rejseforsikring ??
Fra : JAS

Dato : 28-06-06 12:14

Hejsa

Vi skal i bilen til Italien og Østrig og i den forbindelse er jeg kommet i
tvivl om, hvor vidt man skal tegne en rejseforsikring og hvis ja hvor man
skal...

Mvh

jan

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 28-06-06 13:20

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> on onsdag 28. juni 2006 at 13:14 +0100 wrote:
>Vi skal i bilen til Italien og Østrig og i den forbindelse er jeg kommet
>tvivl om, hvor vidt man skal tegne en rejseforsikring og hvis ja hvor man
>skal...

Du kan helt sikkert finde dine svar her:
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Gode%20raad/Maanedens%20raad.aspx

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Kent

Dato : 28-06-06 19:36

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tvivl om, hvor vidt man skal tegne en rejseforsikring og hvis ja hvor man

Vi skal også til Østrig i juli måned, og vi har valgt at tegne en
rejseforsikring.

Mit råd er: Gør det da!!! .

Vi skal betale 255,00 kr. pr. år for forsikringen - og til de penge er der
ikke
megen grund til overvejser. På flere måder er vi dækket bedre ind end
ellers,
og forsikringen dækker i øvrigt for rejser i hele Europa.

Men kontakt dit eget forsikringsselskab! Det er som regel meget billigere
end de selskaber, der KUN tilbyder rejseforsikringer.

Kent.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-06-06 09:21

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev:

> [...]
> end ellers,
> og forsikringen dækker i øvrigt for rejser i hele Europa.

Hvilken ekstradækning er det du har brug for? Det gule
sygesikringsbevis er i vid udstrækning rigeligt. Det skal man lige have
i baghovedet før man bestiller, så man er klar over, hvad det er man
køber, og om man har brug for det.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kent

Dato : 29-06-06 15:04

> [...]
> sygesikringsbevis er i vid udstrækning rigeligt. Det skal man lige have
> i baghovedet før man bestiller, så man er klar over, hvad det er man

Det er noget sludder.

Fx hvis du bliver syg, så dækker rejseforsikringen flere dages ophold
for din evt. samlever. Længere end det gule sygesikringsbevis. Og det
dækker rejsen for pårørende ned til dig, hvis du bliver alvorligt syg. Det
er bare for at nævne noget. Der er mange flere områder, hvor du er
dækket bedre ind med en rejseforsikring.

Kent

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 29-06-06 15:25

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev:

> Det er noget sludder.

Nej det er ikke noget sludder. Man skal gøre op med sig selv om man har
brug for de få ekstrating en rejseforsikring kan give i forhold til
sygesikringsbeviset og den indboforsikring de fleste har i forvejen.

> [...]
> hvis du bliver alvorligt syg. Det er bare for at nævne noget. Der
> er mange flere områder, hvor du er dækket bedre ind med en

Det gule sygesikringsbevis dækker så godt som kun sygdom, og det vil
langt henad vejen være rigeligt. Det er ret billigt at transportere sig
inden for Europa, så hvis man man endeligt skulle få brug for at tage
ned til et familiemedlem der er blevet alvorligt syg eller har brug for
at forlænge opholdet så kan man bruge de penge man har sparet på
rejseforsikringer til at dække de ekstraomkostninger.

Jeg er i øvrigt langt fra den eneste der vil anbefale, at man grundigt
overvejer om man har brug for en ekstraforsikring inden for Europa:
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug/article187883.ece

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kent

Dato : 29-06-06 15:35

> [...]
> at forlænge opholdet så kan man bruge de penge man har sparet på
> rejseforsikringer til at dække de ekstraomkostninger.

Hvor langt kommer du for 255,00 kr. om året????? De 255,00 kr.
er i øvrigt for hele husstanden.

Jeg er dækket ind på så mange flere måder med min rejseforsikring,
men ærligt talt gider jeg ikke bruge tid på at remse dem op. Bagefter
vil du jo bare påstå, at det gule rejseforsikring alligevel er alt rigeligt.

Rejs du bare med usikkerheden i baghovedet, mens jeg for 255,00 kr.
årligt kan vide mig sikker på at være ordentligt dækket ind, hvis der
skulle ske noget grimt.

Sidste ord fra mig i den sag.

Kent.