Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har lidt problemer med CBB. I maj måned 2005 købte jeg et telefonnummer
> hos dem hvor jeg vidste at jeg ikke ville få brug for det lige med det
> samme. Nu fortæller de mig så at jeg har sat et kryds i en rubrik der
> fortalte at jeg skulle tanke minimum hver 8. måned for at holde
> telefonnummeret i live. Det mener jeg bestemt ikke.
>
> Er der nogen der tilfældigvis har glemt de betingelser der var gældende hos
> dem i maj måned sidste år - og som vil være så venlig at sende mig en kopi?
>
> De penge jeg gav for nummeret - der svjh blev konverteret til taletid - er
> på forunderlig vis også helt væk. Har jeg krav på tilbagebetaling af
> ikke-brugt saldo?
>
Hej.
Ifølge deres forretningsbetingelser er dit nummer gyldigt i 8 måneder,
d.v.s. at du skal tanke op mindst hver 8.måned.
Hvis nummeret udløber, kan man genaktivere det inden for 60 dage efter
udløbet bare ved at tanke op.
Beløbet der stod inden nummeret blev lukket KAN genindsætes af CBB mod
et gebyr på 50 kr.
Er der gået mere end 60 dage efter at nummeret er udløbet, kan det
genåbnes mod et gebyr på kr. 99,-
Jeg forslår, at du finder et mere seriøst selskab, hvor du ikke kommer
ud for sådanne ting, f.eks Unotel -
www.unotel.dk
Her skal du kun sende en sms hvert 1/2 år for at opretholde dit nummer
og der er ingen "dummebøder" eller andre "sjove" påhit.
mvh
Erling Simonsen