vidrestilling af SMS og spærring af nummer~
Fra : Nyheder

Dato : 26-06-06 18:59

Hej NG

På mit arbejde har skal jeg løse et problem som jeg ikke har oplevet før og
som andre (her under TDC) siger ikke er muligt. Men ikke desto mindre har
jeg følgende problem.....

En gruppe bruger nokia 2600 som telefon og de modtager bl.a. opkald fra en
nødkaldscentral. Det der er problemet er at man på en eller anden måde får
lavet en indstilling af telefonen så denne telefon spærre dette nummer så
når nødkaldscentralen ringer igen går opkaldet videre til telefon nummer 2.
Efter et nødkald sender centralen en sms med oplysninger om nødkaldet. Her
er det lykkedes for gruppen at lave en indstilling så denne sms bliver
omstillet til et andet nummer (findes i telefonens telefonbog)

Det har ikke været mig muligt at finde ud af hvem ig hvad de gør????

Er der noge der har oplevet noget ligende og er der nogen der har en
løsning.

Hilsen Sten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-06-06 19:29

Nyheder presented the following explanation :
> Er der noge der har oplevet noget ligende og er der nogen der har en løsning.

Det lyder som om der er noget system "bagved" der styrer alt det der.

Hvad er det for nødkald de modtager ? (er det hjemmeplejen ?)

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Nyheder

Dato : 26-06-06 19:42

> Det lyder som om der er noget system "bagved" der styrer alt det der.

Ja det er en automatisk vagtcentral der står bag.

> Hvad er det for nødkald de modtager ? (er det hjemmeplejen ?)

Ja det er hjemmepleje nødkald.
> --

Hilsen Sten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-06-06 22:09

Nyheder laid this down on his screen :

> Ja det er en automatisk vagtcentral der står bag.

> Ja det er hjemmepleje nødkald.

Har i så ikke også en teknisk afdeling/support der burde løse det
problem for jer ? (men det er måske dig ? ;)) Det har dem jeg har haft
med at gøre haft.

Der var problemet som regel at der ikke blev kvitteret korrekt for at
nødkaldet var modtaget (eller at hjemmehjælperne snakkede for længe med
den der kaldte) så alarmsystemet sendte videre til næste telefon. Men
det lyder ikke som om det er det der går galt her.

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Nyheder

Dato : 26-06-06 22:22

> Har i så ikke også en teknisk afdeling/support der burde løse det
> problem for jer ? (men det er måske dig ? ;)) Det har dem jeg har haft med
> at gøre haft.

Som jeg ser det er det ikke centralen der er problemet. Hvis man sætter
simkortet over i en anden telefon ser det ud til at løse problemet.
Såååå?????

> [...]
> den der kaldte) så alarmsystemet sendte videre til næste telefon. Men det
> lyder ikke som om det er det der går galt her.

Jeg tror heller ikke. Jeg tror fortsat at det er noget som hjælperen gør,
uden dog at jeg kan forestille mig hvad det er....

Sten