The Dubliners sang??
Fra : MetroHenrik

Dato : 29-06-06 11:52

Hej NG.

Jeg har fået tilsendt en historie om en muresvend der skal hejse en balje
med sten ned fra taget af en bygning. Dette ender grueligt galt.
En bekendt af mig påstår det er en folkevise af en eller anden irsk/engelsk
gruppe, måske The Dubliners.

Kan en eller anden hjælpe med at enten be- eller afkræfte denne påstand,
gerne hvis det er korrekt, navn og titel på nummeret.

Henrik

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 29-06-06 12:27

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan en eller anden hjælpe med at enten be- eller afkræfte denne påstand,
> gerne hvis det er korrekt, navn og titel på nummeret.

The Dubliners er i hvert fald kendt for at have sunget den.
Nummeret hedder "Paddy's sick note" eller "The sick note" og den er
hylemorsom!

http://www.chivalry.com/cantaria/lyrics/sick-note.html

--
Mvh Claus
www.vocalart.dk, www.limfjordsteatret.dk

Fra : Max

Dato : 29-06-06 12:28

Hej Henrik

> Kan en eller anden hjælpe med at enten be- eller afkræfte denne
> påstand, gerne hvis det er korrekt, navn og titel på nummeret.

http://paul.merton.ox.ac.uk/work/bricklayer-song.html

http://www.vincentpeters.nl/triskelle/lyrics/sicknote.php?index=080.010.020.020

Mvh Max

Fra : MetroHenrik

Dato : 29-06-06 13:08

> Hej Henrik

> http://paul.merton.ox.ac.uk/work/bricklayer-song.html

http://www.vincentpeters.nl/triskelle/lyrics/sicknote.php?index=080.010.020.020

> Mvh Max

Det var sat... hurtigt.
Tusind tak for svaret.

Henrik

Fra : Tommy T

Dato : 29-06-06 16:03

Der findes også en dansk tekst til sangen, sunget på samme melodi.
Mvh Tommy T - Odense

Hr. Direktør jeg sender dette brev for at fortæll´
om det der sket´ igår, for jeg kan ikke komme selv.
Jeg prøver at forklare Dem så godt som jeg nu ka´
hvorfor murerarbejdsmand Jensen ikke møder op idag.

Igår sku´ et læs mursten fragtes ned fra femte sal,
hvordan jeg skulle klare det, det voldt´ mig nogen kval.
Jeg fandt det ville vær´ for farligt bar´ at smid´ dem ned,
så vor´s formands forslag var, at jeg sku´ bær´ dem ned i sted´t.

At bær´ så mange mursten vill´ jo ta´ en evighed,
så jeg hejst´ en tønde op og gjorde rebet fast derned´,
men mens jeg fyldte tønden op med mursten glemte jeg
at når tønden var fyldt op, så var den tungere end mig.

Så da jeg løste rebet op, røg tønden ned, og jeg
- der klamred´ mig til torvet - fløj præcist den anden vej.
Jeg bad en stille bøn imens jeg drønede afsted,
og så halvvejs oppe mødte jeg sgu´ tønden på vej ned.

Ved sammenstødet med mig tømtes tønden halvt for sten,
så nu var JEG den tungeste og started´ ned igen,
jeg bad en stille bøn imens jeg klynged´ mig til snor´n,
og jeg landed´ med et brag ov´npå de sten, der lå på jord´n.

Jeg troede det værste det var overstået nu,
men tønden tørned´ ind i taljen - bunden gik itu !
Det regned´ ned med mursten - det var fand´me ikke sjovt -
og for at værge for mig, ja så mått´ jeg give slip på tov´t.

Nu var tønden atter tungest, og så kan De nok forstå,
den ramled´ ned - og det var mig den landed´ ovenpå !
Ja, det var min historie, og nu håber jeg De ka
´forstå at murerarbejdsmand Jensen ikke møder op idag!!!