Antec PSU og kun garanti i 1/2 år?
Fra : Per Nielsen

Dato : 25-06-06 13:47

Hejsa.

PC Focus er åbenbart hedengangne nu, men jeg fik lige en e-mail i dag
vedr. en RMA der har kørt i over 3 måneder.

Jeg købte i 2004 en Antec TruePower 480W PEC hos PC Focus. Faturadato
1/9-2004.

Den stod af i marts måned i år, og blev sendt tilbage til PC Focus som
RMA. Via Track & Trace kunne jeg se at de modtog PSU'en tirsdag d.
22/3-2006. Der er intet sket siden.

I dag kan jeg via deres hjemmeside se flg.:

Dato: 290306 - Vi har nu modtaget dit RMA produkt.
Dato: 250606 - Produkt afsendes herfra hurtigst muligt/krediteres.

Teknikken har følgende bemærkninger:
Afvist, produkt udenfor ½ års garanti ifølge købelov.

Hvordan skal man lige tolke ovenstående? Sender de den ubrugelige PSU
tilbage til mig med en regning eller hvordan? De kan tro nej. Det er
ikke sådan jeg tolker købeloven.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 14:06

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvordan skal man lige tolke ovenstående? Sender de den ubrugelige PSU
> tilbage til mig med en regning eller hvordan? De kan tro nej. Det er ikke

Du skal ikke forvente de sender hverken PSU eller regning til dig - de er jo
hedengange. Købeloven giver 2 års garanti, medmindre du er erhvervsdrivende.
Det er dog en vag bortforklaring fra deres side af - de kunne da have brugt
en diskutabel begrundelse såsom "misbrugt"/"fejlmonteret" (ikke hermed
antydet at det er årsagen til fejlen!).

mvh
///M

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-06-06 14:44

///M wrote:
> Du skal ikke forvente de sender hverken PSU eller regning til dig -
> de er jo hedengange.

Det undrer mig også lidt. Men det samme gør formuleringen:

"Dato: 250606 - Produkt afsendes herfra hurtigst muligt/krediteres."

Hvorhen og hvad og hvem krediteres (for hvad)? De kan vel ikke kreditere
noget, hvis teknikken mener at produktet ligger udenfor 1/2 års
garantiperiode. Hvorfor skrive om garantiperiode, hvis produktet ikke er
i stykker?

> [...]

> - de kunne da have brugt en diskutabel begrundelse såsom
> "misbrugt"/"fejlmonteret" (ikke hermed antydet at det er årsagen til

Jeg synes det er lidt forvirrende, og håbede nogen kunne kaste lidt lys
over det

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-06-06 15:00

///M wrote:

> Købeloven giver 2 års garanti

Ikke garanti. Reklamationsret.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/

(FUT er sat til dk.forbruger)

--
Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 14:07

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa.
>
> PC Focus er åbenbart hedengangne nu

Apropos, burde nogen ikke skrive til EDBPriser og bede dem fjerne alle deres
produkter.... ? Er det lovligt?

mvh
///M

Fra : John

Dato : 25-06-06 15:33

///M skrev:

> Apropos, burde nogen ikke skrive til EDBPriser og bede dem fjerne alle deres
> produkter.... ? Er det lovligt?

Ja da. Så skriv du bare løs :)

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 20:24

Per Nielsen wrote:
> PC Focus er åbenbart hedengangne nu, men jeg fik lige en e-mail i dag
> vedr. en RMA der har kørt i over 3 måneder.

Er det www.pcfocus.dk du mener? De ser ud til at være i live endnu...

/Peter

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-06-06 20:34

PeterS wrote:
> Er det www.pcfocus.dk du mener? De ser ud til at være i live endnu...

Hjemmesiden er ikke lukket. Men prøv at læse tråden "PC FOCUS
lukning/svindel" der starter d. 23/6.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 20:56

Per Nielsen wrote:
> Hjemmesiden er ikke lukket. Men prøv at læse tråden "PC FOCUS
> lukning/svindel" der starter d. 23/6.

Ja okay. Det lyder sgu ikke for godt...

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-06-06 21:00

PeterS wrote:
> Ja okay. Det lyder sgu ikke for godt...

Og det burde egentlig oplyses på hjemmesiden. Eller der burde sørges for
at denne også lukkes.