rejse indien, hvordan med tøj?
Fra : JIMMI

Dato : 29-06-06 18:37

Er der nogen der har erfaringer med hvor meget tøj kvinder skal have på ved
rejse i indien?

Vh carolina

Fra : John

Dato : 29-06-06 20:33

JIMMI skrev:
> Er der nogen der har erfaringer med hvor meget tøj kvinder skal have på ved
> rejse i indien?

Da jeg var i Indien var der normalt ingen problemer med at piger/kvinder
gik i korte bukser (til knæene)/skørter og fx T-shirts.

Ifølge Politikens "Turen går til Indien" er hippie-stil, shorts (begge
køn) og bikini ikke udpræget populære i Indien.

En af de manglige deltagere oplevede dog ingen problemer/kommentarer
selv om han gik i shorts.

Jeg tror kun der var et enkelt sted (ved en helligdom), hvor nogle måtte
blive ude pga. påklædningen.

Mvh

John

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 30-06-06 07:45

Tja, vi havde ingen problemer med det samme tøj, som vi bruger herhjemme.
Min kone havde primært kjole på. Det virker lidt mere acceptabelt end
shorts. Hvis du er i Delhi, så vil du opleve turister, der stort set ikke
har tøj på. Kommer du ud på landet, så er situationen dog en anden. De
lokale har ofte sarier på, der viser deres bare mave. Du vil også opleve, at
mange ammer i fuld offentlighed. Der er en del muslimer, men det er trods
alt de færreste. Du er derfor ikke underlagt særlige religiøse
restriktioner, men kun de lokale vaner og traditioner.

Vi har skrevet lidt om Indien på vores hjemmeside.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : JIMMI

Dato : 30-06-06 15:25

Tak skal I have, så er jeg straks mere rolig....

vh carolina

Fra : per

Dato : 03-07-06 15:13

Jeg har været i Indien 3 gange, men er KUN en mand.
Man bør altid tilpasse sin påklædning til den lokale smag, også i Indien.
I turistområder vil man næppe mærke til problemer, men ved templer eller
lignende bør man være 'anstændigt' klædt. En vis tilbageholdenhed bør også
udvises jo længere væk man kommer fra turistbyer.

se min sidste http://www.f-andersen.com/
og næstsidste: http://indien.1go.dk/

mvhper