endda"
Henrik