Befri ælde for FÆLLES MAD
Fra : Bo Warming

Dato : 29-06-06 18:25

Det er en pestilens, a man ikke for madbudgettet til pensionister og
patienter lader den enkelte få den spændende, berigende udfordring a
vælge selv, hvad han/hun skal have i maven
Børsen idag skriver om uhyrlighederne og foreslår målretning efter
HVAD ER FOLKS EGEN SMAG.
At nogle gamle e undervægtige, ved jeg fra mine forældre da de var
døende, at det klares ikke med lækkerier. Livslyst er på dagsordenen
og fremmes af selvbestemmelse

Jeg har turistet hjemmehjælps-modtager helvede og har berettiget
klaget så meget, at man lod mig vælge egen ven som hjælper og få mad
ud fra Intervare, hvor der er selvbestemmelse.
Alt andet er formynderi - og for hjælpernes gavn og ikke godt for de
svage.

Her lidt uddybning med det relevaneste af indlægget flyttet op forrest

En parallel kan læses om i Børsen papiravisen idag 29.6 side 3 ,
nemlig at Bispebjerg Hospital må hælde tons nytillavet mad ned i
skraldespanden hvert år, fordi økonomaernes mad-idealer ikke er
patienternes smag.

At skære alle over en kam er formynderisk. Da kreditforeningens
ansatte ikke selv skal bo i de huse, der gives lån i, bør de kun se på
RÅ-HUSET og sikkerheden for at det er intakt også om årtier - og vedr
GRUNDVÆRDI, at der ikke svines med kemikalier, så dyr jordrensning en
dag kræves.

Fordi der i kvarteret, hvor jeg bor, af kommunen oprettes "Grønne
gårde" (sammenlægning i de mange baggårde, der støder op til min),
burde långiver snarere interessere sig for kommunens forskning ved
dette projekt, og de ville da erfare, at jorden i området er funde
forureningsfri og at kloaksystemet er helt iorden.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient, gymnasielæer (fysik, kemi)
Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

Stand, vedligeholdelse, formynderisk spild

Jeg havde regnet med at når potentiel långiver besigtiger
ejerlejligheder, som det skete hos mig idag, ville der være interesse
om VEDLIGEHOLDELSE, som hvis mangelfuld kunne betyde at panthavers
sikkehed for lån formindskedes, hvis lånet blev nødlidende.

Desvære kom emnet ikke op, og derfor fik jeg ikke forevist en dyrt
udarbejdet rapport fra autoriseret arkitekt, som jeg havde fået toæ at
idersøge alle detaljer, og som dokumenterer, at utraditionel
FREMTRÆDEN af min villa kun er af ÆSTETISK BETYDNING.

Jeg finder grund til at gøre en betragtning om tendensen hos bl.a.
långivere til at SKÆRE ALT OVER EN KAM, og påbyde ensretning, der er
spildagtigt dvs asocial.

Da RD angav som eneste betingelse for lån, at min villas
ejerlejligheder skulle have hvert sit badeværelse, betød det at jeg
ofrede titusinder af kroner på at forringe min ejendom (og løftet om
lån holdtes endda ikke.)

Jeg udlejer især til "flippede" Christianit-agtige unge mennesker,
p.t. yoga-håndværker-kollektiv, der har det(aktuel: ville have det)
fint med fælles badeværelse i kælderen.

Installering af heltsolgt-hammerslag VVS har betyde *mindre alm
værelsesareal* til alm ophold og møblerin, altså et spild , for en
stor samfundsgruppe, hvis individualisme bør respekteres.